חדשות

האוצר מתכנן, הקלות במשיכת כספים מחשבון עם יתרה נמוכה בקופת גמל של עמית שנפטר

טיוטא חדשה שהעביר השבוע משרד האוצר להתייחסות הגופים המוסדיים של קופות הגמל מבשרת על הקלות של ממש במשיכת כספים מחשבונות של עמיתים שהלכו לעולמם. טיוטת החוזר מתייחסת לחשבונות קופות גמל בהם נצברו עד 5000 שקלים. לגופים המוסדיים נתנה אפשרות להתייחס לחוזר עד ל – 12 ביוני 2014.  הטיוטא החדשה מצטרפת להקלות למשיכת כספים במסגרת הוראת השעה למשיכת כספים מחשבונות קטנים אותה יזמו באוצר.

במצב הקיים היום, כאשר בחשבון של עמית שנפטר לא קיימת הוראת למינוי מוטבים נדרשים הזכאים לכספים להציג צו ירושה או צו קיום צוואה על מנת למשוך כספים מקופת הגמל. הליך הוצאת הצו כרוך בעלויות כספיות שלעתים קרובות עולות על גובה החיסכון הצבור בחשבון העמית. מצב הדברים מביא לכך שלמרות שיש מי שירצה לקבל את הכספים והוא זכאי להם, העלויות הכרוכות בכך מונעות ממנו לממש את זכאותו. החוזר בה למסדיר מקרים שבהם יתאפשר תשלום כספי עמית שנפטר ללא דרישת המצאת צו ירושה או צו קיום צוואה.

באיזה מקרים יהיה ניתן למשוך את הכספים ללא צו ירושה?

  • יתרת הכספים בחשבון העמית שנפטר אינה עולה על 5,000 ש"ח במועד בו הוגשה הבקשה למשיכת הכספים מהחשבון. סכום זה יהיה צמוד למדד ויתעדכן מידי שנה.
  • עברו 3 שנים מפטירת העמית.
  • המבקשים למשוך את הכספים חתמו על כתב שיפוי והצהרה שהם אכן יורשיו של העמית.
  • המבקשים למשוך את הכספים הם בן זוגו, הורהו, או ילדו של העמית בהתאם לרישומי מרשם האוכלוסין שבמשרד הפנים
  • תנאי נוסף עליו יוצגו ככל הנראה התנגדויות מצד הגופים המוסדיים, החברה המנהלת בדקה מול הרשם לענייני ירושה כי לא הוצא צו ירושה או צו קיום צוואה לגבי עזבון העמית שנפטר.

במקרים שבהם לפי הוראת מינוי המוטבים, המוטבים בחשבון הם בן זוגו, הוריו או ילדיו של העמית ללא ציון שמם, תאפשר חברה מנהלת את משיכת הכספים מחשבון העמית שנפטר, מבלי לדרוש המצאת צו ירושה או צו קיום צוואה ובלבד והם עומדים בכל התנאים המוצגים.

החברות המנהלות של קופות הגמל יצטרכו לציין את קיומו של הליך למשיכת כספים מחשבונות של נפטרים בהודעות אותן הם שולחים לכתובתו של העמית שנפטר.

 

רוצים להגיע עם יותר כסף לפנסיה?
רוצים להפסיק לפחד מהחיסכון הפנסיוני?
קורס הפנסיה הדיגיטלי של : פנסיוני להבין את הפנסיה הוא הפתרון עבורכם
כנסו לקורס הפנסיה הדיגיטלי שלנו https://pensuni.com/?page_id=7203

האוצר מתכנן, הקלות במשיכת כספים מחשבון עם יתרה נמוכה בקופת גמל של עמית שנפטר by

נדב טסלר

נדב טסלר, מתכנן פרישה, משמש כסמנכ"ל מקצועי בקוואליטי שירותים פיננסים לשעבר סמנכ"ל מקצועי בהלמן אלדובי קופות גמל ופנסיה, ומנהל המוצר באגף השיווק במנורה מבטחים. מרצה כיום במכללת נתניה ומכללה לפיננסים BDO. בעל הבלוג : פנסיוני, להבין את הפנסיה. לנדב תואר M.A במנהל עסקים מהמכללה למנהל, B.A במנהל עסקים מאוניברסיטת בן גוריון והוא מחזיק רישיון סוכן ביטוח פנסיוני מטעם רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

Back to top button