צרכנות

בלאק פריידי (כל השנה) במחירי ביטוח החיים

רפורמה של הרשות לפיקוח על שוק ההון הובילה להוזלה במחירי ביטוח החיים. כמה ביטוח חיים אתם צריכים לקנות והאם אתם יכולים להוזיל את עלות הביטוח שברשותכם

בשבוע שעבר התרחש אחד החגים המודרנים, הבלאק פריידי, כמו סופגניות לפני חנוכה כך חגיגת המבצעים התחילה הרבה לפני התאריך הרשמי. אך בעוד ש- 50% הנחה בקניון יגרמו לפקקי ענק, רפורמה שהוזילה את עלות הביטוח למקרה מוות בשיעור דומה עברה כאן בדממה.

כתוצאה מהנחיה של הרשות לפיקוח על שוק ההון ביטוח וחיסכון, הוזלו בתחילת שנת 2019 תעריפי הכיסוי הביטוחי למקרה מוות בשיעור של 35% בממוצע. בגילאים מבוגרים שיעור ההוזלה מגיע אפילו ל- 50%.

לדוגמה, ביטוח חיים בגובה מליון ש"ח לגבר ואישה בני 40 (המחיר הוא לאנשים לא מעשנים וללא תוספות) יעלה לנו היום כ- 43% פחות מהמחיר אותו היינו משלמים לפני שנה.

מיןמחיר חדשמחיר ישןאחוז הנחה
גבר70 ש"ח123 ש"ח43%
אישה55 ש"ח98 ש"ח43%

האם יש הבדלים בביטוחי החיים בין החברות?

בניגוד לביטוחים אחרים, ביטוח החיים הוא הביטוח הפשוט ביותר שיש. ישנה רק דרך אחת לקבל אותו והיא למות.לכן אין הבדל בין חברות הביטוח והצרכן צריך לבדוק מי החברה שתיתן לו את הכיסוי במחיר הזול ביותר.

לצורך השוואת התעריפים אפשר להיכנס למחשבון ביטוח החיים שהקים משרד האוצר. המחשבון מאפשר לקבל את עלות הביטוח בהתאם לגיל ומין המבוטח. בחלק מהמקרים יהיה ניתן לקבל הנחות נוספות מעבר למחיר המופיע במחשבון.

מחשבון ביטוח חיים
מקור : מחשבון ביטוח חיים משרד האוצר

למה חשוב לשים לב במחשבון ביטוח החיים?

בכניסה למחשבון יש לכם אפשרות להכניס את פרק הזמן שעבורו נרכש הביטוח. המחשבון יציג לכם בעבור כל חברה את המחיר היום, את העלות הממוצעת ואת העלות הכוללת לכל אורך התקופה.

אל תתפתו לבחור בחברה שמציעה לכם את העלות הזולה ביותר היום, יש לבחון את הפרמיה הממוצעת לאורך כל התקופה ואת הפרמיה המצטברת לאורך כל תקופת הביטוח.

עלות ביטוח חיים
עלות ביטוח חיים

למי כדאי להחליף את ביטוח החיים שלו?

בעבר היו שתי דרכים לרכוש ביטוח חיים, הראשונה כחלק מביטוח המנהלים שברשותכם והשנייה בתשלום באופן פרטי. ככל ורכשתם בעבר ביטוח חיים באמצעות ביטוח המנהלים מומלץ לבחון את עלות הביטוח. במקרים רבים באפשרותכם לבטל את הפוליסה שנרכשה כחלק מביטוח המנהלים ולרכוש ביטוח חיים חדש באופן פרטי.

כיום, בניגוד לעבר, ניתן לרכוש את ביטוח החיים רק כפוליסה נפרדת ולא כחלק מביטוח המנהלים.

במידה ורכשתם בעבר ביטוח חיים באופן פרטי, יתכן וקיבלתם עליו הנחה במעמד הקנייה. במידה והנחה לא היתה מוגבלת בזמן, הפער בין מחיר ביטוח החיים שברשותכם לבין הפוליסה החדשה עשוי להיות זניח.

במידה והנחה שקיבלתם היתה מוגבלת בזמן או שהסתיימה, כדאי לבחון האם לרכוש ביטוח חיים זול יותר כעת.

חשוב לזכור. במידה ויש לכם בעיה בריאותית אל תבטלו פוליסת ביטוח חיים קיימת עד שתתקבלו לפוליסה חדשה.

ככל שהמצב הבריאותי שלכם תקין ולא השתנה מהפעם האחרונה שבה רכשתם ביטוח, כדאי שתבדקו האם כדאי להחליף את פוליסת ביטוח החיים שלכם.

הידעת? על ביטוח חיים ועל ביטוח משכנתא ניתן לקבל החזרי מס. לצורך קבלת ההחזר יש להגיש דוח שנתי למס הכנסה.

>>>קריאה נוספת: שכירים ? עצמאים? 7 דברים שיש לבצע לפני סוף השנה

איך אני יודע איזה ביטוח יש לי?

במקרים רבים למבוטחים יש פוליסות רבות שהם אינם יודעים על קיומם. לצורך כך הקים משרד האוצר אתר נוסף בשם הר הביטוח. האתר מאפשר קבלת מידע אודות כלל פוליסות הביטוח שברשותכם. הכניסה לאתר היא בחינם ודורשת הזנה של תעודת הזהות ותאריך הנפקה של תעודת הזהות.

בכניסה לאתר חשוב לשים לב שנכנסים לאתר הרשמי של משרד האוצר ולא לאתר מתחזה המנסה לקחת את הפרטים שלכם.

>>>קריאה נוספת : איזה ביטוח צריך לקנות?

שימו לב, כי גם במידה והמערכת זיהתה שיש לכם פוליסות מאותו הסוג אין לבטל את הפוליסות הקיימות מבלי שבדקתם את הנושא עם בעל רישיון.

הר הביטוח-כפל ביטוחי
דוגמה לכפל ביטוחי

כמה ביטוח חיים אני צריכ.ה לקנות?

שאלת מליון השקלים היא כמה ביטוח חיים צריך לקנות. צריך לזכור כי ביטוח חיים כמו כל ביטוח אחר לא נועד להעשיר אותנו בקרות מקרה הביטוח ותפקידו להחליף את ההכנסה החודשית הנדרשת לשמירה על קיומו של משק הבית.

לכן לפני שרוכשים את ביטוח החיים יש לבחון על איזה צרכים של המשפחה הוא נועד לפצות. ככל והחוסך מבוטח בקרן פנסיה מקיפה, הרי שבמקרה של מוות משפחתו תקבל קצבה חודשית מקרן הפנסיה.

לדוגמה חוסך שמבוטח על שכר של 10,000 ש"ח בן הזוג יקבל קצבה חודשית בגובה 6,000 ש"ח לכל ימי חייו והילדים יקבלו קצבה חודשית בגובה 4,000 ש"ח עד שהאחרון שבהם יגיע לגיל 21.

ולכן מטרתו של ביטוח החיים היא לפצות את משפחתו של החוסך על אותם הדברים שקרן הפנסיה לא מעניקה. לדוגמה, מימון הילדים לאחר גיל 21 או מענה על הוצאות חד פעמיות לאחר מקרה המוות.

קריאה נוספת:

חשוב לזכור, כי גובה ביטוח החיים שחוסך בקרן הפנסיה מקיפה ידרש לקנות יהיה נמוך משמעותית מגובה ביטוח החיים שחוסך המבוטח בביטוח המנהלים נדרש לרכוש.

בשורה התחתונה

רפורמה שיזמה הרשות לפיקוח על שוק ההון הוזילה את תעריפי ביטוח החיים, מוצר הביטוח הפשוט ביותר שנמכר כיום. ככל שמצבכם הבריאותי תקין מומלץ לבחון את עלות הביטוח אותה אתם משלמים היום ולראות האם באפשרותכם להוזיל את המחיר.

רוצים להגיע עם יותר כסף לפנסיה?
רוצים להפסיק לפחד מהחיסכון הפנסיוני?
אנחנו מזמינים אותך להגיע לפגישת תכנון פנסיוני אישית
למידע נוסף על שירות תכנון פנסיוני אישי https://pensuni.com/?page_id=7283

בלאק פריידי (כל השנה) במחירי ביטוח החיים by

נדב טסלר

נדב טסלר, מתכנן פרישה, משמש כסמנכ"ל מקצועי בקוואליטי שירותים פיננסים לשעבר סמנכ"ל מקצועי בהלמן אלדובי קופות גמל ופנסיה, ומנהל המוצר באגף השיווק במנורה מבטחים. מרצה כיום במכללת נתניה ומכללה לפיננסים BDO. בעל הבלוג : פנסיוני, להבין את הפנסיה. לנדב תואר M.A במנהל עסקים מהמכללה למנהל, B.A במנהל עסקים מאוניברסיטת בן גוריון והוא מחזיק רישיון סוכן ביטוח פנסיוני מטעם רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון.

תגובות

  1. מה ההבדל בין ביטוח חיים רגיל ל ביטוח חיים בלקיחת משכנתה שהביטוח משועד לבנק?
    ההבדלים בתשלומים החודשיים הם אדירים (מהטבלה שהצגת)

    1. הי דני,

      באתר של המחשבון ביטוח חיים של משרד האוצר יש גם מחשבון לביטוח משכנתא. אתה יכל לעשות סימולציה ולראות האם יש הבדל ביחס למחיר שאתה משלם היום

  2. שלום נדב
    לגבי זיכוי ממס הכנסה על ביטוח חיים על משכנתא
    האם זה בנוסף לזיכוי על ההפרשות לקצבה או נכלל ומוגבל בתקרה

    תודה על כל המידע החשוב

    1. הי משה,

      מי שלא ניצל את מלא הטבת המס כשכיר או כצמאי יכל לנצל את יתרת ההטבה עבור ביטוחי החיים.
      כשכיר מדובר בהפקדה שנתית של 7,392 ש"ח

  3. איזה סוגי ביטוח חיים יש?
    הבנתי שיש ביטוח חיים על סכום משתנה בהתאם לגיל….וחברות הביטוח לא רוצות שנדע עליו
    זה נכון?
    אני חושב שקוראים לזה ״הכנסה למשפחה״

    1. ביטוח חיים רגיל נותן סכום חד פעמי לבחירתך( נגיד מיליון שח) למי שאתה רוצה, ״הכנסה למשפחה״ נותנת תשלום חודשי בגובה שאתה בוחר למי שאתה בוחר ולתקופת שנים שאתה בוחר( די דומה לקצבת שאירים בקרן הפנסיה עם שינויים מסויימים)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

Back to top button