מכתבים למערכת

צברתי 80 אלף ₪ בחיסכון הפנסיוני, האם יש דרך למשוך את הכספים ללא מס?

הגעתם לגיל פרישה וצברתם פחות מ- 95 אלף ש"ח בחיסכון הפנסיוני? יש דרך למשוך את הכספים ללא מס.

משיכה של כספים מהחיסכון הפנסיוני אפשרית בדרך של קצבה או לחוסכים מעל לגיל 60 שחסכו מעבר לקצבה המזערית בדרך של היוון קצבה.

לכן משיכה של כספי תגמולים בדרך אחרת תחשב כמשיכה שלא כדין ותהיה חייבת במס בשיעור של 35%. אם זאת נקבע בשנת 2012 כי במידה והחוסך חסך בכלל המוצרים הפנסיונים שלו סכום הנמוך מסכום הצבירה המזערי, בשנת 2022, 95,718 ₪ המשיכה לא תחשב כמשיכה שלא כדין.

חשוב לשים לב כי את המשיכה ניתן לבצע החל מגיל 67 לגבר ואישה, כלומר גם במידה ואישה הגיעה לגיל פרישה לנשים היא עדיין לא זכאית למשוך את הכספים כדין.

לצורך המשיכה יש להגיע לפקיד השומה עם דוח מסלקה המעיד כי סכום החיסכון בכלל המוצרים הפנסיונים נמוך מ- 95 אלף ₪ והעובד אינו מקבל קצבה (למעט פנסיה תקציבית או ותיקה).

לדוג'

עובד זכאי לקצבה חודשית מקרן פנסיה חדשה בגובה 2,500 ₪ וברשותו חיסכון בקופת גמל שנצבר לאחר שנת 2008 בגובה 80 אלף ₪. העובד מבקש למשוך את היתרה בקופת הגמל.

המשיכה מקופת הגמל תחשב כמשיכה שלא כדין ותהייה חייבת במס בשיעור של 35%. לעומת זאת במידה והעובד היה מקבל קצבה מקרן פנסיה ותיקה (אליה לא ניתן לנייד את הכספים להגדלת הקצבה). המשיכה היתה נחשבת כמשיכה כדין והעובד היה יכל למשוך את הכספים.

>>>עברתם את גיל 60 כיצד תוכלו למשוך את הכספים ללא מס?

רוצים להגיע עם יותר כסף לפנסיה?
רוצים להפסיק לפחד מהחיסכון הפנסיוני?
קורס הפנסיה הדיגיטלי של : פנסיוני להבין את הפנסיה הוא הפתרון עבורכם
כנסו לקורס הפנסיה הדיגיטלי שלנו https://pensuni.com/?page_id=7203

צברתי 80 אלף ₪ בחיסכון הפנסיוני, האם יש דרך למשוך את הכספים ללא מס? by

נדב טסלר

נדב טסלר, מתכנן פרישה, משמש כסמנכ"ל מקצועי בקוואליטי שירותים פיננסים לשעבר סמנכ"ל מקצועי בהלמן אלדובי קופות גמל ופנסיה, ומנהל המוצר באגף השיווק במנורה מבטחים. מרצה כיום במכללת נתניה ומכללה לפיננסים BDO. בעל הבלוג : פנסיוני, להבין את הפנסיה. לנדב תואר M.A במנהל עסקים מהמכללה למנהל, B.A במנהל עסקים מאוניברסיטת בן גוריון והוא מחזיק רישיון סוכן ביטוח פנסיוני מטעם רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון.

תגובות

  1. שלום נדב,
    האם במקרה זה פנסיה תקציבית נחשבת כפנסיה מקרן ותיקה?

    ,usv rcv

    1. כן, במידה ומקור הקצבה הוא בקרן פנסיה ותיקה או תקציבית וסך החיסכון הפנסיוני נמוך מ- 95 אלף ש"ח המשיכה תחשב כמשיכה כדין

  2. הי נדב,
    לא הבנתי את החילוק בין 'מעל לגיל 60' לבין גיל 67.
    דוגמא: אדם בן 64 עם 20 אלף תגמולים ופיצויים הוניים מ 2003, ודוח המסלקה ריק לגמרי חוץ מזה –
    יכול או לא יכול למשוך בפטור ממס ?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

Back to top button