צרכנות

5 דרכים למשוך כסף מקרן הפנסיה בגיל פרישה (ולא לשלם מס)

חולמים על סכום חד פעמי בפרישה? כספים מקרן פנסיה אפשר לקבל בגיל פרישה כקצבה בלבד, חמש דרכים שיאפשרו לכם למשוך את הכסף מקרן הפנסיה בגיל הפרישה בלי לשלם מס.

חיסכון בקרן פנסיה הוא חיסכון לקצבה, כלומר נקבל את החיסכון מגיל 60 כקצבה חודשית. משיכת כספי הפנסיה בגיל פרישה חייבת במקרים רבים במס של 35%. כלומר גם משיכת כספי פנסיה בגיל 67 (או 62) תהייה חייבת במס. למרות זאת עדיין קיימים מספר פתרונות גם למי שרוצה לקבל גם סכום חד פעמי מקרן הפנסיה.

חשוב לזכור, כי כל משיכת כספים תבוא על חשבון הפנסיה שנקבל מהקרן.

>>>קריאה נוספת : כיצד למשוך כספים מקרן הפנסיה ולא לשלם מס

את כספי הפנסיה ניתן לחלק לשניים כספי תגמולים וכספי פיצויים, משיכת כספי פנסיה נחשבת משיכה שלא כדין ותהייה חייבת במס בגובה 35% (למעט במקרים שנציין בהמשך) אך משיכת כספי פיצויים בגיל פרישה עשוייה להיות פטורה ממס.

משיכת כספי פנסיה בגיל פרישה

ישנם מספר דרכים בהם ניתן למשוך כספים מקרן הפנסיה בגיל הפרישה ולא לשלם מס או להקטין את המס שנידרש לשלם, החל ממשיכת כספי הפיצויים ועד היוון קצבה (קבלת סכום חד פעמי למי שהבטיח סכום קצבה מזערי).

חשוב לזכור כי כל משיכת כספים כסכום חד פעמי באה על חשבון קצבת הזקנה שלכם וחושפת אתכם להישענות על קצבת הזקנה של ביטוח לאומי.

פתרון ראשון – משיכת כספי פיצויים בגיל פרישה

הפתרון הפשוט ביותר הוא משיכת כספי הפיצויים מקרן הפנסיה במועד הפרישה וקבלת פנסיה רק על כספי התגמולים. כספי הפיצויים מהווים בדרך כלל 45% מהחיסכון שקיים בקרן, כך שלא חייבים למשוך את כל הכספים.

כספי הפיצויים פטורים ממס עד משכורת עבור שנת עבודה ולא יותר מהתקרה השנתית. בשנת 2024 התקרה היא 13,750 ש"ח עבור כל שנת עבודה.

לדוגמה

עובד שעבד 10 שנים לפני הפרישה יוכל למשוך בפטור ממס עד 137,500 ש"ח מכספי הפיצויים בפטור ממס.

יתר הפיצויים יהיו חייבים במס השולי שחל על הפורש, ניתן להשתמש בפתרונות גם פריסת הכנסה כדי להקטין את המס.

צריך לזכור כי משיכת כספי הפיצויים בפטור ממס תקטין לנו את הפטור על קצבת הזקנה ובמקרים רבים במקום למשוך כספי פיצויים עדיף לבצע היוון קצבה.

המשמעות של היוון קצבה היא שמושכים סכום שמורכב גם מכספי פיצויים וכספי תגמולים. נרחיב על פתרון זה בהמשך.

היתרון, במקרים רבים כספי הפיצויים פטורים ממס.

החיסרון, משיכת הפיצויים תקטין את הפטור ממס אותו ניתן יהיה לקבל על כספי הפנסיה.

>>>לקריאה נוספת : קצבה מזכה וחישוב הפטור על קצבת הזקנה

משיכת פיצויים בגיל פרישה ללא טופס 161

במשיכה של כספי פיצויים נדרש להציג טופס 161, טופס המגדיר מה אחוז המס שחל על הפיצויים. במידה ואין ברשותכם טופס 161 הקרן תנכסה מהפיצויים 47% מס. במקרים מסויימים ללא הטופס יהיה ניתן למשוך את הכספים בהתאם למס השולי שחל עליכם ולקבל את המס חזרה.

פתרון שני – משיכת כספי פנסיה שהופקדו עד לשנת 2000

כספים שהופקדו בקרן הפנסיה, בהם גם כספי תגמולים, עד לשנת 2000 ניתנים למשיכה כסכום חד פעמי. במידה שהתחלתם לחסוך לפני שנת 2000 אתם יכולים למשוך את הכספים שהפקדתם עד לאותה שנה כולל הרווחים עליהם בפטור ממס.
את יתרת הכספים ניתן להמיר לקצבת זקנה.

היתרון, משיכת סכום חד פעמי פטור ממס כולל הרווחים.

החיסרון, חייבים שיהיה חיסכון עד לשנת 2000

פתרון זה רלוונטי במיוחד לחוסכים בביטוחי מנהלים לקצבה שנפתחו לפני שנת 2000 או חוסכים להם נשארה יתרה קטנה בקרן פנסיה ותיקה.

פתרון שלישי- היוון קצבאות (קבלת סכום חד פעמי)

בשנת 2008 נקבע כי כל כספי החיסכון הפנסיוני יהיו חסכונות לקצבה, אך באותה נשימה נקבע כי מי שברשותו קצבה שעולה על סכום הקצבה המזערי (בשנת 2024- 5,012 ש"ח) יוכל להוון את יתרת הסכום ולקבל אותו כסכום חד פעמי.

לצורך היוון הקצבה יש למלא טופס 161ד לבצע קיבוע זכויות ולהנחות את פקידי מס הכנסה כי אנו מעוניינים לנצל את הפטור על הקצבה לצורך משיכת הכספים.

היון קצבה יכל להיות פטור ממס או חייב במס שולי בהתאם למדרגות המס שלנו.

מתי עדיף להוון קצבה ומתי עדיף למשוך כספי פיצויים?

במידה שסכום החיסכון בקופה עולה על מליון ש"ח אתם יכולים להבטיח לעצמכם קצבה מזערית ועדיף לבצע היוון קצבה. במידה שסכום החיסכון שלכם נמוך יותר, לא תהייה לכם קצבה מזערית ולא תהייה לכם ברירה ותצטרכו למשוך כספי פיצויים.

היתרון, היוון קצבה פטורה ממס פטור גם הוא ממס.

החיסרון, לצורך ביצוע ההיוון אנו צריכים שתהייה לנו קצבה שעולה על 5,012 ש"ח. במידה שביצעתם כבר קיבוע זכויות בעבר אתם יכולים לבצע כעת רק היון כספים חייב.

קריאה נוספת:

פתרון רביעי – היוון הקצבה בקרן הפנסיה

במידה שאין לנו חיסכון שעולה על 5,012 ש"ח (סכום הקצבה המזערי) ואנו עדיין מעוניינים בסכום חד פעמי, קרן הפנסיה מאפשרת לנו להוון עד 25% מהקצבה אותה נקבל בחמש השנים הראשונות.

לדוגמה במקום לקבל קצבה של 4,000 ש"ח, נקבל במשך חמש שנים 3,000 ש"ח וסכום חד פעמי של כ- 53,000 ש"ח (מהוון).

היתרון, במקרה של מוות, יחשבו לשארים את הקצבה החודשית מסכום הפנסיה המקורי ולא יתחשבו בהיוון.

חיסרון, סכום ההיוון יהיה קטן יחסית לסכום שנקבל באפשרויות אחרות.

פתרון חמישי – לא חסכת מספיק כסף לפנסיה

במידה שצברת בכל החסכונות הפנסיונים שלך סכום הקטן מסכום הצבירה המזערי (בשנת 2024- 104,140 ש"ח) אתה יכל למשוך את הכסף כסכום חד פעמי.

כדי לקבל את הפטור על המשיכה, עליך לצבור בכל חסכונותיך לקצבה (קרן פנסיה, קופת גמל וביטוח מנהלים) פחות מ- 104 אלף ש"ח. עליך לפנות למס הכנסה עם דוח מסלקה פנסיונית המורה על גובה הסכומים שצברת.

היתרון, במקום לקבל קצבה של 200 או 300 ש"ח בכל חודש תוכל לקבל סכום חד פעמי

החיסרון, ניתן לבצע את המשיכה רק החל מגיל 67 (גם גבר וגם אישה) וזאת בהנחה שבכל חסכונותיך צברת סכום הקטן מ- 100 אלף ש"ח.

בחישוב סכום הצבירה המזערית לא לוקחים בחשבון את הסכומים הבאים:

  • כספי פיצויים
  • כספי תגמולים הוניים
  • חיסכון בקרן השתלמות או קופת גמל להשקעה

במידה שסך החיסכון שלך עולה במעט על 104 אלף ש"ח ניתן למשוך חלק מהכספים באמצעות יתר ההקלות כמו מיעוט הכנסות ואז לאחר שסכום החיסכון יורד לבצע את המשיכה ללא קנס משיכה.

חשוב לזכור כי משיכה של סכום הקטן מהצבירה המזערית אינו פטור ממס אך הוא אינו נחשב כמשיכה שלא כדין החייבת במס אוטומטי של 35%.

 

שירות לגולשי האתר משיכת כספים מהחיסכון הפנסיוני

כשירות לגולשי האתר אנחנו מציעים שירות בתשלום לגולשי האתר, סיוע במשיכת כספים מהחיסכון הפנסיוני. משיכת כספים חייבת במס בשיעור של 35% אך ישנם מקרים רבים בהם ניתן להקטין את המס.

>>>למידע נוסף על שירות משיכת כספים

    שם (חובה)

    דואר אלקטרוני (חובה)

    טלפון (חובה)

    נושא

    תוכן ההודעה

    בשורה התחתונה

    גם משיכת כספים בגיל פרישה (וגם לאחריו) אינה פטורה ממס. במידה ולא מבצעים את המשיכה בהתאם לאחד התנאים המפורטים כאן או עומדים בתנאי המסכנות. משיכת הכספים בגיל הפרישה תחשב כמשיכה שלא כדין ותהייה חיייבת במס של 35%.

    >>>קריאה נוספת : 7 דרכים למשוך כספים מקרן הפנסיה ללא מס

    תמונה ברישיון שימוש CC, מאת JR P

    רוצים להגיע עם יותר כסף לפנסיה?
    רוצים להפסיק לפחד מהחיסכון הפנסיוני?
    קורס הפנסיה הדיגיטלי של : פנסיוני להבין את הפנסיה הוא הפתרון עבורכם
    כנסו לקורס הפנסיה הדיגיטלי שלנו https://pensuni.com/?page_id=7203

    5 דרכים למשוך כסף מקרן הפנסיה בגיל פרישה (ולא לשלם מס) by

    נדב טסלר

    נדב טסלר, מתכנן פרישה, משמש כסמנכ"ל מקצועי בקוואליטי שירותים פיננסים לשעבר סמנכ"ל מקצועי בהלמן אלדובי קופות גמל ופנסיה, ומנהל המוצר באגף השיווק במנורה מבטחים. מרצה כיום במכללת נתניה ומכללה לפיננסים BDO. בעל הבלוג : פנסיוני, להבין את הפנסיה. לנדב תואר M.A במנהל עסקים מהמכללה למנהל, B.A במנהל עסקים מאוניברסיטת בן גוריון והוא מחזיק רישיון סוכן ביטוח פנסיוני מטעם רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון.

    תגובות

    1. אני יכול לחשוב על דרך שישית…
      בחירה במסלול קיצבה מובטחת ל-20 שנה, ולקיחת הלוואה ל-20 שנה כנגד שיעבוד תזרימי המזומנים המגיעים מהקיצבה.

        1. שאלה קטנה ,
          נניח שיש לי קצבה של 15,000 אלף
          האם אני יכול להפעיל את הפתרון הרביעי שמוצג ?

          או שאני חייב לפעול לפי הפתרון השלישי שמוצג כאמור ההפרש בין הקצבה הקיימת לקצבה המזערית כפול המקדם .
          האם אני יכול להשתמש בהיוון של ה25% , נניח להוריד את הקצבה של ה15 אלף ל5 אלף ואת הדלתא לכפול לעד 5 שנים ?

          1. ככל והקצבה עולה על הקצבה המזערית לא ניתן לבצע היוון ל – 5 שנים (בקרן פנסיה חדשה) – האמת לא ברור לי למה נקבע כך בתקנון

        2. רציתי לשאול עבדתי בתור אשה צעירה שש שנים בחברה שכבר לא קיימת נצבר לי סכום של כ45000 שקלים כעת אני בגיל 62 ואני יכולה להוציא את הכסף האם אני חייבת במס ? ומה אני אמורה לעשות כדי לא לשלם ?
          תודה מראש

          1. ככל ומדובר בכספי פנסיה הכספים יהיו חייבים במס. במידה ואלה כספי הפנסיה היחידים שלך תוכלי למשוך אותם בגיל 67 ללא מס בשיעור של 35%

    2. פינגבאק: סיכום שנתי -
    3. כיצד יכולה בת 64 למשוך את כספי הפנסיה כאשר הסכומים הללו הצטברו לאחר שנת 2008 והסכום שנצבר הוא רק 20,000 שח (ואין יותר כספים)

      1. אצלי מקרה דומה, אני בת 65 לא עובדת מזה שלוש שנים. משכתי לאחרונה סכום בסך 46000 ש שהצטבר לי בפנסיה 8 שנים שעבדתי. נוכה לי מס ומעוניינת לקבל החזר, איזה טופס למלא? תודה

    4. אני בן 68 , עדיין עובד .
      אם הבנתי נכון , כשאפרוש אוכל למשוך את הסכומים ההוניים , ללא מס .
      הסכומים שנצברו משנת 2008 ונותנים סכום קצבה של כ – 4200 ש'ח לחודש לא משלמים מס .
      אם ישנו לי את הסכומים ההוניים למסלול קיצבה , אשלם מס אם אעבור 4400 ש'ח לחודש ?

      1. ערב טוב,

        במידה ויש לך חיסכון הוני (נניח בביטוח מנהלים) מלפני שנת 2008 אפשר למשוך אותו ללא מס. על קצבת הזקנה חל מס שולי, ונקודות זיכוי. בנוסף יש הטבות מס נוספות על הקצבה אפשר לקרוא עליהם כאן https://pensuni.com/?p=1258

    5. שלום לך
      פיטרו אותי מעבודה כיום אני עבדתי שם 3 שנים ויש לי בפנסיה 39000 אלף ועכשיו התחלתי עבודה חדשה אני רוצה למשוך את הכסף מה אני צריך לעשות כמה מגיע לי ואיך עושים

    6. אני בת 67 ויש לי שני קרנות פנסיה, כאשר בכל אחת יש 25000 ש״ח לכל המסלולים. אני עובדת כרגע, והמעביד מפריש לי לאחת הקרנות הללו. האם אני יכולה למשוך את שתי הקרנות, למרות שאני עדיין עובדת או שאני חייבת להיות מובטלת?

    7. שלום נדב,
      לאשתי מספר קרנות אולם בכולן יחד יש מעט מאוד כסף (פחות מ 30000 ש"ח). אשתי בת 68 ואינה עובדת.
      היא מעוניינת למשוך את הכסף כולו.
      כיצד היא תתקדם ותתנהל בצורה הפשוטה ביותר מול קופות/קרנות שמבקשות ט' 161 (קשה לה לקבל היום) ואשורי פקיד שומה?
      תודה, רון

      1. ניתן לגשת למס הכנסה עם אישור על גובה היתרה הקיימת בקרן. במקרים אחרים בקופה ינכו מס מירבי ללא אישור מס הכנסה. לא מציע ללכת על האפשרות הזאת

    8. לאדם נצברו כספים בקופ"ג לקצבה בסך של כ-100 אלף ש"ח. אין לו שום קצבה מזערית מעבר לסכומים אלו, אך הוא מעוניין להוון את הסכומים הללו. האם רק בגלל שעבר (במעט) את התקרה של 91,536 ₪ הוא לא יוכל למשוך סכום הוני חד פעמי פטור ממס מקופה זו?

      1. בוקר טוב עופר,
        בחוק היבש סכום העולה על סכום הצבירה המזערית יש למשוך כקצבה, בלא מעט מקרים פקידי השומה מקלים עם העובדים.
        אפשרות אחרת היא למשוך את סכום הפיצויים ובכך להקטין את הסכום. או לבצע משיכות אחרות בהתאם למיעוט הכנסות ובעתיד למשוך בהתאם למס השולי.

    9. אני כיום בן 67….משנת 2013 אני מקבל קיצבת נכות ..כיום שאני בן 67 …מפסיקים לי את קצבת הנכות ( למרות שיש לי מכתב ממנורה מבטחים שקצבת הנכות תשולם עד שנת 2020 ) הקרן במנורה היא לא יותר מ 100.000 ש"ח
      ולכן הפנסיה שלי מוערכת ב 500 ש"ח לחודש…..( יש להבהיר שפנסית הנכות היתה 2150 ש"ח לחודש )
      ביקשתי למשוך את כל הקרן…הפקידה הודיעה לי …(1) המכתב שאומר פנסיית נכות עד 2020 הוא טעות
      (2) כל מי שקיבל פנסית נכות לא יכול למשוך את כל יתרת הפנסיה שלו….וזה לא חשוב אם היתרה נמוכה או לא..
      הערה : מה זה מכתב שנשלח בטעות ???? אולי גם התאוריה שלה היא גם טעות !!!!!!
      אבקשך להבהיר לי את המצב…..
      בתודה מראש

      1. בוקר טוב,
        קצבת נכות תשולם עד גיל פרישה או עד תום תקופת הנכות, המוקדם מבין השניים. במידה וקיבלת קצבת נכות לא תוכל למשוך את הכספים מהקרן במשך שלוש שנים מתום תקופת הנכות בנוסף יש מספר מגבלות על מסלולי הפרישה אותם תוכל לבחור.

    10. נדב שלום,

      לאדם בן 62-63 שעדין עובד וחולה במחלה סופנית קרן פנסיה ותיקה. אישתו פרשה לגמלאות ולה פנסיה תקציבית. לאור המחלה האם כדאי למשוך את כספי הפנסיה ו/או הפיצויים? האם לאור המצב הרפאוי המשיכה פטורה ממס? מה קצבת השארים בפנסיות הותיקות. המחשבה מאחורי השאלות היא כמובן למנוע מצב שהאדם נפטר וחסכון חיו יורד לטמיון. האם ניתן להעביר את הפנסיה לאדם אחר למשל אישתו או בנו (במידה ולא נמשכו ממנה כספים.
      מה הפתרון הפיננסי המיטבי למשפחה במצב זה (אין לדעת מה תהיה תוחלת חייו אבל ברור שלא יגיע לזיקנה מופלגת וסביר שאפילו לא יגיע לגיל פרישה 67)

      תודה,

      אילן

      1. ערב טוב אילן,
        השאלה הזאת קריטית ולא ניתן לענות עליה במסגרת האתר, אני ממליץ שהמבוטח ומשפחתו יפנו ליעוץ מתאים לגבי הכדאיות האם למשוך את הכספים או האם לקבל בעתיד קצבת שארים.
        לשאלתך,
        1. בקרן ותיקה קיימת קצבת שארים כמובן בכפוף לתקנון הקרן ולסוג הקרן (מקיפה או יסוד)
        2. במקרה של נכות קבועה שעולה על 75% ניתן לבצע משיכת כספים ללא מס, בכפוף לאישור פקיד שומה. אפשר לקרוא עוד על כך תחת מצבי המסכנות

        1. היי נדב,

          תודה על התשובה המיידית
          כל העבוד על אתר שופע מידע שכל כך חיוני לכל אחד.

          שוב תודה

          אילן

    11. שלום,
      אימי בת 64, לא עובדת כבר שנה אך מקבלת קצבת זקנה וקצבה ממשרד הביטחון (הורה שכול). היא משכה לפני כשנה וחצי את כספי הפיצויים מקרן הפנסיה וכעת נותרה עם כספי התגמולים על סכום של 110 אלף לערך. אין לה שום קופת גמל או משהו נוסף בסגנון.
      האם היא תהיה חייבת במס על משיכה חד פעמית של כספי הפנסיה? האם כדאי לה להמתין עד גיל 67? האם כיוון שמדובר בסכום שלא מאוד גבוה מ91,00, קצבה מזערית, אז במידה והיא תמשוך את זה כסכום אחד, ובמידה ותהיה חייבת במס, האם יהיה לה פטור ממס על 91,000 ואת היתרה עד ל110,00 עליה היא תהיה חייבת במס?

      תודה רבה

      1. משיכת סכום הקצבה המזערית אינו פטור ממס לחלוטין, משיכת הכספים חייבת במס שולי.
        כלומר גם אם היא תמתין עד לגיל 67 היא תהייה חייבת במס שולי.
        לצורך משיכת הכספים יהיה עליה להציג אישור ממס הכנסה לגבי המס אותו יש לנכות.

            1. תודה על המענה רק לא הבנתי דבר אחד אחוז המס שיירד לה מהסכום התגמולים שנצברו לה יהיה רק על פי ההכנסה שלה באותה תקופה או שגם יהיה תלוי בגובה הפקדון. הרי מס שולי הולך לפי הכנסה חודשית ולא לפי סכום חד פעמי. האם הבנתי נכון?

              1. הסכום החד פעמי מגדיל את ההכנסה השנתית שלה ומכאן גם את המס השולי. לצורך קבלת אישורי המס יהיה עליה לגשת לפקיד שומה יחד עם אישור על הצבירה בקופה.

    12. שלום,
      האם היוון קצבה בקרן פנסיה (אפשרות 4) לתקופה של 5 שנים בקרן פנסיה ותיקה נלקח בחשבון לצורך נוסחת הקיזוז ופוגע בפטור על הפנסיה . כמו כן איך נקבע אם ההיוון שנלקח הוא חייב או פטור ממס? אין הקופה יודעת?

      1. ערב טוב אסף,

        היוון כזה לא פוגע בנוסחת הקיזוז. במידה ואתה מהוון קצבה חייבת במס גם ההיוון יהיה חייב במס, במידה ובחרת להוון קצבה פטורה גם ההיוון יהיה פטור ממס.

        1. מה לגבי כספי תיקון 190? הרי הוא במסגרת היוון קצבה מוכרת ועליו כן יש מס של 15% נומינלי, בניגוד למה שרשמת כאן..
          האם לא כך?

          1. לא התייחסתי כאן לכספים שהופקדו במסגרת תיקון 190ף לשאלתך היוון קצבה מוכרת חייב במס רווחי הון בשיעור של 15% על הרווח הנומינאלי

    13. שלום נדב,

      בעוד חודשיים אגיע לגיל פרישה (62). יש לי קרן פנסיה אחת משנת 1999 שנצברו בה כ-85,000 שח ולא מופקדים בה כספים בשוטף. הקצבה הצפויה- 550 שח לחודש.
      אני בעלת חברה, מושכת משכורת חודשית בסך 4,800 ש"ח. האם יש איזו שהיא דרך למשוך את כספי הקרן מבלי לשלם מס. ללא קשר לקרן הפנסיה אני שוקלת לסגור את החברה בחודשים הקרובים.
      תודה מראש ושבוע נעים
      אופירה

      1. הי אופירה,

        במידה והכספים הופקדו כולם לפני דצמבר 1999, תוכלי למשוך אותם ללא מס.
        במידה ויש כספים שהופקדו לאחר שנת 2000 תוכלי למשוך אותם ללא מס רק לאחר גיל 67 וזאת בתנאי שאין לך עוד חסכונות פסניונים.

    14. שלום נדב,

      בראשון לאפריל אבא שלי שנפטר(גיל 61, והיה מקבל פנסיית נכות ממנורה). אמא שלי בת 62 פנסיונרית (כרגע בהבטלה עד חודש אוגוסט), ועקב כך שאני הבן שלה עדיין סטונדט ולא יכול לעזור כלכלית, היא החליטה שהיא רוצה לקחת את הכסף הצבור בקרן פנסיה של אבא שלי (במנורה). כבר פעמיים שהלכתי איתה למשרדים לבירור קצבת שארים/ניסיון לקחת את הכסף בתשלום אחד(או חלק ממנו), וללא הצלחה הם מתעקשים שניתן לקבל אך ורק קצבת שארים(סביבות 1600 ש'ח). לאחר קריאה באתר רציתי לשאול
      1) האם אפשר היה לקחת סכום חד פעמים כסף שנצבר עד 2008? (הוא בקרן מ1995)
      2) האם אפשר לקחת את כל הסכום ? אם הכנסה של אמא שלי מרגע שתצא לפנסייה תהיה (4000~ ש'ח) כולל שארים, פנסייה שלה, ביטוח לאומי וגם שארים מביטוח לאומי.
      3) האם אפשר היה לקחת את הפנסיה שלה אמא שלי בסכום אחד פעמים? אף על פי כמאט כל הסכום שהיא צברה הוא אחרי 2008. והוא עולה על הסכום המזערי הצבור. חשוב רק לציין שהיינו במס הכנסה והודענו על כוונותינו לא למשוך את הכסף או הפיצויים (אבל לאור השינויים החלטנו אחרת ולא חתמנו עדיין על פנסייה של אמא שלי).

      1. הי פבל,

        אין אפשרות כזאת למשיכת הכספים כסכום חד פעמי במקרה של מוות מקרן הפנסיה. לא את התגמולים ולא את הפיצויים.

        התשלום היחידי הוא קצבה חודשית לשארים.

        1. הי נדב

          תודה על התשובה המהירה, בנוגע למקרה של אבא שלי, אבל האם תוכל אמא שלי למשוך את הפנסייה שלה(ולא רק את הפיצויים) ? הסכום הצבור שלה הוא מעל הסכום המזערי והיא תקבל 1000~ כל חודש כפנסייה שלה שתתחיל מאוגוסט, ולא חתמנו עדיין על שום מסמכים בנושא חוץ מהצערה במס הכנסה (של השארת כל הסכום בקופה ) אבל רצינו לשנות זאת… יש מה שאפשר לעשות ?

          1. כל עוד היא לא התחילה לקבל קצבת זקנה היא יכולה להחליט למשוך את הכספים כסכום חד פעמי.

            סביר להניח שהיא תשלם מס על הכספים

    15. שמי אסתר, בת 63 סיימתי לעבוד לפני כשנה ופדיתי את הפיצויים וקרן השתלמות
      כאשר ביקשתי למשוך את כספי הפנסיה, נאמר לי שאנני יכולה אלה עד גיל 67 כי כך בחוק. למרות שלא מדובר בסכום גבוה, אלא בכ 40,000 ש"ח שנצברו משנת 2009 השתכרתי שכר מינימום, לא אפשרו לי למשוך כספים אלה ,למרות שאין הפקדות לקופה זו. אך ממשיכים לשלוח לי עדכונים על חיובים של דמי ניהול בהם מחייבים אותי באופן שוטף.
      לצערי כיום אניני עובדת ואין לי כל הכנסה ויש לי הוכחות לכך, למעט קצבת אזרח וותיק שהתחלתי רק עכשיו לקבל בסך 2100 ש"ח ואומנם מדובר בסכום לא גבוה, אך לי זה יכול מאוד לעזור לי.
      מה עלי לעשות על מנת לקבל את כספי הפנסיה? תודה רבה!

      1. צהריים טובים אסתי,

        את יכולה למשוך את הכספים, אבל הם יהיו חייבים במס בגובה של 35%.
        אפשרות נוספת שיש לך היא משיכת חלק מהכסף ולקבל פטור בשל מיעוט הכנסות, כדי לעשות זאת עלייך למלא טופס 159א יחד עם בקשת הפדיון שלך מקרן הפנסיה.

    16. שלום,

      אמי פנסיונרית בת 66 ומקבלת כיום קצבת פנסיה מקרן ותיקה (עמיתים). בנוסף יש לה סכום קטן (30,000 ש"ח) בקרן פנסיה חדשה ממקום עבודה אחר שהיא איננה עובדת בו עוד. האם ניתן למשוך את הכסף ללא מס (או במס שולי בלבד) מהקרן החדשה לאחר גיל 67? לקחת קצבה מהקרן החדשה פירושה לשלם 6% עמלה על ההפרש בין הקצבה (150 ש"ח) לבין קצבה מינימלית של 400 ש"ח.

      1. אכן, ניתן לקבל פטור לאחר גיל 67.
        יש לגשת למס הכנסה עם דוח מהמסלקה הפנסיונית המעיד שאכן החסכונות הפנסיונים שלה נמוכים מ – 93 אלף שקלים.

        1. תודה רבה על התשובה המהירה.

          רק בשביל לוודא: מגיע לה פטור למרות שהיא מקבלת במקביל קצבה מקרן ותיקה, ללא תלות בגובה הקצבה?

    17. האם תקרת הצבירה בפנסיה (93 אלף), שעד אליה אפשר למשוך ללא מס, היא סכום נכון ליום בקשת הפטור, או מצטבר כולל הפקדות ההיסטוריות?

      אני תוהה אם אפשר להפקיד לפנסיה, למשוך, להפקיד עוד, למשוך… כל עוד בזמן המשיכה היתרה היא מתחת לתקרה.

      1. לצורך המשיכה יש לגשת למס הכנסה עם אישור על גובה הכספים בקופה ככל והסכומים נמוכים מ- 94 אלף ש"ח יהיה ניתן למשוך את הכספים בפטור.

        במידה ותמשיך להפקיד לאחר גיל 67 ותעמוד בתנאים, תוכל למשוך את הכספים

    18. תודה.

      אני מניח שגם אם זו לא כוונת החוק המקורית, כל עוד תואם ללשון החוק אמור להיות אפשרי.

    19. שלום נדב,
      האם יש לשלם מס הכנסה על הכספים מקרן ההשתלמות של המורים שמוציאים לאחר גיל הפרישה? (67) ומה האחוז?
      אם חותמים על טופס קיבוע זכויות אז האם ירד מס הכנסה וכמה ירד מקרנות השתלמות, או גמל או קרנות נאמנות?
      אודה לתשובתך.
      א.

    20. הי,

      בת 62, הגעתי ל-70% בקרן הפנסיה ואני אמורה לקבל את הקצבה החודשית החל מחודש אוג' השנה. עדיין עובדת במשרה מלאה. מבקשת לבדוק כמה מס אשלם לאחר תיאום מס, והאם כדאי לרדת לחצי משרה.
      מדובר בסכום של כ-7200 ש"ח ברוטו ומהקרן ומשכורת של כ-11500 ש"ח ברוטו.

      תודה

    21. נדב יקר
      נכנסתי לאתר כדי להבין קצת בעניני משיכת כספי פנסיה ,אפילו לא שאלתי ,למדתי המון מתוך השאלות והתשובות שנתת ובעיקר
      אני רוצה להודות לך על הנתינה שלך שכל כך מחממת את הלב במקצוענות ובעזרה לאנשים שאובדים בסבך המסמכים
      וה״ הפרוצדורות ״.אז שאפו לך נדב איזה מקסים אתה ! תבורך

    22. מלאו לי 67 ואני לא עובד כבר 8 חודשים ויש לי כספי פיצוים של 20,000 ויש לי קרן פנסיה עם 50,000 אני יכול למשוך אותם ביחד ? איזה טפסים צריך להגיש למס הכנסה בכדי לקבל פטור ממס?

      1. במידה ואין לך עוד חסכונות פנסיונים תוכל למשוך את הכספים ללא מס.
        יש לגשת לרשות המיסים ,אפשר לפנות גם במייל עם דוח מסלקה פנסיונית שמעיד שאין לך עוד כספים.
        לצורך משיכת כספי הפיצויים עליך לגשת עם טופס 161 לקרן שלמנהלת את הכספים, עם הטופס לא תקין תיגש עם הטופס ועם אישור על גובה הצבירה בקרן.

    23. נדב שלום
      הנתונים :
      א. מעל גיל פרישה
      ב. מקבל קיצבה כ-6000 ש"ח.
      האם ניתן להניח שעדיף למשוך פיצויים בדרך של היון קיצבה מזכה ??
      אם כן
      האם המעביד יכול להפקיד כספי הפיצויים לקופת גמל ע"ש העובד ??

      1. כמעט בכל מקרה יהיה עדיף לבצע היוון קצבה על פני משיכת פיצויים (וזאת בשל ה"קנס" על משיכת פיצויים). חשוב לשים לב שהשלמת פיצויים שיבצע המעסיק לא יהיה ניתן להוון כל עוד אין לצידם כספי תגמולים ומשיכה שלהם בפטור תפגע ביתרת ההון הפטורה.

    24. שלום
      הנתונים שלי:
      פיצויים 50 אלף
      תגמולים 80 אלף
      בן 67 כבר. יש לי בת זוג נכה.

      אם יש לי 161 ממעסיק על פטור ממס על ה 50 אלף פיצויים?

      אם קודם אמשוך פיצויים ללא פטור ואז אבקש למשוך תגמולים (80 אלף) אוכל למשוך גם בפטור בגלל שזה מתחת לתקרה של 90?

      הסכום תקרה של ה90 אלף רלוונטי רק לרכיב התגמולים ? או כולל פיצויים ?

      1. נכון מאוד, התקרה של 94 אלף כוללת גם פיצויים. אם תמשוך קודם את הפיצויים בפטור ורק אז תיגש לרשות המיסים תקבל את הפטור גם על התגמולים.

        כמובן שזה בתנאי שאין לך עוד קופות לקצבה

    25. תודה על המידע המפורט והמסודר
      אבא שלי מעל גיל 75 רוצה למשוך כספי תגמולים שיש לו בקופות הגמל והפנסיה.
      האם הוא יחוייב במס?
      בטופס 159 שאמרו לנו למלא כתוב שעלינו להמציא פירוט על הכנסות כולל חשבונות בנק, ואם יש בבנק סכום כסף נכבד, זה משפיע על ההחלטה של הפטור ממס?
      בכלל אינני מבינה איך יתכן שמכספי הפנסיה שחסכנו צריך לשלם מס, למה ומדוע? זה מס כפול ומשולש!!

      1. ככל והסכום שצבר עולה על 94 אלף ש"ח הוא יהיה חייב במס או משיכה שלא כדין בגובה של 35% על כספי התגמולים.

        לגבי טופס 159א, את הטופס יש להגיש לגוף שמנהל את קרן הפנסיה. הדרישה היא בדרך כלל לחתימה על הצהרה והצגת תדפיס קצבאות מביטוח לאומי. כפי שמפורט בקישור הבא https://pensuni.com/?p=656

    26. מתקשה להבין – אין אפשרות להוציא כספי תגמולים מעל גיל 75 בלי לשלם מס? הסכום מעל 100,000
      או שישנה דרך כלשהי?
      אשמח לשמוע
      תודה

      1. במידה ואין עוד חיסכון פנסיוני או קצבה,
        ניתן למשוך חלק מהכספים כמשיכה שלא כדין במס של 35% ועל היתרה לבצע משיכה בהתאם לסכום הצבירה המזערי

    27. שלום נדב
      במידה וסך הכספים שנצברו לחוסך מעל גיל 67
      נמוכים מ 94 אלף שח
      והוא עדיין עובד כעצמאי
      האם כשימשוך את הכסף יהיה פטור לחלוטין ממס
      או שנפטר רק מהמס של 35% על משיכה שלא כדין
      ועדיין יחוייב במס שולי כעל הכנסה?
      תודה!

      1. אחדד את שאלתי:
        ידוע לי שעל כספי פנסיה יש חובת תשלום מס הכנסה
        האם גם על הסכומים שמושכים בפטור (מכל סיבה)
        בגיל פרישה, יש גם כן חובה שכזו?
        כי במידה וכן, ומדובר בסכומים גבוהים
        הרי אחוז המס השולי יהיה מאוד גבוה

    28. שלום רב נדב,

      אימי בת 60. עבדה בתור מורה ופרשה פרישה מוקדמת בגיל 57 – מקבלת פנסיה תקציבית (משרד החינוך) מעל סכום הקצבה המזערי.
      ברשותה קרן פנסיה מקיפה (על רכיבי השכר שהיו מעבר) – סה"כ כ-17,000 ש"ח.

      האם ניתן למשוך את כל הסכום ללא מס? אם כן, מתי לכל המוקדם ניתן לעשות זאת, באיזה גיל.

      תודה רבה ובריאות!

    29. היי נדב
      ישנו כסף שנמצא בתמלוגים שהחל להיות מופקד החל משנת 2016 בסך של כ 17 אש"ח.
      מדובר באישה שבעוד כחודש תהיה בת 62.
      מזה שנה לא עובדת ונמצאת באבטלה.
      אין לה כל נכות.
      באילו תנאים ניתן להוציא את הסכום הנ"ל ללא כל מס?
      בתודה מראש
      דבי

    30. תודה,האם מילוי הטופס בגין מיעוט הכנסות על מנת למשוך תגמולים ללא מס מצריך שלא יהיה חסכונות/רכב וכד׳?

        1. שלום נדב, אמא שלי בת 67. יש לה כספי תגמולים ממקור אחד על סכום של כ95 אלף שח. בנוסף, מתוך אותו סכום יש כ3000 שח שנצברו לפני שנת 2000 ולכן פטורים ממס. היא מעוניינת למשוך את כל הסכום בבת אחת ללא מס. האם זה אפשרי למרות שמדובר בסכום שהוא ממש במעט גבוה מסכום הקצבה המזערי ? הבנתי שיש אפשרות במקרה הכי גרוע למשוך חלק מהסכום במס של 35 אחוז כדי להגיע לסכום תגמולים נמוך מסכום קצבה מזערי ואז למשוך את היתרה ללא מס – האם המקרה כאן מחייב את הפתרון הזה? במידה וכן, האם מדובר בשתי משיכות שיכולות להיעשות בשנה אחת? תודה מראש

              1. לא כאשר הסכום עולה על סכום הצבירה המזערי לא ניתן למשוך בפטור. יש למשוך קודם חלק מהכספים ורק אחרי שמגיעים לסכום נמוך יותר ניתן לפנות לרשות המיסים כדי לנצל את הפטור.
                אפשר למשוך סכום ראשוני בהתאם לטופס 159א ראה עוד כאן https://pensuni.com/?p=656

                1. נדב תודה רבה על התשובה. אני רק רוצה להבין. אם לאמא שלי שהיא בת 67 יש סכום גבוה יותר מהסכום המזערי אז היא יכולה למשוך חלק מהסכום במס, לרדת לסכום המזערי, ואז למשוך שוב את הסכום המזערי בפטור- האם את שתי המשיכות האלו היא יכולה לעשות בסמיכות ממש? כלומר להוציא חלק מהסכום במס ואז את היתרה שנשארה להוציא נניח אחרי שבוע עם פטור ממס אחרי אישור ממס הכנסה?

                  1. היא יכולה לבצע את הפעולה בסמיכות, מניח שלא שבוע, מכיוון והסכום החדש (לאחר המשיכה) צריך להתעדכן במסלקה הפנסיונית.

    31. שלום נדב,
      א. האם מורה הפורשת פרישה מוקדמת- בגיל 59 ורוצה למשוך את קרן ההשתלמות תהייה חייבת במס? יש לציין, שכיום אין מס על משיכת כספים מקרן השתלמות?
      ב. אם החלטתי להשאיר את הסכום שהצטבר בקרן ההשתלמות ולמשוך אותו לאחר גיל 62- אהיה חייבת במס?
      תודה רבה רבה, אופירה.

    32. אמא שלי נפטרה לפני חצי שנה והיא בת 74 .
      האם ניתן למשוך את כספי התגמולים ללא ניכוי מס ? סכום הצבירה הוא 30,000 ש"ח

      1. ככל ואין שאירים ניתן לקבל את התגמולים ללא מס רווחי הון עד שלושה חודשים ממועד הפטירה. לאחר מכן הרווחים החדשים יהיו חייבים במס רווחי הון

    33. שלום נדב,
      אני בן 68 לקחתי את כספי הפיצויים (168 אלף ללא מס) ונותרו לי עוד 300 אלף ש"ח. האם אוכל לקחת את הסכום הנותר או חלקו ללא מס?
      -) אשתי נכה עם 72% נכות רפואית ו100% אי כושר עבודה האם זה עוזר או רק 75% נכות רפואית?
      -) אני ואשתי מרווחים יחד 5700 שח( על ידי קצבאות ביטוח לאומי) האם זה נחשב מיעוט הכנסות?
      -) רשמת פה רק על כספים שהופקדו לפני שנת 2000 אבל הבנתי שאפשר לקחת כספים שהופקדו לפני 2008 האם זה נכון?
      לסיכום אם הבררות הנ"ל לא תופסות לגבי האפשרות היחדה זה לקחת קצבה חודשית?

      תודה מראש,
      ראובן.

          1. הי ראובן,

            ראה כאן את התנאים לגבי משיכת הכספים במקרה של נכות, במידה ואתם עומדים בתנאים יש לפנות לפקיד השומה

            https://pensuni.com/?p=2152

            לעניין הפקדות לפני שנת 2008 – התנאי תקף רק במידה ומדובר בהפקדות לקופת גמל או לפוליסה הונית

    34. קראתי את הרשום בקישור ידידי ולכן שאלתי האם זה שלאשתי יש 72% נכות רפואית ולא 75%(כזו שמקנה לקיחת כספים ללא מס) לא מקנה לי איזו מס משיכה מופחת או משהו.

      לעניין הפקדות לפני 2008- איך אוכל לדעת האם הכסף שהפקדתי לפני 2008 היה לפוליסה הונית\ קופת גמל?

      1. אין כאן מס מופחת – זה הכל או כלום

        לגבי השאלה השנייה – באיזה מוצר הכספים נמצאים היום?
        אם אתה יודע אפשר לשאול את סוכן הביטוח שלך או להתקשר לחברה שמנהלת את הכסף

          1. בררתי והכספים שלי מוגדרים כספיים קצבתים למרות שלפני 2008 הופקדו כספים לקופת גמל הונית הם אמרו שב2008 שינו את המסלול ובכך אי אפשר למשוך את אותם כספים מלפני 2008 רק כספים לפני שנת 2000 ניתן למשוך ללא מס.

            השאלה האם זה חוקי? הרי הכספים לפני שנת 2008 היו לקפות גמל אבל איכשהו יתאחדו בשנת 2008 למסלול אחר של קצבה

            1. אם ההפקדה היתה לקופת גמל / לפוליסה הונית לפני שנת 2008 אזי ניתן בגיל 60 למשוך את הכספים כסכום חד פעמי.
              אתה יכל לראות בדוח השנתי שלך את סיווג הכספים.

              אם ניידת את הכספים לקרן פנסיה אז הכספים הפכו להיות כספי קצבה.

    35. אני בן 68 משכורתי 7000 ברוטו . לאחר משיכת הפיצויים מקרן הפנסיה(לא מהמעביד הנוכחי) נשאר 122 אלף שקל אני רוצה למשוך שלא כדין 28 אלף שקל ואחרי למשוך 94 אלף בפטור . כמה מס שולי אשלם והאם כדאי לי למשוך רק חלק ובשנה הבא את השאר?

      1. הקרן לא מתעסקת בזה,
        הקרן תנכה לך ל – 35% משיכה שלא כדין על המשיכה הראשונה,
        לאחר מכן יהיה עליך לקבל אישור למשיכה מפקיד השומה והוא יקבע את גובה המס.

        שים לב שמשיכה של היתרה היא לא פטורה ממס היא רק לא נחשבת משיכה שלא כדין

    36. הגעתי לגיל פרישה ולקחתי את הפיצויים ללא מס (השנה) נותרו לי 300 אלף כתגמולים הבנתי ש50 אלף מתוכם הם כספים לפני שנת 2000 ולכן אוכל לקחת אותם ללא מס.
      האם אני צריך לפנות לפקיד שומה על כך?

    37. אם החלטתי לקבלה קצבה לכל החיים בסך(1500 שח) האם אשלם מס כל חודש על הקצבה? אם כן מה השיעור שלו?

      תודה מראש.

    38. נדב שלום,
      אני בת 35 רווקה, מובטלת כבר שנה וחצי ומקבלת הבטחת הכנסה. יש לי פנסיה בסך 97,328 ש"ח. רציתי למשוך אותו לאור המצב. האם אני אחוייב במס 35%? במידה וכן אחוייב האם יש דרך לעשות החזר מס?

    39. שלום נדב,

      האם ידוע כבר מתי כספיי(תגמולים) לפני שנת 2006 יהיו פטורים ממס כמו הכספים לפני שנת 2000?
      כי הבנתי שזה אמור לקרות בזמן הקרוב.

        1. הכוונה לקופה לקצבה.
          הרי אפשר למשוך כספים מלפני שנת 2000(ללא מס) והבנתי שמשנים את זה לכך שאפשר יהיה למשוך ללא מס מלפני שנת 2006

            1. אזי אקבל החלטה עכשיו ולא אחכה לשינוי שלא יבוא בקרוב.

              כל הכבוד על האתר הזה הוא עוזר להרבה אנשים.
              תבורך,
              תודה רבה.

    40. קודם כל תודה רבה על האתר המעולה וההסברים הקולחים..

      שאלה:
      אדם מעל גיל 80. פנסיה תקציבית כ 40 אש"ח. בוצע בעבר קיבוע זכויות.
      נצברו לו כספים מעבודה אחרת. פיצויים – כ 60 אש"ח, פנסיה כ75 אש"ח.
      הכספים הופקדו בין השנים 2009-2015 בקופת הפניקס.
      לא משך פיצויים בחייו. מעוניין למשוך את הכספים.

      מה אפשרויות המיסוי שעומדות בפניו לצורך המשיכה והאם מבקה הזה יש הבדל במיסוי בין רכיב הפיצויים והפנסיה?

      1. הי בועז,

        על הפיצויים היה צריך להתחשבן בסיום עבודה, יהיה זכאי לפטור על הפיצויים מעבר יהיה חייב במס שולי, על התגמולים ישלם מס שולי.
        ככל הנראה יהיה עדיף להוריש את התגמולים

        1. שוב תודה רבה, והפעם גם על הזריזות..

          לגבי הפיצויים,
          אם סכום הפיצויים הוא פטור לפי התקרה על הפיצויים (לא טופל נושא הפיצויים בעת עזיבה לפני מס' שנים, לא נמצא טופס 161 והמעסיק כבר לא קיים),

          האם המשיכה של הפיצויים פוגעת בקיבוע זכויות/ במיסוי הפנסיה התקציבית או באיזהו אופן אחר?

          לגבי הפנסיה,
          מה שיעור המס באם ימשוך כעת?
          האם משיכה לאחר הפטירה הסכום פטור לגמרי?

          שוב, תודה רבה!

          1. החלק בשנת 2015 שהיה פטור צריך להישאר פטור גם היום, המשיכה שלו לא משפיעה על פטורים אחרים. לגבי היתר הוא חייב במס שולי.

            לגבי תגמולים יהיה חייב במס שולי או לחלופין בהורשה הכספים יהיו פטורים ממס

            1. תודה רבה!
              מנסה להבין,
              מדוע משיכת הפיצויים בפטור לא משפיע על מיסוי הפנסיה (נוסחת השילוב)?

    41. היי נדב,
      נניח ואשתי בת 67 מקבלת קצבה בסך 2500 ש"ח מפנסיה תקציבית
      בביטוח המנהלים תגמולים הוניים בסך 29,000 וקצבתיים 70,000 ש"ח, שזה פחות מ93,000 ש"ח בחלק הקצבתי (זה מה שנקרא תיקון 5?).
      יש לה גם בקופת גמל להשקעה 71000 ש"ח ובקרן השתלמות 200,000 ש"ח
      היא תיגש לפקיד השומה עם דו"ח מסלקה
      פקיד השומה יפטור אותה ממס? או יסתכל גם על ה29,000 ש"ח שבביטוח המנהלים ההוני ועל קרן ההשתלמות וקופת גמל להשקעה ?
      ומה בעצם אמרת? שכן יחייב אותה במס, אבל לא לפי 35% כמו במשיכה שלא כדין? אלא יקח בחשבון את נקודות הזיכוי שלא נוצלו כי הקצבה שלה רק 2500 ש"ח וכמעט תהי פטורה לגמרי?

    42. שלום נדב
      אני בן 68, יש לי קצבה בסך 3900 ש"ח ממבטחים הותיקה, שאני מקבל כבר 20 שנה וכעת אני פורש מהעבודה הקיימת . יש לי בקרן הפנסיה 93,000 ש"ח. 33000 ש"ח בפיצויים ו-60000 ש"ח בקרן פנסיה חדשה. . אקבל מהמעסיק פיצויים פטורים ממס לחשבון הבנק. אני רוצה למשוך את כל ה- 93,000 ש"ח מקרן הפנסיה.
      אני אמשוך מקרן הפנסיה את ה33000 ש"ח פטור ממס (אגיש 161 א). יש לי גם קרן השתלמות.
      אני אקבל פטור ממס מפקיד השומה על משיכת 60,000 תגמולים שיוותרו בקרן הפנסיה החדשה, לפי המס השולי ונקודות הזיכוי, וזו לא משיכה שלא כדין? או אולי זה פטור לגמרי ממס ללא קשר לנקודות הזיכוי והמס השולי?
      תודה

      1. הי קובי,

        אתה יכל למשוך את הכספים מהקרן החדשה מכיוון ועברת גיל 67 וסכום הצבירה שלך נמוך מסכום הצבירה המזערי (קרן השתלמו לא נלקחת בחשבון).
        לא תשלם מס בשיעור של 35% אך פקיד השומה יקבע את המס שיחול על המשיכה.

    43. שלום,
      שאלה: האם יש אפשרות לבקש מקרן הפנסיה לקבל פנסיה רק מכספי הפיצויים?
      ובדרך זו להותיר את כספי התגמולים להורשה לדור הבא בפטור ממס

      תודה

        1. הייתי רוצה להתעכב על הנקודה הזו.
          בהמרה לקצבה ניתן להפוך פיצויים בלבד לקצבה מזכה ולהשאיר את כספי התגמולים (לא אלה שניתן להפוך לקצבה מוכרת, אלא אלה שניתן להפוך לקצבה מזכה) בקרן הפנסיה כמות שהם? או שצריך להעביר את התגמולים הללו לקופת גמל?
          (זאת בניגוד להיוון קצבה, שם זה צריך להיות תגמולים+פיצויים לפי יחסי ההפקדה ביניהם)

          תודה.

    44. שלום, אני עבדתי כמורה יותר מ 40 שנה, צבר פנסיה תקציבית, וגם פנסיה מבטחים ותיקה במקביל.
      אחרי יעוץ פינסוני, החלטנו לצאת לפנסיה תקציבית ( יש לנו קצבה חודשית מעל 5000 ש"ח).
      את הכסף שצבר במבטחים רוצים למשוך ללא מס. אני בתהליך להגיש קיבוע זכויות למס הכנסה,
      אפשרות 1: למשוך כל הכספים של מבטחים ( צברנו מעל 950 אלף) בהתאם לאישור של קיבוע זכויות.
      אפשרות 2: אני יכול למשוך בהתחלה את הכספי תגמולים לפני שנת 2000 כי הם פטורים ממס'.
      אחר כך לפנות למס הכנסה לצורך קיבוע זכויות וכך להגדיל/ לנצל יותר טוב את סל הפטור של המס' ה 795 אלף.
      כי יש לי עוד ימי מחלה שאני אמור לשלם מס עליהם.

      השאלה: אפשרית מבחינה מעשית ?
      תודה

      1. וידאת שאתה מקבל קצבה מהפנסיה התקציבית ויכל למשוך את הכספים מהקרן הותיקה? בדרך כלל הן מקזזות זו את זו.
        במידה ויש לך קצבה מהתקציבית אתה יכל לבקש בקיבוע זכויות להוון את יתרת הכספים היום ובשנת 2025, התגמולים מלפני שנת 2000 לא משפיעים על ההיוון הזה

        1. אני מקבל כבר כמה חודשים פנסיה תקציבית, אז כבר יש לי קיצבה מעל 5000 ש"ח.
          במבטחים הגשתי בקשה למשיכה, ( חתמתי על ויתור לקבל פנסיה משם כי אי אפשר לקבל שתי פינסיות בגלל גמלאות כפל).
          מבטחים מבקשים רק אישור מפקיד שומה על ניכוי מס' ולכן עכשיו אני פונה למס הכנסה כדי לבצע קיבוע זכויות ואז לחזור עוד פעם למבטחים.
          יש לא מעט מורים שעבדו במשרד החינוך ( פנסיה תקציבית) + עבודה במקביל בבית ספר אחר ( אורט במקרה שלי) וצברו כספים במבטחים הותיקה על עבודה באורט.

          אני פריטתי למעלה כי אמרת שפנסיה תקציבית מתקזזת עם המבטחים,.

          ותודה רבה על האתר המדהים, מלא מידע והכוונה.

    45. אני מקבל כבר כמה חודשים פנסיה תקציבית, אז כבר יש לי קיצבה מעל 5000 ש"ח.
      במבטחים הגשתי בקשה למשיכה, ( חתמתי על ויתור לקבל פנסיה משם כי אי אפשר לקבל שתי פינסיות בגלל גמלאות כפל).
      מבטחים מבקשים רק אישור מפקיד שומה על ניכוי מס' ולכן עכשיו אני פונה למס הכנסה כדי לבצע קיבוע זכויות ואז לחזור עוד פעם למבטחים.

    46. יש לא מעט מורים שעבדו במשרד החינוך ( פנסיה תקציבית) + עבודה במקביל בבית ספר אחר ( אורט במקרה שלי) וצברו כספים במבטחים הותיקה על עבודה באורט.

    47. שלום נדב,
      אני ידועה בציבור של איש צבא לשעבר המקבל פנסיה חודשית.
      האם הוא יכול להוציא את כספי הפנסיה, או להשתמש בהם להוצאות שונות, ובכך לבטל את הקצבה החודשית?
      תודה רבה

    48. שלום רב
      אני בן 70 עובד ומפרישים לי לקופת גמל שם יש לי כ 50000 ש"ח. יש לי 140000 כספי פיצויים בקרן פנסיה לא פעילה. אני גם מקבל פנסיה בסדר גודל של 2000 ש"ח לחודש.
      אם אפסיק לעבוד האם אני יכול למשוך את כספי הפיצויים ללא מס?
      תודה רבה
      אבי ג

      1. הי אבי,

        משיכת פיצויים בגובה של משכורת לכל שנת עבודה ולא מעבר לתקרה של 12,640 ש"ח פטורה ממס. אם אתה עומד בתקרות האלה תוכל למשוך את הכספים בפטור ממס, ישנם אפשרויות נוספות להקטנת המס.
        ראה עוד כאן https://pensuni.com/?p=1286

    49. שאלה:
      אני גישה, בת 67, צברתי כ-114 א' ש"ח בקרן הפנסיה מתוכם 95 א' ש"ח היו כספי תגמולים והשאר כספי פיצויים.
      בחודש שעבר פקיד שומה נתן לי אישור את כל כספי התגמולים שלי בפטור ממס (95 א' ש"ח) וכעת נותרו רק כ-16 א' ש"ח כספי פיצויים של המעסיק הנוכחי שלי אצלו אני כרגע ממשיכה לעבוד. (אני עובדת שכירה במשק בית וטיפול בילדים), באותו מעמד פקיד השומה ציין בפני שלא אוכל למשוך יותר את כספי התגמולים בפטור ממס כפי שעשיתי ושבמשיכה הבאה אשלם מס בשיעור 35%.
      אני מעוניינת להמשיך לעבוד אצל המעסיק הנוכחי אך אם הוא ימשיך להפקיד עבורי לקרן הפנסיה מצד אחד לא אוכל להוון אותם לקצבה בשל הסכום הנמוך שיצטבר בהם ומצד שני אם ארצה למשוך אותם אשלם מס של 35% – מה עליי לעשות?

    50. נדב שלום,

      האם ניתן לבצע הוון של החלק העולה על הקצבה המזערית –מקרן פנסיה?
      או שניתן רק ממנהלים/ גמל ושהיוון מקרן פנסיה מוגבל ל25% עד לקצבה מזערית?
      לצורך העניין, חוסך עם קצבה המשולמת מביטוח מנהלים ע"ס 5,000, האם יוכל להוון את כל הכספים הקיימים לו בפנסיה או שעדיין יוכל רק 25%?

      אודה לתשובתך,

      1. כן בטח,
        בהנחה ויש כבר קצבה מעבר לקצבה המזערית במקום אחר לא צריך להמיר את הכספים בקרן הפנסיה לקצבה וניתן להוון אותם

    51. נדב שלום,
      אימי נשואה בת 68 , פרשה מעבודתה , לא מקבלת פנסיה.
      יש לה 2 חסכנות עם תגמולים בלבד עם כספים קצבתים החל מ2008.
      ביטוח מנהלים כ-100K קופת גמל כ-30K.
      מקבלת קצבת זקנה מביטוח לאומי 2300 ש"ח ואבי עובד הוא עצמאי.
      מחפש לה פתרון כיצד תוכל למשוך את הכסף באופן הוני אך הסכום עולה על 104,140

      הרו"ח של אבי אמר לו כי בגיל 70 תוכל למשוך הכל הוני. לא מצאתי לזה סימוכין.
      האם זה נכון ?
      האופציה היחידה שמצאתי זה משיכת 18,000 (לפי משיכת כספים לבעלי הכנסות נמוכות ללא ניכוי מס) במשך שנתיים ואז היתרה תיהיה נמוכה מ- 104,140

      אשמח לתובנות

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    אולי יעניין אותך גם

    Back to top button