צרכנות

יש לך קופת גמל להשקעה? כעת ניתן להעביר אותה בין חברות או לקבל ממנה קצבה

ניתן כיום לנייד קופת גמל להשקעה בין החברות לצורך שיפור תנאי החיסכון או לנייד את הכספים לקרן הפנסיה במטרה לקבל קצבת זקנה הפטורה ממס. כיצד תעשו זאת נכון.

קופת גמל להשקעה היא מכשיר חיסכון חצי פנסיוני אותו ניתן למשוך בכל שלב, כעת מלבד המשיכה ניתן גם להעביר כספים שהופקדו בקופת גמל להשקעה בין חברות (ניוד קופת גמל להשקעה) או להעביר את הכספים לקרן פנסיה או ביטוח מנהלים לצורך קבלת קצבה.

>>לקריאת תקנות העברת כספים בין קופות גמל לקריאת תקנות העברת כספים בין קופות גמל

תיקון התקנות מסמן סוף סוף קו על שני חסרונות שהיו עד כה בחיסכון לקופת הגמל להשקעה. כזכור קופת הגמל להשקעה נפתחה בשנת 2016 במטרה לעודד את הגדלת החיסכון במוצרים הפנסיונים כאשר החוסכים קיבלו שתי סוכריות. הראשונה, אפשרות למשיכת הכספים בכל שלב בכפוף לתשלום מס רווחי הון והסוכריה השנייה האפשרות להפוך את הכספים לכספי קצבת זקנה הפטורים ממס (קצבה מוכרת).

אך בעוד שמהיום הראשון לפתיחת המוצר היה ניתן למשוך כספים מקופת גמל להשקעה, החוסכים שהפקידו כספים במטרה לקבל מהם קצבת זקנה פטורה ממס, גילו שהם כבולים לקופה ואינן יכולים לנייד את קופת הגמל להשקעה לקרן הפנסיה לצורך קבלת קצבה.

כעת הוסר המחסום וניתן לנייד כספים מקופת גמל להשקעה בין חברות ובין בתי ההשקעות השונים וניתן לנייד את קופת הגמל להשקעה לקרן הפנסיה לצורך קבלת קצבה.

>>>קריאה נוספת : מהי קופת גמל להשקעה

ניוד קופת גמל להשקעה בין חברות

עד לאישור תקנות העברת כספים חוסך שרצה להעביר קופת גמל להשקעה מחברה אחת לחברה אחרת נדרש למשוך את הכספים, לשלם מס רווחי הון ורק אז להפקיד את הכספים בקופת גמל להשקעה אחרת בכפוף לתקרה.

לדוגמה,

חוסך שהפקיד 210 אלף ש"ח בקופת גמל להשקעה בבית השקעות אחד ורצה להעביר את הכספים לבית השקעות אחר. הוא היה נדרש למשוך את הכספים תוך תשלום מס רווחי הון, אך גם לאחר תשלום המס היה ניתן להפקיד לקופת הגמל להשקעה החדשה רק 71,337 ש"ח בהתאם לתקרה השנתית.

בעקבות אישור התקנות אין צורך לבצע פעולה של משיכת כספים והפקדתם מחדש בבית השקעות אחר, ניתן כעת לבצע העברת קופת גמל להשקעה ולהעביר את הכספים ואת הרווחים עליהם לקופת גמל להשקעה בחברה אחרת.

>>>חשבו את החיסכון בדמי ניהול באמצעות מחשבון קופת גמל להשקעה

הפקדתי כספים במספר קופות גמל להשקעה האם יהיה ניתן לחבר אותן?

הפקדה לקופת גמל להשקעה מוגבלת בתקרה שנתית, חוסכים רבים פעלו בניגוד לתקנות והפקידו כספים במספר קופות גמל להשקעה. למרות שההפקדה בוצעה בניגוד לתקנות, יהיה ניתן לנייד את הכספים ולאחד את ההפקדות לקופת גמל להשקעה אחת.

מה הבדל בין קופת גמל להשקעה לפוליסת חיסכון?

האפשרות לניוד קופת גמל להשקעה בין חברות מחדדת שוב את ההבדל בין קופת הגמל להשקעה לבין פוליסת החיסכון. ניתן למצוא היום שני מוצרי חיסכון פנסיוני אליהם ניתן להפקיד כספים בצורה שוטפת ולמשוך אותם לפני גיל פרישה. פוליסת חיסכון וקופת הגמל להשקעה. משיכת הכספים כסכום חד פעמי חייבת במס רווחי הון בשיעור של 25% ושניהם מאפשרים את דחיית מס באמעות שינוי מסלול השקעה.

לדוגמה,

חוסך שמנהל את הכספים במסלול מנייתי ומעוניין להעביר את הכספים למסלול סולידי יותר יכל להעביר את הכספים מבלי לשלם מס רווחי הון במועד שינוי המסלול. את המס ישלם החוסך רק כאשר יפדה את הכספים.

אך למרות הדמיון בין שני המוצרים, קיימים עדיין מספר הבדלים.

קופת הגמל להשקעה מהווה אלטרנטיבה זולה יותר לחיסכון בפוליסת חיסכון. דמי הניהול הממוצעים בקופת הגמל להשקעה עומדים על 0.6% ואילו דמי הניהול בפוליסות החיסכון גבוהים הרבה יותר ונעים בין 0.8% ל- 1%.

בניגוד לקופת הגמל להשקעה הפקדה לפוליסת החיסכון אינה מוגבלת בתקרה, אך החוסכים יגלו שהם כבולים לחברה אליה הם הפקידו ואינם יכולים לנייד את הכספים לחברה אחרת או לקבל קצבה מהכספים.

קופת גמל להשקעה

היתרון המרכזי אותו הביאה קופת הגמל להשקעה היא האפשרות להעביר את קופת הגמל להשקעה בין החברות מבלי שמדובר באירוע מס. כלומר חוסך שהפקיד 210 אלף ש"ח לבית השקעות אחד יכל כעת לנייד את קופת הגמל להשקעה לחברה אחרת ואת תשלום המס הוא ידחה עד המשיכה בנוסף באפשרותו להמשיך לדחות את תשלום המס לנצח כאשר הוא הופך בהמשך את קופת הגמל להשקעה לקצבה חודשית הפטורה ממס לרבות המס על רווחי הון.

ניוד קופת גמל להשקעה לצורך קבלת קצבה

המטרה השנייה של קופת הגמל להשקעה היתה הגדלת החיסכון לגיל פרישה. החיסכון בקופת גמל להשקעה נחשב הפקדות פטורות המקנות קצבת זקנה הפטורה ממס, קצבה מוכרת. לצורך קבלת הקצבה החוסכים צריכים לנייד את הכספים אל המוצר ממנו הם רוצים לקבל קצבה.

הכספים יועברו ישירות למסלול למקבלי קצבה ולא יהיה ניתן להוון אותם (לבצע משיכה חד פעמית), אלא רק לקבל מהם קצבת זקנה.

לאן ניתן לנייד את קופת הגמל להשקעה?

מלבד ניוד קופת גמל להשקעה בין חברות ניתן לנייד את קופת הגמל למסלול מקבלי קצבה בקרן פנסיה מקיפה, קרן פנסיה משלימה או לביטוח מנהלים

כיצד יקבע מקדם ההמרה בקופת הגמל להשקעה?

בקופת גמל להשקעה אין מקדם, המקדם יקבע בהתאם למסלול הפרישה והמוצר הפנסיוני אליו בחרתם להעביר את הכספים.

מה יקרה עם הכספים במקרה של מוות?

במידה ובחרתם להעביר את הכספים לצורך קבלת קצבה, הכספים ישולמו בהתאם להתחייבות הקיימת במסלול הפרישה

האם ניתן להעביר את קופת הגמל להשקעה אל קרן הפנסיה שלי?

חיסכון בקרן הפנסיה המקיפה מוגבל בתקרה, ככל וניצלת את התקרה השנתית הכספים יעברו לקרן פנסיה משלימה

בהעברת כספים מקופת גמל להשקעה לקרן פנסיה מקיפה יש לבחון האם הכספים עומדים בתקרה השנתית כפול שנות הוותק בקופה, בשנת 2020 התקרה היא 51,910 ש"ח ויש לנכות ממנה כספים שכבר נמצאים בקרן הפנסיה.

לדוגמא, חוסך הפקיד בכל שנה משנת 2016 בקופת הגמל להשקעה 70,000 ש"ח. כיום עומד לרשותו סכום בגובה 300,000 ש"ח האם ניתן להעביר אותו לקרן הפנסיה?

הסכום שנמצא בקופת הגמל עולה על התקרה, התקרה במקרה שלנו היא 4 כפול 51,900 ש"ח = 207,640 ש"ח. מהתקרה הזאת צריך לנכות את הכספים שהופקדו בקרן המקיפה משנת 2016 ועד היום כולל הרווחים.

נניח החוסך הפקיד בקרן הפנסיה המקיפה 30,000 ש"ח בכל שנה, כלומר 120,000 ש"ח באפשרותו יהיה להעביר לקרן הפנסיה המקיפה:

207,640 – תקרה שנתית
פחות
120,000 – הפקדה שוטפת לקרן הפנסיה
שווה
87,640 – העברה מקופת הגמל להשקעה
212,360 – יש להפנות למוצר אחר לצורך קבלת הקצבה (קרן פנסיה משלימה או ביטוח מנהלים)

טיפ ! כדי להגדיל את תקופת הוותק בקופת הגמל להשקעה ניתן לפתוח קופה בגיל צעיר ולבצע אליה הפקדות בסכומים נמוכים. בעתיד ניתן להפקיד סכומים גבוהים יותר. תקופת הוותק תחושב ממועד פתיחת הקופה.

כיצד תחושב הקצבה החודשית מקופת הגמל להשקעה?

קצבת הזקנה לא תשולם מקופת הגמל להשקעה ולאחר העברת הכספים הם יהיו כספי פנסיה או כספי ביטוח מנהלים. ולכן הקצבה תחושב בהתאם למנגון הקיים במוצר.

לדוגמה פורש בקרן הפנסיה של הלמן אלדובי יראה את רשימת המקדמים הבאה, כל מקדם מסמל מסלול פרישה לפורש ולבת הזוג.

מקדם קרן פנסיה הלמן אלדובי
מקדמים בקרן הפנסיה של הלמן אלדובי

לדוגמה מקדם בגובה 175 אומר שהפורש יקבל קצבה לכל ימי חייו ולאחר מותו בת הזוג תקבל גם היא קצבה לכל ימי חייה בגובה של 30% מהקצבה שקיבל הפורש. במקרה מוות של שני בני הזוג, לא ישולמו עוד כספים לילדים או יורשים אחרים.

לעומת זאת מקדם בגובה 190, כולל קצבה לפורש לכל ימי חייו, במקרה מוות שלו תשולם קצבה לבת הזוג לכל ימי חייה ותקופה של 240 תשלומים מובטחים. פירוש המסלולים המובטחים הוא כי במקרה מוות של שני בני הזוג במהלך 240 החודשים הראשונים לקבלת הקצבה יקבלו היורשים את יתרת התשלום כסכום חד פעמי מהוון.

>>>קריאה נוספת על מסלולי הפרישה בקרן הפנסיה

כמה דגשים לגבי קצבה שמקורה מקופת גמל להשקעה

קצבת הזקנה תהייה פטורה ממס על כל ההפקדות וכל הרווחים. ניתן לשלב משיכה של כספים מקופת הגמל להשקעה ורק אז להעביר את הכספים לקרן הפנסיה לצורך קבלת קצבת זקנה פטורה ממס.

לאחר העברת הכספים לקרן הפנסיה לא יהיה ניתן עוד לבצע משיכת כספים מקרן הפנסיה (היוון קצבה) ויהיה ניתן לקבל את הכספים כקצבה בלבד.

גם קצבת זקנה מקרן הפנסיה חייבת בדמי ניהול ולכן מומלץ להתמקח על דמי הניהול בפרישה. בארבעת קרנות ברירת המחדל תשלמו דמי ניהול של 0.3% ביתר הקרנות תשלמו 0.5%. הקטנת דמי הניהול תגדיל לכם את קצבת הזקנה החודשית.

העברת קופת גמל להשקעה לקרן הפנסיה

בתקנות נקבע כי יש להעביר את קופת הגמל להשקעה במסלול מקבלי הקצבאות, מכיוון ולא ניתן לנייד כספים למסלול מקבלי קצבאות הכספים יעברו למסלול תלוי גיל לחוסכים מעל גיל 60. הכספים יהיו במסלול זה עד למועד המרתם לקצבה חודשית כאשר לא יהיה ניתן למשוך את הכספים ממסלול זה שלא בדרך של קצבה חודשית.

במקרה של מוות של החוסך, בטרם המרת הכספים לקצבה חודשית, יראו אותו כמי שכבר ביקש לבצע את המרת הכספים והכספים ישולמו לשארי הפנסיונר בהתאם למסלול הפרישה שנבחר.

את ניוד הכספים מקופת הגמל להשקעה לקבלת קצבה ניתן לעשות רק לאחר גיל פרישה מוקדמת (גיל 60) ורק לצורך קבלת קצבת זקנה

רוצים להגיע עם יותר כסף לפנסיה?
רוצים להפסיק לפחד מהחיסכון הפנסיוני?
קורס הפנסיה הדיגיטלי של : פנסיוני להבין את הפנסיה הוא הפתרון עבורכם
כנסו לקורס הפנסיה הדיגיטלי שלנו https://pensuni.com/?page_id=7203

יש לך קופת גמל להשקעה? כעת ניתן להעביר אותה בין חברות או לקבל ממנה קצבה by

נדב טסלר

נדב טסלר, מתכנן פרישה, משמש כסמנכ"ל מקצועי בקוואליטי שירותים פיננסים לשעבר סמנכ"ל מקצועי בהלמן אלדובי קופות גמל ופנסיה, ומנהל המוצר באגף השיווק במנורה מבטחים. מרצה כיום במכללת נתניה ומכללה לפיננסים BDO. בעל הבלוג : פנסיוני, להבין את הפנסיה. לנדב תואר M.A במנהל עסקים מהמכללה למנהל, B.A במנהל עסקים מאוניברסיטת בן גוריון והוא מחזיק רישיון סוכן ביטוח פנסיוני מטעם רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון.

תגובות

  1. היי נדב

    הזכרת את תקופת הוותק בקופת גמל להשקעה.
    על מה משפיעה תקופת הותק ולמה חשוב שתהיה ארוכ ?

    1. הפקדה לקרן הפנסיה המקיפה מוגבלת בתקרה של כ- 52 אלף ש"ח בשנה. כדי לבדוק את התקרה השנתית בקופת הגמל להשקעה אני אחלק את הצבירה בקופה חלקי הוותק. בדוגמה שהצגנו החוסך הפקיד 70,000 ש"ח בשנה ועבר מלכתחילה את התקרה.
      במידה והיו לו שנים שהיה מפקיד סכומים נמוכים יותר, נניח כשכיר הפקדה חודשית של 500 ש"ח, היתרה בקרן כולל הרווחים היו מתחלקים על פני תקופה ארוכה יותר.

      1. שלום נדב ,
        אני מבקש לחדד עוד טיפה את העניין .
        האם זה שהפקדתי בשנה מסוימת 30 אלף לגמל להשקעה .
        לאחר שנה אני אוכל להפקיד את ה70 של השנה הנוכחית וגם עוד 40 של שנה קודמת שהפקדתי בה רק 30 .

        1. לא, התקרה להפקדה לגמל להשקעה לא מצטברת.
          אם הפקדת רק 40 אלף בשנה אחת לא תוכל עוד להשלים את הכספים.
          התקרה אליה התייחסתי כאן היא התקרה לצורך הניוד, התקרה של ה- 50K היא שנתית ובמידה ובשנה אחת הפקדת 10,000 ש"ח ובשנה אחרת הפקדת 90,000 אתה לא חורג המתקרה לצורך הניוד.

      2. היי נדב,
        בעבר שאלתי אותך לגבי התקרה השנתית ואמרת לי שהיא 71913.
        פגשתי היום בחורה שיש לה מס קופות גמל בחברות שונות ולכולן היא הפקידה את התקרה המקסימלית השנתית.
        אני שוקל לעשות זאת גם , השאלה היא אם עלולה להיות לי בעיה כאשר ארצה לפדות את הכסף הזה כקצבה פטורה ממס או לחליפין ארצה למשוך את הכספים?

  2. האם נכון לומר שכספים שעצמאי מפקיד לקרן פנסיה מקיפה נצבעים באופן אוטומטי כקצבה מזכה?
    האם ישנה אפשרות למנוע זאת (לדוגמא על ידי הוכחה לחברת הביטוח שהעצמאי לא קיבל כנגדם הטבות מס בשנת ההפקדה)?
    במידה ולא, האם זה נכון כי הפקדה לקופת גמל להשקעה ואז ניוד הכסף לקרן פנסיה ישיג מטרה זו (אם כי ללא הכיסויים הביטוחיים).

  3. שלום, האם ניתן לקבל מקופת גמל להשקעה קצבה מגיל 60 או רק בגיל פרישה של 67 לגברים? האם יש יתרון לקבלה כקצבה על פני קבלת כספים מקופת הגמל להשקעה כאנונה? תודה

    1. החל מגיל 60 ניתן להעביר את הכספים מקופת הגמל להשקעה ולקבל קצבת זקנה פטורה ממס. היתרון של הקצבה היא שהיא פטורה ממס לרבות הרווחים בעוד שאנונה חייבת במס על הרווחים.
      קצת על ההבדלים בין אנונה לקצבה בקישור הבא https://pensuni.com/?p=3968

      1. היי נדב,
        ברשותך להתעכב רגע על המשפט הזה שחוזר בכל הפרסומים – "החל מגיל 60 ניתן להעביר את הכספים מקופת הגמל להשקעה ולקבל קצבת זקנה פטורה ממס".
        נניח הפקדתי כל השנים לגמל להשקעה והגעתי בגיל 60 ליתרה צבורה של 2 מיליון ש"ח. אני מעביר את כל היתרה לקרן פנסיה שמשלמת קצבה ובוחר מסלול ללא הבטחת קצבה. בגיל 60 וחודשיים לא עלינו אני הולך לעולמי. במקרה כזה הלך הכסף, נכון? גם אם יש לי ילדים הם לא יראו מהקרן שקל.
        ובדוגמא אחרת, גם אם בחרתי תקופת הבטחה והלכתי לעולמי זמן קצר אחרי גיל 60, היורשים יקבלו סכום מהוון חייב במס, שכנראה יהיה נמוך יותר מהסכום נטו שהיה ניתן לקבל אם הייתי מושך בעצמי את כל ה-2 מיליון ש"ח יתרה של הגמל להשקעה ומשלם מס רווח הון ריאלי.
        לכן, האפשרות להנות מהטבת מס אמיתית בגמל להשקעה היא במידה מסוימת ספקולטיבית.

        1. היי, אני לא נדב, אבל כל החיים הרי ספקולטיביים.
          ונניח שתחיה עד 110, ואישתך עד 120.
          הקצבה החודשית שתקבל מקרן הפנסיה לכל ימי חייכם גבוהה בצורה משמעותית מהחלופה של משיכת הסכום ותשלום מס ומהחלופה של משיכה שנתית של TBD אחוזים מהתיק.
          במשיכה שנתית/חודשית מהתיק, בשביל להגיע לקצבה שהיית מקבל בקרן הפנסיה תצטרך כנראה למשוך אחוז משמעותי מהתיק (תלוי ביתרה), ואז גם יש סיכוי לא קטן שהכסף "ייגמר" (מחקר טריניטי, חוק ה-300 וכו').

          לכן, בעיניי לא מדובר במוצר לא טוב כמו שהרוב חושבים.
          יש חסרונות משמעותיים זה נכון, אבל יש גם יתרונות.

          1. תודה אסף.
            אני מעריך ומקווה שהמחוקק יסגור את האילוץ שנכפה היום על הפנסיונרים "להמר" על סכום הכסף שהם יקבלו בפנסיה. ההחלטה איזה מסלול קצבה לבחור בעת היציאה לפנסיה היא הימור משוגע, במיוחד בסכומי צבירה גבוהים.
            ועל אחת כמה וכמה במקרה של קופת הגמל להשקעה שרק מגדילה את סכום ההימור. אני נגד המסגור של המוצר הזה כמעין קרן נאמנות פטורה ממס במקרה של דחיית המשיכה לגיל 60. זה פשוט לא נכון. היכולת שלך להנות מהטבת מס הנובעת מההשקעה בקופת הגמל להשקעה כרוכה לא מבוטל של אובדן או צמצום כספי החסכון.
            נותרנו עדיין עם האפשרות לעבור בין מסלולים ולנייד בין חברות מבלי שהדבר מהווה אירוע מס, ואני לא מקל ראש ביתרון הזה. אבל כל מי שחושב שהוא יפקיד 70 אלף ש"ח כל שנה ויקבל בחזרה את הסכום שנצבר (קרן ורווחים) במלואו וללא מס, צריך להתפכח מהאשליה הזאת.

            1. רועי, ברשותך מתערב – אתה צודק, אבל מצד שני גם לא ממש מפרגן לשיטה…
              בחור שעוד לא הגיע לגבורות מפקיד לקופת גמל להשקעה 70K ש"ח וזהו.
              הפקדה שנתית אחת וזהו.
              אותו בחור לאחר X זמן (זה לא באמת משנה כמה זמן כי נתעלם מהתשואה על הכסף) – מגיע לגבורות ופורש בגיל 67.
              הבחור הנ"ל מחליט להעביר את כל X הכסף שהוא צבר בקופת הגמל להשקעה (שוב, 70K ש"ח סה"כ כי לא התחשבנו בתשואה) לקרן פנסיה מקיפה (?) בכדי לקבל קצבה.
              מזכיר שנכון להיום – אי אפשר לקבל קצבה ישירות מקופת הגמל להשקעה, כי זה לא מכשיר פיננסי/פנסיוני שמשלם קיצבה.
              אותו בחור מקבל מחברת הפנסיה שלו מקדם Z שקרכלשהוא, ואותם 70K ש"ח (מתעלמים מתשואה) מתחלקים באותו מקדם Z ונניח שהוא מקבל 1,000 ש"ח עגולים של קצבה חודשית, פעם בחודש, לכל החיים (נניח ובחר במסלול של קבלת קצבה לכל החיים עד המוות אם יש דבר כזה – אני לא בטוח פתאום).

              אם הבחור הנ"ל מת בגיל 69 ומשהו, אחרי 30 חודשים של קבלת קצבה חודשית (30K) – הוא הפסיד 40K.
              אם הוא מת בגיל 80 ומשהו, אחרי 250 חודשים של קבלת קצבה חודשית (250K) – הוא הרוויח 180K.
              אז זה משחק סכום/אפס של מי חי יותר הרבה.
              אני צודק?…
              זו השיטה. פעם אתה למעלה ופעם אתה למטה (תרתי משמע).
              חישוב מפית נייר קלאסי.
              מה בעצם לא מוצא חן בעיניך?

              1. ביולוג תתערב חופשי, איטס א פרי קאנטרי.
                בשורה התחתונה אתה צודק. מה שמפריע לי הוא הדבר הבא:
                בפנסיה השיטה נכפית עליי מכוח חוקי מדינה – חובת הפרשות עובד ומעביד מהשכר לקרן הפנסיה, התחייבות לעמידה בהוראות התקנון המאושר של הקרן ובעקרון הערבות ההדדית המובנה בו ועוד. אני לא יכול להתנות על הכללים הכרוכים בהשקעה/חסכון בקרן ומוגבל מאד ביכולת שלי לבצע פעולות מסוימות, למשל למשוך כסף.
                קופת גמל להשקעה עבור עמיתים צעירים מיועדת להיות מכשיר חסכון טהור. אין בה כיסויים כמו שיש בקרן הפנסיה. אבל, המוצר בנוי כך שאם ארצה לאפשר לעצמי סיכוי להנות מהטבת מס מסוימת אני צריך להתנדב להחיל על עצמי את המגבלות והסיכונים הקיימים בקרן פנסיה, כפי שתיארתי למעלה.
                בניגוד לפנסיה בה אתה אפילו לא ״נוגע״ בכסף, אלא הוא עובר ישירות מהמעביד לחברת הביטוח, במקרה של גמל להשקעה זה כסף שכבר יושב אצלך בבנק, ואתה ביודעין מכניס אותו למשטר מגביל של תקנון קרן פנסיה, מתוך תקווה שאולי כך תהנה מהטבת מס. והבעיה היא שקשה מאד להעריך, בעת הפקדת היתרה לקרן משלמת קצבה ועל אחת כמה וכמה בעת ההפקדה הראשונית לקופת הגמל להשקעה, כמה מתוך הטבת המס הפוטנציאלית תנצל בפועל.

                1. היי רועי, תודה.
                  אני מבין (נראה לי) את מה שאתה טוען, אבל לא מצליח לחשוב על צורה אחרת להתייחס לנושא.
                  אתה בעצם מדבר על ניהול סיכונים, ומרגיש לי שיש לך טענות למדינה ו/או ל"שיטה" מבלי לעשות הגיון כלפי החוסך שגם הוא צריך לתת משהו בתמורה – ושנראה לי שלפי דבריך אותו חוסך "אמור" שלא לקחת סיכון בכלל, או חלילה להיות מופסד?…
                  בממוצע, על פני מספרים גדולים, חלק מהחוסכים ירוויחו המון וחלק אחר מהחוסכים יפסידו המון.
                  כל אחד ומזלו הוא (מזל = כמה זמן הוא יחיה לאחר החלטה על העברת הכסף מקופ"גלהש לקרן הפנסיה).

                  מתישהוא מגיעים לגיל 60 עם X כסף בקופ"גלהש.
                  או שמושכים אותו בפעם אחת (משיכה הונית זה נקרא?), או שמושכים בכל חודש בנפרד X סכום כסף.
                  ואז אם משכת בפעם אחת או בחלקים, בתור חשבון פעיל ו"רגיל", אז הכסף מתנהג ממש כמו כסף בפר"י בבנק.

                  לעומת זאת, המדינה נתנה פה רעיון שאין באף מקום אחר (גם לא בפוליסות חיסכון) – להעביר את הכסף לקרן פנסיה (אגב, לא חייב את כולו), תמורת הבטחה ברזל לקצבה לתקופה מסויימת, אבל בפועל זהו, אתה מאבד את הכסף (כי הוא כבר בקרן הפנסיה) והוא כבר בחברת הביטוח והא לא שלך.
                  win some, lose some.
                  רק הקצבה שהבטיחו לך היא שלך ל- X חודשים.
                  אז בתור לקוח, אתה מסכים למקדם קצבה כלשהוא, ומקבל הבטחה לקיצבה לכל החיים (זה אפשרי?) או קיצבה ל- X חודשים.

                  כמו שרשמת, באמת שלא ברור כמה מתוך הטבת המס הזו תנוצל בפועל, וזה כן בהחלט סוג של הימור, אבל ההימור הוא לא על הכסף, אלא ההימור הוא על כמה זמן תחיה לאחר שכבר וויתרת על הכסף…
                  פה המדינה כבר לא יכולה לעזור לנו לדעתי.
                  תחיה המון תרוויח.
                  תמות מהר תפסיד.
                  אם אתה בפריפריה בממוצע תמות מוקדם יותר, אז אולי שווה לגדר סיכונים ולרכוש חלקת קבר בשיכון לדגים צעירים מרכז הארץ 🙂

                  מקווה שהצלחתי להסביר את עצמי 🙂

    2. גם אצלי הייתה שאלה אם אפשר להעביר קופת גמל להשקעה לקרן פנסיה ולהתחיל לקבל קצבה מגיל 60
      טבלה שצרפת לכתבה היא עבור גיל 67 ?

      1. אכן, ניתן כבר מגיל 60 להעביר את הכספים. המקדמים שמופיעים כאן מתייחסים לפורש גבר בן 67 בקרן פנסיה מקיפה.
        לפורש בגיל 60 המקדמים יהיו גבוהים הרבה יותר

  4. כמו תמיד, תודה רבה על המאמר המצויין ועל ההסברים המפורטים נדב.
    בשורות משמחות.
    לא ציפיתי שזה יקרה בתוך שנה-שנתיים, כי בהינתן ארץ הקויידש בה אנו חיים, 5 שנות מוצר עד שזה קרה הם לא כאלו פרק זמן "ארוך"… בחיי.
    אני מחשיב זאת כפרק זמן סביר, כי גם בירוקרטיה לוקח לה זמן לקרות וגם הרגולטור לפעמים ישן על האף.
    חיכינו לבשורה הזו עוד מהרגע שנפתח המוצר הנהדר הזה.

    במאמר מוסגר וללא שום קשר – היה נחמד למצוא כפתור "אהבתי" (זה עם הכוכב) בבלוג שלך (שנשען על תבנית WORDPRESS אם אני לא טועה).
    להבנתי זה מאוד עוזר לחבב פוסטים ולדעת שביקרת בהם, היית, קראת, הטמעת.
    הייתי שמח אם היית שוקל להוסיף כפתור "אהבתי" לפוסטים שבבלוג שלך.

  5. היי נדב, תודה על ההסבר המקיף!
    אשמח להרחבה בנוגע לניוד קופת גמל להשקעה לקרן פנסיה.

    בקופת גמל השקעה יש לי כ 80,000, ביצעתי הפקדה אחת ב 2017.
    בקרן הפנסיה הופקדו לי בממוצע בשנים האחרונות כ 1,000 ש״ח לחודש.

    האם ניתן לנייד את הכספים בקופת הגמל להשקעה לקרן הפנסיה והם יחשבו חלק מהחיסכון הפנסיוני לכל דבר ועניין (רטרואקטיבית ביחס ל 2017)?
    האם תקרת ההפקדה לקרן הפנסיה נגזרת מגובה השכר/הכנסות שלי?

    תודה רבה 🙂

    1. הי רן,

      צברת 3 שנות וותק בקופה השווים ל- 150 אלף ש"ח, מהתקרה הזאת יש להפחית את הכספים שנצברו בקרן הפנסיה כולל הרווחים משנת 2017 ועד היום.
      במידה והסכום שתקבל יהיה גבוה מ- 80 אלף ש"ח אין מניעה לנייד את קופת הגמל להשקעה אל קרן הפנסיה.

      שים לב שאת הניוד אתה יכל לבצע רק לקבלת קצבה ולא במהלך תקופת החיסכון.

      1. אוקי עכשיו זה מובן,
        מהפסקה במאמר שכותרתה ״האם ניתן להעביר את קופת הגמל להשקעה אל קרן הפנסיה שלי?״ הבנתי בטעות שניתן לנייד לקרן הפנסיה גם בתקופת החיסכון.
        תודה על ההבהרה.

  6. הי נדב,
    תודה רבה על המאמר, התרגשתי לשמוע את החדשות.
    מבחינת לוח הזמנים – ממתי אפשר טכנית לבקש את הניוד?
    התקשרתי לחברה אליה אני רוצה לנייד את הקופה (מור) ולנציג לא היה מושג על מה אני מדבר.

    1. הי בוריס,

      ניתן לבצע את הניוד מיום חמישי מהיום שבו התקנות פורסמו ברשומות. כעת הגופים סוגרים את הקצוות, מכינים את הטפסים ומוודאים שהכל סגור מול הגורמים המתפעלים.

  7. תודה נדב על המידע.

    נניח ויש לי רק ביטוח מנהלים ישן ללא קרן פנסיה. בגיל הפרישה, לאן יהיה ניתן להעביר את קופת הגמל להשקעה בכדי לקבל קצבה?

    1. נכון, לא ניתן יהיה להעביר את הכספים לביטוח מנהלים הכולל מקדם מובטח.
      מנגד סביר להניח שתוכל לנצל את התקרה בקרן פנסיה מקיפה

      1. שוב תודה. עדיין אני לא לגמרי מבין, אם מישהו מפקיד לקרן פנסיה את המקסימום, באיזה מוצר יוכל לקבל קצבה מקופת גמל להשקעה?

  8. האם ניתן לפתוח קופת גמל להשקעה על שם אחד מהילדים (בן פחות מ-18) ובעוד מספר שנים להעביר את הקופה על השם שלי? האם אני בכלל יכול לתת הוראת משיכה לכסף שנצבר בקופה כזו?

    1. ככל והקופה נפתחה על שם הילד לא תוכל להעביר את הכספים על השם שלך, יותר מזה, הילד כמובן יוכל למשוך את הכספים שיהיה בוגר.

  9. שלום נדב
    האם ניתן לנייד רק חלק מהסכום הצבור בקופ"ג להשקעה? או שניוד יתבצע על כל הסכום?

  10. היי נדב,
    הרי יש את הגובה מס כללי עבור פנסיה כאשר יש גם תקרה פטורה ממס
    נניח יש לי 1500000 שקלים בקרן פנסיה מקיפה כאשר רק 700000 שקלים פטורים ממס
    אז בקרן פנסיה פקיפה יהיו לי 800000 שקלים לצורך מס

    אם במוסף לכך אני אעביר עוד 200000 שקלים מגמל להשקאה אז מס על רווחים לא יהיה אבל סכום זה יצטרף ל800000 שקלים שחייבים במס?

    עוד משהו…ואם אני מחליט שלא להעביר גמל להשקאה לקרן פנסיה? לא משנה באיזה גיל.

    1. הי בוריס
      יש בפנסיה מושג שנקרא קצבה מוכרת. הקיצבה המוכרת היא מכספים ששולם עליהם מס כשקיבלת אותם:
      למשל אם הרווחת משכורת גבוהה, מהתקרה שמוכרת למעסיק לצרכי מס, חוייבת בזקיפת מס על ההפרשות שמעל לתקרה.
      קופת גמל להשקעה שייכת לקטגוריה של הכנסות שכבר שילמת עליהם מס (הופרשו מהנטו) – ולכן הקצבה שאתה מקבל פטורה גם ממס הכנסה.
      הכספים שנחסכים בקופת גמל להשקעה זמינים למשיכה תמיד, ובעת המשיכה תשלם על הרווחים מס בשיעור של 25%.

  11. היי נדב, תודה על הפוסט המצוין!
    האם ניתן להשתמש בקופת גמל להשקעה כצינור להעברת כספים לקרן פנסיה? כרגע, כסף שיופקד עצמאית לקרן פנסיה ייצבע כקצבה מזכה-חייבת. אבל אם אעביר אותו קודם לקופת גמל להשקעה ואז לקרן פנסיה הוא ייצבע כקצבה מוכרת-פטורה. האם יש גיל מינימלי להעברה? האם אפשר לעשות זאת בצורה חודשית? האם זה ״יפעיל״ את קרן הפנסיה במידה והיא הייתה לא פעילה? תודה!

    1. הי שחר,
      את הניוד תוכל לעשות רק לאחר גיל 60 וזאת במטרה לקבלת קצבה, כלומר לאחר הניוד לא תוכל לשנות מסלול השקעה לכסף או למשוך אותו רק לבקש לקבל ממנו קצבה כמה שיותר מהר

  12. שלום נדב,
    תודה רבה על המידע המונגש!
    אני רוצה לוודא שהבנתי נכון: אם אבחר במסלול קצבה שאינו מוגבל בזמן (לכל החיים), אז מרגע ששני בני הזוג מתים, יתרת הכסף נעלמת ולא עוברת ליורשים. אם בחרתי במסלול למספר חודשים מסויים – אז כל יתרת הכסף תעבור ליורשים אחרי ששני בני הזוג מתים?
    אם כך, למה שמישהו יבחר לעצמו את המסלול שאינו מוגבל בזמן ויסתכן באובדן הכסף?
    ושאלה עקרונית: אם בגיל פרישה תהיה לי קצבת פנסיה ממקום העבודה שתספיק לצרכיי, האם יש הגיון "לארגן" לעצמי עוד קצבה דרך קופ"ג להשקעה, רק כדי להימנע ממס על רווחי הון? היתרון ברור. החסרון בשיטה זו הוא דמי ניהול יקרים יותר לעומת ניהול החסכונות בתיק השקעות (ד"נ עצמם + הוצאות ניהול השקעה), וכן ניהול אקטיבי, שלא בהכרח יניב תשואה גבוהה יותר. מה דעתך?
    תודה רבה

    1. הי גלית,

      ראי את הטבלה המצורפת, ככל ותבחרי מסלול שמקנה קצבה גבוהה יותר לבן הזוג וכולל תשלומים מובטחים הקצבה שתקבלי תהיי קטנה יותר. כלומר יש מחיר לאותם תשלומים מובטחים.

      לגבי השאלה השנייה, ככל ותצברי סכום גבוה בקופת הגמל להשקעה ותרצי להמיר אותו לקצבה יתכן ויהיה כדאי לקבל קצבה מאותו סכום במקום מסכום החיסכון שצברת "בקרן הפנסיה" מכיוון והקצבה מקרן הפנסיה חייבת במס. יתכן ובפרישה תעדיפי לייצר קצבה מקופת הגמל להשקעה ואת הכספים שצברת בקרן לשמור להורשה פטורה ממס.

  13. שלום נדב,
    תודה על ההסבר המעולה!
    האם מוטב יכול לנייד קופת גמל להשקעה של עמית שנפטר לקופת המשך (גם קופת גמל להשקעה) באותו גוף מבלי לבצע משיכה?
    ראיתי שהתייחסת לשאלה מה יקרה עם הכספים במקרה של מוות אם העמית בחר להעביר את הכספים לצורך קבלת קצבה.
    השאלה שלי מה אם העמית נפטר ועדיין הכספים יושבים בקופ"ג להשקעה, מה האפשרויות העומדות בפני המוטב ובאיזה תנאים מבחינת מס?

    תודה רבה!

    1. הי שני,

      ניתן להעביר קופת גמל להשקעה "לחשבון חדש" על שם המוטב. ברגע שהכספים על השם שלו הוא יכל לנייד אותם ולעשות בהם כרצונו. הכספים עדיין יהיו חייבים במס רווח הון של 25% כפי שהיה בידי המנוח.
      (בניגוד לקופת גמל רגילה אין כאן פטור ממס רווח הון בשלושת החודשים הראשונים)

      1. היי,
        תודה על התשובה המהירה!
        לוודא שהבנתי, הכוונה ב"חשבון חדש" לקופת גמל להשקעה או קופת גמל רגילה?

  14. נדב שלום
    במידה והגעתי לגיל פרישה ואני מנייד את הצבירה מקופת הגמל להשקעה לקרן פנסיה מקיפה על מנת לקבל פנסיה עם כל היתרונות שיש לקרן פנסיה , האם הפנסיה תחשב כקצבה מזכה או תחשב קצבה מוכרת ?
    תודה

  15. היי נדב ,מכיוון שבעתיד צפויה גמל להשקעה להיות פטורה מכל מס שהוא אם תיקח אותה כקצבה בגיל 60 אני שוקל להעביר את כספי הפיצויים מהפנסיה אל הגמל להשקעה שלי.
    למה בעצם?הרי הפנסיה שלי באלטשולום מסלול מניות עושה בממוצע 7 אחוז בשנה וזה הכי הרבה מבין הפנסיות פחות או יותר בעוד שהגמל להשקעה שלי במור עשתה שנה שעברה כ24 אחוז!
    גם אם בשנים הבאות היא תעשה 13 אחוז ואפילו לכל אורך השנים בתור בחור בן 25 שצפוי לצאת לפנסיה בגיל 60 , 35 שנה של תשואה שגבוהה ב6-7 אחוז זה משמעותי מה גם שהכסף הז גם ככה יהפוך בסוף לקצבה פטורה ממס(ואפילו ממס הכנסה ,אגב הדבר יפגע לי אולי בפטור ממס שיש עד 70 אלף שקל אך זה לא באמת משנה לדעתי כי גם ככה התשואה מכסה את זה בהרבה וגם ברגע שהכסף יהפוך לקצבה זה משתלם).
    השאלה היא האם זה צעד שאנשים שמבינים בכלכלה נוהגים לעשות או שיש דברים שאני לא לוקח בחשבון בפעולה הזאת ושווה לי לשקול אותם לפני שאני אקח את הצעד הזה?

    1. בוקר טוב גל,

      התשואה שהשיגה הקרן במור היא חריגה וכנראה לא תחזור על עצמה בשנים הקרובות, אם זאת עשוי להיות יתרון במשיכת פיצויים והפקדה שלהם לחיסכון אחר במטרה לחסוך את המס על הקצבה בפרישה.

      נגעתי בזה במאמר הבא https://pensuni.com/?p=4590

      1. נדב היקר , כפי ששמת לב שאלתי אותך במקומות נוספים ואני תמיד מקבל ממך מענה.
        תודה רבה לך שאתה תמיד עונה וגם עושה את זה בצורה מקצועית ואמינה
        מעריך מאוד !

  16. שלום נדב
    מה החסרון בקבלת קצבה באמצעות פנסיה משלימה או ביטוח מנהלים (למי שכבר עבר את התקרה של המקיפה כנ"ל). האם זה רק עניין של דמי ניהול יקרים?

    1. לטעמי ההבדל המרכזי בין המוצרים הוא החשיפה לשוק ההון, בקרן פנסיה מקיפה הפורש זכאי לתשואה מובטחת (אגרות חוב מיועדות) על 60% מהנכסים, דבר שמבטיח לו קצבת זקנה יציבה יותר.
      ביתר המוצרים, 100% מהכספים מושקעים בשוק ההון והקצבה תהייה תנודתית יותר

  17. משהו נוסף:
    "טיפ ! כדי להגדיל את תקופת הוותק בקופת הגמל להשקעה ניתן לפתוח קופה בגיל צעיר ולבצע אליה הפקדות בסכומים נמוכים. בעתיד ניתן להפקיד סכומים גבוהים יותר. תקופת הוותק תחושב ממועד פתיחת הקופה".
    לא הבנתי מי בעצם קהל היעד לטיפ הזה – אם מדובר בשכיר שהתחיל עם הפקדות בגיל 20-30 אז כבר יש לו ותק מקרן הפנסיה, לא? (הותק לעניין הזה תלוי בותק של קופת הגמל להשקעה או בותק של קרן הפנסיה?) לכן אם מדובר בשכיר ששצבירתו נמוכה אז הוא יוכל להשתמש בותק של קרן הפנסיה שכבר נפתחה לו. אם הוא הוא צבר צבירה יפה עד כה אז למה להפוך את הקופגל"ה לקצבה ולא להשאיר אותה הונית פטורה ממס?
    גם אצל עצמאי שלא מפקיד לעצמו, היום עם חוק פנסית חובה לעצמאיים הוא מחויב לפתוח קרן פנסיה ולהכניס אליה סכום קטן כל שנה, ככה שיש לו ותק שנים כדי להפוך בבוא היום את קופת הגמל להשקעה שלו לקצבה פטורה.
    בקיצור מה פרופיל המשקיע שכדאי לו להעזר בטיפ הזה?

    1. הי הנרי,

      כבר מגיל 0 צריך להתחיל את תכנון הפרישה, כך שאם רוצים לייצר אפשרות לעתיד להעברת הכספים מקופת הגמל להשקעה לקרן הפנסיה רצוי לפתוח קופה קטנה שתצבור וותק אותו יהיה ניתן להעביר בעתיד לקרן הפנסיה המקיפה.
      מי שכבר היום מנצל את מלא התקרה בקרן המקיפה הטיפ הזה לא יעזור לו.
      דווקא לגבי עצמאים זה מאוד רלוונטי מכיוון ועצמאים לא מפקידים הרבה כסף לקרן הפנסיה ומעדיפים שהכספים יהיו נזילים יותר

      1. אתה צריך ותק בקופה המעבירה (קופגל"ה) או בקופה אליה עובר הכסף (קרן פנסיה)?

  18. שלום נדב, תודה על המאמר המצויין!
    רציתי לדעת האם ניתן להעביר כספים מקופת גמל להשקעה לפוליסת חיסכון בחברה אחרת בלי שהדבר ייחשב לאירוע מס (במאמר כתבת שלא ניתן לבצע את ההיפך).
    תודה מראש וחג שמח

    1. הי רן,

      פוליסת חיסכון היא מוצר שלא חל עליו חוק קופות הגמל ולכן הוא לא נכלל במסגרת חוזר העברת כספים,
      במילים אחרות לא ניתן לנייד כספים אל ו – מ פוליסת חיסכון

  19. שלום נדב , עזרתך
    ביקשתי לנייד 4 קופות גמל להשקעה על שמי שהיו בחברה x אל קופה אחת בחברה y נאמר לי מהגוף המקבל שנדבר לא ניתן .
    צריך לפתוח 4 קופות גמל להשקעה גם בחברה המקבלת ואז לבצע ניודים .
    לאחר שכל הניודיום יבוצעו , רק אז יאחדו את הקופה .
    כל זה נרשם לפי החברה המקבלת לפי : " כללי המסלקה" לטענתם . היתכן ?
    כללי המסלקה .

    1. בוקר טוב,

      נדרש לבצע 4 ניודים שונים,
      האם נדרש לפתוח 4 קופות לצורך הניוד? אני לא מכיר דרישה כזאת. יתכן שזה ספציפי בגוף אליו ביקשת לנייד.
      אם התוצאה הסופית רצויה עבורך זה לא באמת משנה

  20. מאמר מעולה ועוזר המון – תודה רבה
    בהנחה וחסכתי רק בקופת גמל להשקעה ולא היה לי קרן פנסיה .
    האם עדיין אפשר להעביר את הכספים שנצברו בקופת הגמל להשקעה לקרן פנסיה לטובת קצבה והתקרה תהיה מיום תחילת החיסכון בגמל להשקעה ?
    האם יפתחו קרן פנסיה לטובת הנושא ?
    או שצריך להיות עם קרן פנסיה פעילה שמופקדים אליה כספים בשוטף ?

  21. נדב יקר היי 🙂
    חוזר למאמר הזה, ובהזדמנות זו רוצה לומר תודה ענקית ובלתי נגמרת על הזמן, המאמץ והטרחה שאתה מקדיש לקוראים, ועל המרץ וההתמדה בלהשיב לקוראים בבלוג.
    אתה פשוט איש פלא.

    נשאלה פה השאלה – "האם ניתן לנייד רק חלק מהסכום הצבור בקופ"ג להשקעה? או שניוד יתבצע על כל הסכום?"
    מניח שהקורא התכוון לניוד לקרן פנסיה החל מגיל 60 (או מגיל הפרישה).

    השאלה שלי היא לגבי ניוד חלקי בין קופות גמל להשקעה בחברות שונות:
    האם ניתן לנייד רק *חלק* מהסכום הצבור בקופ"ג להשקעה בחברה X לקופ"ג להשקעה בחברה Y?
    כלומר, אפשרי ניוד חלקי של כספים בקופ"ג להשקעה בין בתי השקעות?
    או שלא ניתן, ותמיד ניוד מקופ"ג להשקעה בחברה X לקופ"ג להשקעה בחברה Y יהיה ניוד שמתבצע על *כל* הסכום?

    תודה מראש על התשובה!

    1. בוקר טוב,

      בניגוד לניוד קרן השתלמות, בקופת גמל להשקעה אין מניעה לנייד רק חלק מהכספים בין חברות או אל קרן הפנסיה לצורך המרה לקצבה

      1. נדב יקר, תודה רבה על התשובה.

        ב"ניוד" הכוונה להעברת *חלק* מהכספים בין קופ"ג להשקעה בחברה X לקופ"ג להשקעה בחברה Y, ללא צורך במשיכה שלהם?
        כלומר ללא אירוע מס?

        תודה.

          1. היי נדב.
            מעדכן שלאחרונה ניידתי סכום X מקופת גמל להשקעה בהפניקס בית השקעות (משלם 0.45% דמי ניהול מהצבירה) לקופת גמל להשקעה במור בית השקעות (משלם 0.3% דמי ניהול מהצבירה).
            יש לי 2 קופות גמל להשקעה שונות, ומסתבר שצדקת (כמובן) ומעבר הכספים אפשרי מקופה אחת לאחרת ועוד איך.
            לקח קצת זמן ולא "תוך 4 ימים עסקים" בערך פי 10 ימי עסקים, אבל זה קרה וזה אפשרי לגמרי.
            תודה על התשובות שלך.

  22. מספר שאלות:
    המקדמים של הלמן-אלדובי שרשמת כאן, מתייחסים לגבר שפורש בגיל 67?
    האם ניתן להעביר את החיסכון בקופת הגמל, לכל קרן פנסיה (כלומר לקרן אחרת לא הקרן שהמעביד מפקיד לי שם את כספי הפנסיה)?
    האם אפשר להתחיל להפקיד מגיל 67 עד 70 ורק בגיל 70 להתחיל לקבל מהקרן פנסיה?
    האם ההחלטה לקבל את הכספים כקצבה או כסכום חד פעמי צריכה להיות מראש או שאוכל להחליט על זה ברגע שארצה למשוך את הכסף (כקצבה או כסכום חד-פעמי)?

    1. 1. הדוגמה כאן היא דוגמה לגבר בן 67
      2. אין בעיה לנייד את הגמל להשקעה לכל קרן פנסיה ולקבל ממנה קצבה
      3. כן, אתה מחליט מתי לקבל את הקצבה
      4. את ההחלטה מקבלים בסוף, ההחלטה היא בעצם ניוד הכספים אל קרן הפנסיה

  23. שלום נדב
    קודם כל תודה על פוסט מעולה ומאוד אינפורמטיבי
    אני מתקרב לגיל 60 ומעוניין להעביר את קופות הגמל להשקעה שלי לקרן פנסיה ולכן יש לי מספר שאלות:
    1. יש לי קרן פנסיה ותיקה, האם אני יכול להעביר לקרן זאת ולהתחיל לקבל קצבה על ההעברה החל מגיל 60 כולל האגרות המיועדות (בתעריף טוב )
    2. אם לא ניתן להעביר לקרן ותיקה, אני מניח שהתשלום מקרן חדשה תלוי במדד ההשקעות של הקרן גם לכספים החדשים מקופת הגמל להשקעה?
    3. האם הקרנות החדשות כוללות אגרות מיועדות והטבות נוספות והאם הקצבה החודשית תהיה שונה מעמיתים של קרן הפנסיה?
    4. היכן ניתן למצוא השוואה בין קרנות הפנסיה (ביצועים, דמי ניהול וכו) שמשלמות גימלה?

    שוב המון תודה
    שגיא

    1. בוקר טוב,

      לא ניתן להעביר את הכספים לקרן פנסיה ותיקה, ניתן להעביר את הכספים לקרן פנסיה חדשה מקיפה. גם הקרן הזאת זכאית לתשואה מובטחת על 60% מהנכסים. יתרת הכספים יהיו מושקעים בשוק ההון.
      בניגוד לקצבה מעמיתים שצמודה למדד, הקצבה מקרן פנסיה חדשה מתעדכנת פעם בשנה בהתאם לתשואה של הקרן.
      עוד לגבי קבלת קצבה מקרן פנסיה חדשה אפשר לראות כאן https://pensuni.com/?p=8866

      לגבי השוואה בין הקרנות, אפשר לבחון באתר פנסיה נט את הביצועים של קרנות הפנסיה, שים לב שאחרי היציאה לפנסיה הכספים עוברים למסלול פנסיונרים

  24. האם ניתן לנייד קופת גמל להשקעה לקרן פנסיה מקיפה ולא למשוך קצבה?
    האם לאחר הניו לקרן פנסיה אפשר לבחור מסלול ולא להיות במסלול תלוי גיל?

  25. שלום נדב,
    דיברתי עם יועץ פנסיוני שאמר לי שקופת גמל רגילה וקופת גמל להשקעה שונות בנושא הניוד למקיפה, ושהוותק בקופת גמל להשקעה לא נספר כאשר רוצים לנייד למקיפה בגיל פרישה.

    הוא מבולבל?

    1. אין כזה דבר, התקרה בקרן הפנסיה המקיפה לא נגזרת מהמוצר ממנו מניידים את הכספים.
      כלומר אם הופקד לקופת הגמל להשקעה 79 אלף ש"ח והתקרה לניוד היא 60 אלף ש"ח 19 אלף ש"ח (לפי התקנות) יעברו למשלימה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

Back to top button