פנסיה לעצמאים

אני עצמאי בן 70 האם כדאי לי להפקיד לפנסיה?

רואה החשבון המליץ ללקוח עצמאי להפקיד לפנסיה לקראת סוף השנה. האם כדאי לו להפקיד? האם יהיה מבוטח?

עצמאים להם ישנה הכנסה חייבת במס יכולים להפקיד לחיסכון פנסיוני (קרן פנסיה, קופת גמל או תגמולים לעצמאים) ולקבל הטבת מס במועד ההפקדה. גובה ההטבה נגזר מהכנסה החייבת של העצמאי. ככל שמדובר בעצמאי בעל הכנסה חייבת עם שיעור מס גבוה הרי שהפקדה לחיסכון הפנסיוני עשויה להקטין את תשלומי מס הכנסה וביטוח לאומי שלו.

יש לזכור כי בגיל 70 אין חובת הפקדה לפנסיית חובה לעצמאים, והפקדה זו היא רשות ויש לבחון אותה מבחינת שיקולי המס או תרומה לקצבה של החוסך. בנוסף, מגיל 67 אין יותר כיסוי ביטוחי בקרן הפנסיה ולכן יש לבחון לאיזה מוצר פנסיוני יהיה כדאי להפקיד את הכספים.

האם יהיה ניתן למשוך את הכספים בעתיד?

משנת 2008 הפקדות לחיסכון פנסיוני הם הפקדות למטרת קבלת קצבה, ככל שלחוסך תהייה קצבה העולה על הקצבה המזערית הוא יוכל לבחור להוון את הכספים אותם הפקיד. במידה אין לו קצבה מזערית הוא יוכל לבחור לקבל קצבה חודשית או להוריש את הכספים הללו למוטבים / יורשים.

במקרה שכל החיסכון הפנסיוני שלך נמוך מסכום הצבירה המזערי, ואתה לא זכאי לקצבה חודשית (למעט קצבה מקרן פנסיה ותיקה או פנסיה תקציבית) המשיכה תחשב משיכה כדין.

צריך לזכור כי הפקדה המזכה את העמית בהטבות מס נחשבת קצבה מזכה וככזאת במקרה של פטירה, הכספים יהיו פטורים ממס רווחי הון עד שלושה חודשים ממועד הפטירה.

לסיכומו של דבר, כל עוד יודעים שלא יהיה ניתן למשוך את הכספים בעתיד (בכפוף למגבלות) הפקדה לחיסכון הפנסיוני יכולה להוות יתרון במועד ההפקדה (הטבות מס) ויתרון במועד המשיכה (העברה בין דורית פטורה ממס).

רוצים להגיע עם יותר כסף לפנסיה?
רוצים להפסיק לפחד מהחיסכון הפנסיוני?
קורס הפנסיה הדיגיטלי של : פנסיוני להבין את הפנסיה הוא הפתרון עבורכם
כנסו לקורס הפנסיה הדיגיטלי שלנו https://pensuni.com/?page_id=7203

אני עצמאי בן 70 האם כדאי לי להפקיד לפנסיה? by

נדב טסלר

נדב טסלר, מתכנן פרישה, משמש כסמנכ"ל מקצועי בקוואליטי שירותים פיננסים לשעבר סמנכ"ל מקצועי בהלמן אלדובי קופות גמל ופנסיה, ומנהל המוצר באגף השיווק במנורה מבטחים. מרצה כיום במכללת נתניה ומכללה לפיננסים BDO. בעל הבלוג : פנסיוני, להבין את הפנסיה. לנדב תואר M.A במנהל עסקים מהמכללה למנהל, B.A במנהל עסקים מאוניברסיטת בן גוריון והוא מחזיק רישיון סוכן ביטוח פנסיוני מטעם רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

Back to top button