קרן פנסיה

הכיסוי לבן מוגבל ובן נבחר עם מוגבלות בקרן הפנסיה החדשה

הורים שיש להם ילדים עם מוגבלות שרוצים להבטיח את כלכלתם במקרה של מוות של אחד ההורים חשוב שיכירו כי בתקנון קרן הפנסיה ישנם מנגנונים המאפשרים תשלום חודשי לילד לכל ימי חייו מבלי שתהייה לו אפשרות למשוך את הכספים.

בניגוד לביטוחי חיים שמשלמים סכום חד פעמי, בקרן הפנסיה התשלום במקרה מוות ישולם לשאירים כקצבה חודשית. קצבת השאירים תשולם לבן הזוג לכל החיים ולילדים עד לגיל 21, למעט במקרה של בן מוגבל, שכשאיר יהיה זכאי לתשלום לכל ימי חייו.

הילד שיחשב כשאיר יהיה חייב לקבל קצבה חודשית מקרן הפנסיה ולא יוכל (וגם לא אפטרופוסים אחרים) למשוך את הכספים כסכום חד פעמי.

הכיסוי לבן מוגבל בקרן הפנסיה החדשה

תקנון קרן הפנסיה מגדיר את השאירים בקרן וקובע מי יחשב לבן עם מוגבלות, בפרק ההגדרות מופיע כי בן עם מוגבלות ייחשב ככזה בתנאי:

ילדו של עמית מבוטח, שהמוסד לביטוח לאומי הכיר לראשונה בזכאותו לקצבת נכות כללית לאחר מועד הצטרפותו של אותו עמית לקרן אך בטרם הגיעו של הבן לגיל 21 ,ובלבד שאינו מסוגל לכלכל את עצמו ואין לו הכנסה כדי מחייתו במועד פטירת העמית וכל עוד אינו מסוגל לכלכל את עצמו ואין לו הכנסה כדי מחייתו כאמור. לעניין זה לא יראו כהכנסה כדי מחייתו קצבת נכות כללית של המוסד לביטוח לאומי או קצבת זקנה של המוסד לביטוח לאומי.

כדי שהילד יחשב כמוגבל ויהיה זכאי לקצבה לכל ימי חייו ההכרה בו צריכה להיעשות לאחר ההצטרפות לקרן הפנסיה. לדוג' לחוסך נולד ילד בשנת 2018, בשנת 2019 הוא הצטרף לראשונה אל קרן הפנסיה. בשנת 2021 הכיר ביטוח לאומי בילד כאוטיסט.

מכיוון שהכרה על ידי המוסד לביטוח לאומי נעשתה לאחר ההצטרפות לקרן הפנסיה, בשנת 2019, הילד נחשב כבן מוגבל ובמקרה של מוות של ההורה הוא יהיה זכאי לקצבה חודשית לכל ימי חייו.

לדוגמה נניח כי ההורה היה מבוטח על שכר של 10,000 ש"ח בחודש, במקרה מוות הילד יהיה זכאי לקצבה חודשית בגובה 4,000 ש"ח לכל ימי חייו וזואת בניגוד לכל יתר הילדים שיהיו זכאים לקבל קצבה רק עד לגיל 21.

>>>עוד על חישוב קצבת השאירים בקרן הפנסיה

כיסוי לבן מוגבל ומעבר בין קרנות הפנסיה

הכיסוי לבן מוגבל קיים בכל קרנות הפנסיה המקיפות והוא מתייחס לילד שהנכות שלו הוכרה לאחר ההצטרפות לקרן הפנסיה.

במקרה של מעבר בין קרנות פנסיה ישמר הכיסוי והילד יחשב כילד עם מוגבלות גם בקרן הפנסיה החדשה. רשות שוק ההון הגדירה את המקרים שבהם ישמר הכיסוי במעבר בין קרנות:

  1. במועד העברת הכספים לקרן הפנסיה המקבלת העמית היה מבוטח ברציפות בקרן הפנסיה המעבירה עם כיסוי ביטוחי לשארים עד למועד ההכרה על ידי ביטוח לאומי.
  2. שיעור הכיסוי הביטוחי לשארים בקרן הפנסיה המקבלת אינו עולה על שיעור הכיסוי הביטוחי בקרן הפנסיה המעבירה. עלה השיעור האמור, יחול הכיסוי לבן עם מוגבלות בהתאם לשיעור הכיסוי הביטוחי לשארים שהיה בקרן הפנסיה המעבירה.

המשמעות של סעיף 2 הינה שככל שבעת המעבר גדל הכיסוי הביטוחי של החוסך, שיעור הכיסוי לילד ישמר כפי שהיה בקרן המעבירה.

לצורך הדוגמה,

חוסך היה מבוטח בקרן הפנסיה של הראל ושיעור הכיסוי שלו עמד על 80% ואילו הכיסוי לילדים עמד על 32%. החוסך עבר לקרן פנסיה אחרת, כתוצאה מהמעבר שיעור הכיסוי לשאירים עלה ל -100% והכיסוי לילדים עלה ל – 40%.

קרן הפנסיה החדשה תשמר את הכיסוי לילד עם המוגבלות כך שיעמוד לכל היותר על 32% ולא על 40%.

לצפיה בהנחיות של רשות שוק ההון

ילד שהוכר כנכה לפני ההצטרפות לקרן הפנסיה

במידה שהכרה בילד כמוגבל היתה לפני ההצטרפות לקרן הפנסיה, הוא לא יחשב על פי תקנון קרן הפנסיה כבן מוגבל ולא יהיה זכאי לקבל קצבה לכל החיים. הוא יחשב כשאר רגיל ויהיה זכאי לקצבה רק עד גיל 21.

ישנם מספר קרנות פנסיה המציעות כיסוי למקרים אלו, מקרים שבהם ההכרה בילד היתה לפני ההצטרפות לקרן הפנסיה לכיסוי קוראים בן מוגבל נבחר.

מקור תקנון קרן הפנסיה אלטשולר שחם

הכיסוי קיים בשש קרנות פנסיה : אינפיניטי, אלטשולר שחם, הפניקס, מגדל מקפת, מור ומיטב דש. בקרנות אלה ניתן להגדיר את הילד כבן מוגבל נבחר במידה שהכרה היתה לפני ההצטרפות לקרן הפנסיה.

במקרה זה קצבת השאירים לילד לאחר גיל 21 תבוא בחלקה על חשבון קצבת השאירים לבן הזוג.

ככל שיש לכם ילד שהוכר כנכה על ידי ביטוח לאומי והוא עומד בקריטריונים של קרן הפנסיה באפשרותכם להצטרף לאותן הקרנות ולהבטיח שחס וחלילה במקרה של מוות שלכם, הילד יהיה זכאי לקצבה לכל ימי חייו.

בניגוד לבן מוגבל שזכאותו תיבחן במועד קרות האירוע, כדי לקבל כיסוי לבן מוגבל נבחר יש לבחור בכיסוי הזה במועד ההצטרפות לקרן הפנסיה והכיסוי לא ניתן באופן אוטומטי.

דוגמה מתוך טופס ההצטרפות של מגדל מקפת

שימו לב שיהיה עליכם למלא את פרטיו של הילד/ים במועד ההצטרפות והקרן רשאית לבצע עבורם חיתום רפואי.

כפי שראינו האפשרות לבחירת בן נבחר עם מוגבלות קיימת במספר מצומצם של קרנות פנסיה אך גם חישוב גובה הקצבה החודשית לילד משתנה בין הקרנות.

לדוגמה בתקנון קרן הפנסיה של מגדל בן מוגבל נבחר זכאי לקצבה בשיעור של 30% החל מגיל 21 ואילו בן הזוג יהיה זכאי לקצבה בשיעור של 40% במקום 60%.

בן מוגבל נבחרבן מוגבל
כיסוי לילד30%40%
כיסוי לאלמן40%60%

יש לשים לב כי מגננון החישוב טיפה שונה בין הקרנות ויש לבחון את תקנון הקרן הרלוונטית, כדי להבין מה האפשרות הקיימת עבורכם. בקרן הפנסיה של מיטב דש ואלטשולר שחם ההורה יכל לקבוע לקבוע את השיעור שיקבל הילד על חשבון קצבת בן הזוג וכך להקטין או להגדיל את הקצבה שיקבל הילד בהתאם לצורך.

לדוגמה בקרן הפנסיה של מיטב דש

אחוז לבן מוגבל נבחר10%20%30%40%
אחוז לבן הזוג60%50%40%30%

חשוב לזכור כי התשלום לבן מוגבל ובן מוגבל נבחר יעשה רק במקרה של מוות של העמית כעמית מבוטח בקרן.

באיזה קרנות פנסיה לא קיים כיסוי לבן מוגבל נבחר?

כיום בקרנות הפנסיה של מנורה מבטחים, הראל פנסיה וכלל לא קיים כיסוי לבן מוגבל נבחר ולא תהייה הכרה בילד במידה שהוא הוכר כבעל מוגבלות לפני ההצטרפות לקרן הפנסיה והילד יהיה זכאי לקצבת שאירים רק עד לגיל 21.

מה ההבדל בין הכיסוי לבן מוגבל לבין הכיסוי לבן מוגבל נבחר?

הן בן מוגבל והן בן מוגבל נבחר יהיו זכאים לקבל קצבה לכל ימי חייהם, אך הקצבה לבן מוגבל תשולם בנוסף לקצבת השאירים של האלמנה. ואילו הקצבה לבן מוגבל נבחר תשולם על חשבון קצבת השאירים של האלמנה.

כמובן שהכיסוי לבן מוגבל מקיף הרבה יותר, אך במידה שההכרה בילד היתה לפני ההצטרפות לקרן הפנסיה או במידה שבוחרים לעבור לקרן פנסיה אחרת, יש לוודא כי באותה הקרן קיים כיסוי לבן מוגבל נבחר ולבחור בכיסוי זה במועד ההצטרפות.

תשלום לילד נכה גם לאחר היציאה לפנסיה

כדי שהילד יהיה זכאי לקבל קצבה כבן נבחר עם מוגבלות או בן עם מוגבלות על ההורה למות כעמית מבוטח (עד לגיל מירבי 67). אבל ישנה אפשרות נוספת לדאוג לילדים עם מוגבלות גם אחרי שההורה הופך לפנסיונר, וכך במקרה מוות של הפורש הילד ימשיך לקבל קצבה חודשית לכל ימי חייו.

כחלק מתהליך תכנון הפרישה מקרן הפנסיה ההורה יצטרך להגדיר את אחוז הקצבה שיופנה לילד כך שהאחוז הכולל שישולם לאלמן/ה ולילד לא יעלה על 100%.

האפשרות להקנות חלק מקצבת הזקנה של הפנסיונר קיימת גם בקרנות פנסיה שאינם מאפשרות כיסוי לבן נבחר עם מוגבלות לעמית מבוטח. לדוגמה מתוך טופס התביעה של קרן הפנסיה של מנורה מבטחים, בטופס ניתן לבחור לילד 30% או 40% מקצבת הזקנה של הפנסיונר.

כל עוד הפורש בחיים, הפורש יקבל קצבה חודשית. ולאחר מותו בן הזוג והילד הנבחר עם המוגבלות יקבלו גם הם קצבה לכל החיים. גם לאחר מקרה המוות של האלמן, הילד ימשיך לקבל קצבה חודשית לכל ימי חייו.

קצבה לבן נבחר עם מוגבלות30%40%
קצבה לאלמנ/המקסימום 70%מקסימום 60%

שימו לב כי מנגנון תשלום הקצבה בקרן הפנסיה אינו מאפשר יתום מוגבל למשוך את הכספים כסכום חד פעמי והילד יקבל את הקצבה לכל ימי חייו. המנגנון הזה מאפשר להורים לבצע בפרישה הפקדה חד פעמית לקרן הפנסיה ולקבל קצבה במטרה שלאחר מותם קרן הפנסיה תמשיך לשלם לילד קצבה חודשית.

בשורה התחתונה

הורים להם יש ילדים נכים שעונים על ההגדרה של בן עם מוגבלות או בן נבחר עם מוגבלות בקרן הפנסיה יכולים לנצל את האפשרויות הקיימות בתקנוני הקרנות כך שבמקרה של מוות תובטח לילדיהם קצבה חודשית לכל החיים.

המנגנון הקיים בקרן הפנסיה לא יאפשר משיכה חד פעמית של הכספים על ידי הילד או על ידי האפטרופוס שימונה לו ויבטיח לו קצבה חודשית לכל החיים.

במידה שיש לכם ילד עם מוגבלות, חשוב לבדוק האם הוא עונה להגדרה של בן מוגבל או בן מוגבל נבחר. ככל שהוא עונה להגדרה של בן מוגבל, אין צורך לבצע כיום כל פעולה מול קרן הפנסיה ומעמדו של הילד יבחן חס וחלילה במקרה מוות של החוסך.

אם הילד עונה על ההגדרה של בן מוגבל נבחר, יש לבחון האם קיים בקרן הפנסיה שלכם כיסוי מסוג זה והאם בחרתם בו במועד ההצטרפות.

רוצים להגיע עם יותר כסף לפנסיה?
רוצים להפסיק לפחד מהחיסכון הפנסיוני?
קורס הפנסיה הדיגיטלי של : פנסיוני להבין את הפנסיה הוא הפתרון עבורכם
כנסו לקורס הפנסיה הדיגיטלי שלנו https://pensuni.com/?page_id=7203

הכיסוי לבן מוגבל ובן נבחר עם מוגבלות בקרן הפנסיה החדשה by

נדב טסלר

נדב טסלר, מתכנן פרישה, משמש כסמנכ"ל מקצועי בקוואליטי שירותים פיננסים לשעבר סמנכ"ל מקצועי בהלמן אלדובי קופות גמל ופנסיה, ומנהל המוצר באגף השיווק במנורה מבטחים. מרצה כיום במכללת נתניה ומכללה לפיננסים BDO. בעל הבלוג : פנסיוני, להבין את הפנסיה. לנדב תואר M.A במנהל עסקים מהמכללה למנהל, B.A במנהל עסקים מאוניברסיטת בן גוריון והוא מחזיק רישיון סוכן ביטוח פנסיוני מטעם רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון.

תגובות

  1. שלום נדב,
    שאלת הבהרה ברשותך,
    בהנחה שהשכר הקובע שלי לפנסיה הוא 10,000 שקלים,
    בעת פרישתי לפנסיה בגיל 67 אקבל 70% קצבה מהקרן.
    מתי ילדי שהוכר כמוגבל לפני הצטרפותי לקרן הפנסיה יתחיל
    לקבל את התשלום מקרן הפנסיה? לאחר פטירתי או קודם לכן?
    והאם יקבל 40% מהשכר הקובע או 40% מהקצבה שקיבלתי?
    תודה.

    1. הי חיים,

      הכתבה מתייחסת לקרנות הפנסיה החדשות. בקרנות אלו הקצבה מחושבת בהתאם לצבירה בקרן. במידה והקצבה שלך היא 10,000 שח. הילד יקבל לאחר מותך 4,000 שח

      1. במידה ויש לי הגדרת בן מוגבל בקרן הפנסיה, ואני מבצעת ניוד קרן הפנסיה פעילה לחברה אחרת, נניח להפניקס, האם הגדרת בן מוגבל תהיה קיימת גם בהפניקס?(בתקנון של הפניקס קיימת הגדרת בן מוגבל)
        האם זה קורה באופן אוטומטי יחד עם מעבר הקופה או שיש להעביר מסמכים כלשהם להכרת הבן מוגבל בחברה המקבלת?

        1. הי דבורה,
          עלייך לפנות ולשאול את הפניקס האם הם יכירו בבן מוגבל,
          ישנן קרנות שרואות בפעולת הניוד הצטרפות חדשה ולא מכירים בבן המוגבל שהוכר לפני ההצטרפות אליהן

  2. שלום נדב ,
    במאמר לא התייחסת לנושא הניוד בין הקרנות . נניח שאני בחברת הפניקס עם הגדרה בפועל לבן נבחר עם מוגבלות , האם בעת ניוד לקרן שאינה מציעה את הביטוח , למעשה ויתרתי על הביטוח הנל ?
    רשמת גם שהקרן עלולה לבצע חיתום , אם יבוצע חיתום בנושא הבן עם המוגבלות , אז מה הקטע בכלל לבטח ? איזו החרגה יכולה כבר להיות ?
    תודה על מאמר כה חשוב !

    1. הי חזי,

      ככל ונבחר מסלול בן נבחר ובקרן החדשה אין מסלול כזה כמובן שהכיסוי לא יעבור לקרן החדשה. לכן חשוב לשים לב לצרכים של ההורים בזמן הצירוף לקרן הפנסיה.
      לגבי ההגדרה הבסיסית של בן עם מוגבלות, הדעה הרווחות בכל קרנות הפנסיה (למעט אלטשולר) שככל והילד היה זכאי להגדרה של בן עם מוגבלות בקרן המעבירה ההגדרה תעבור גם במסגרת מעבר בין קרנות, מכיווןן וההכרה היתה לאחר ההצטרפות לקרן הפנסיה.

      לגבי החיתום, צרפתי שם הפניה לטופס חיתום של מגדל, על פי הטופס נראה שזה חיתום טכני כדי לראות שהילד עונה להגדרה. (כלומר זכאי לקצבה מביטוח לאומי ואינו יכל לכלכל את עצמו)

      1. כתבה ברורה וחשובה מאוד. תודה רבה.
        רציתי לשאול, מה לגבי הורה יחידני ללא כל בן זוג שהילד רק שלו.
        כמה אז יקבל הילד ככקצבה כשאין בן זוג?

  3. שלום נדב
    תודה שהארת בבהירות נושא כה חשוב, מצטרף לשאלה לגבי נושא החיתום לילד , מה המשמעות שלו
    כמו כן עמית פעיל שנפטר ובחר נניח במיטב דש באופציה של 30% לבן ו40% לאלמנה ובעת קרות מות העמית הפעיל
    רק הבן הנבחר בחיים( אין אלמנה) ונניח גילו נמןך מ18 מה יקרה לגובה הקצבה? שהרי ביתום רגיל היה מתקבל 100% ואולי
    אף יותר כפונקציה של ערך הפידיון.

    1. הי גבי,

      ראה התייחסות שלי לחיתום בתגובה מעל.
      לעניין הקצבה לילד לפני שעבר גיל 21 או שהקצבה נמוכה מהצבירה. כמובן שבמקרים אלו הקצבה לא באה על חשבון האלמנה והוא יהיה זכאי לקצבה בהתאם לתקנון כמו יתר השאירים ובמידת הצורך הקצבה תוגדל.
      המנגנון של ילד עם מוגבלות נבחר נועד כדי לתת מענה לילד לאחר גיל 21 הוא לא פוגע בזכויותיו כשאר לפני זה.

  4. שלום נדב,
    מה קורה אם ההורה נפטר, וברגע הפטירה הילד הוא מעל גיל 21,
    האם הוא עדיין יקבל את הקיצבה?

  5. שאלה מתחכמת- בעלי החל לעבוד במשרד החינוך ב 1.9 וצורף מידית לקרן הפנסיה של המורים. זה תאריך ההצטרפות. ב 10.9 נולד לנו ילד שהוכר כמה חודשים אחר כך כנכה מיום לידתו- בשל לקות שמיעה. הוועדה בביטוח הלאומי הייתה אחרי ההצטרפות אבל הוא הוכר כנכה מלידה. מה זה אומר מבחינת קרן הפנסיה?

    1. הבחינה היא ממועד ההכרה כלומר מועד הוועדה הרפואית.

      חשוב שוב פעם לזכור שהילד יהיה זכאי לקצבה לכל ימי חייו רק במידה והורה ילך לעולמו והילד יעמוד בתנאים הקבועים בתקנון (לדוגמה – אין לו הכנסה)

  6. שלום נדב,
    האם פנסיה תקציבית (חוק הגמלאות) ליתום מוגבל מעל גיל 21 מחושבת מחדש וגודלת לאחר פטירת האלמנ/ה הנותרת (כאמור בסעיף 28)?

    בנוסף האם ריבית על חיסכון קטן בבנק תיחשב הכנסה שפוסלת קבלת הגמלה הזו?

    תודה

  7. שלום נדב
    מועד החלטת הוועדה הרפואית היה קצת אחרי גיל 21 . מועד הפניה היה לפני גיל 21 וההכרה בנכות נקבעה ל_ 3 שנים לאחור . האם זה ישלול את האפשרות לקבל קיצבת שארים ?
    ושאלה שניה ברשותך:
    בצוואה שלי הילד מקבל חלק גדול מרכושי. האם בקרן הפנסיה יבדקו את זה, וזה נחשב "הכנסה" ?

  8. היי נדב,
    האם במקרה של בן מוגבל כשאיר יש הבחנה בין קרן פנסיה פעילה ללא פעילה?
    במקרה של פטירה של עמית פעיל הבן יהיה זכאי ל- 40% מהקצבה לכל ימי חייו (בכפוף לסייגים הרגילים), מה קורה במקרה שהנפטר הוא עמית לא פעיל וישנה צבירה מסויימת בקרן הפנסיה?

      1. אז בעצם גם במקרה של עמית לא פעיל נשמרת הזכאות של הבן המוגבל לקצבת שאירים לכל ימי חייו, לאחר ביצוע החישוב על בסיס היתרה בקרן?

  9. שלום נדב, איך גורמים לזה שהילד יקבל את הזכאות הזו?
    הבן שלי הוכר לאחר שהצטרפתי לקרן הפנסיה, שאלתי את החברת ביטוח שעובדת עם העבודה שלי (לא החברת ביטוח פניקס), והיא אמרה לי שתבדוק בתקנון של הקרן, אבל נשמע שהם לא יודעים כל כך על מה אני מדבר,
    תודה

    1. עליך לבדוק האם בתקנון של אותה קרן קיים כיסוי לבן מוגבל נבחר,
      הכיסוי קיים בקרנות הבאות:
      הפניקס, מקפת, מיטב דש, אלטשולר, מור ולדעתי גם אינפינטי

      1. תודה, חשבתי שזו ההגדרה לילד שאובחן לפני שהצטרפתי לקרן הפנסיה, אצלי המקרה הפוך

      2. הוא כתב שהילד "הוכר לאחר שהצטרף לקרן הפנסיה" אני מבין שזה בן מוגבל ולא מוגבל נבחר

  10. הי נדב
    לעמית בקרן פנסיה יש יתום שעונה להגדרה בן עם מוגבלות ( לא בן נבחר )
    העמית מנייד את הקרן לקרן אחרת
    האם יכול לקרות מצב , שהקרן המקבלת "תעשה בעיות " ותחליט שמבחינתה היא מתייחסת אליו כבן נבחר עם מוגבלות ושהעמית היה צריך לקבל את הסכמת הקרן המקבלת לפני הניוד ?
    תודה

  11. היי נדב
    לצערי, מתוך בורות, עשינו ניוד לקרן הפנסיה של בעלי במגדל שאליה הצטרף לפני ההכרה בבתנו, ועל כך כבר הספקנו להצטער לא מעט, שכן איבדנו את האופציה לבן מוגבל.

    הבעיה הנוכחית היא שאני לא מצליחה להבין מה היתרון במסלול החדש של ״בן נבחר עם מוגבלות״, אם לאחר מות העמית הקיצבה באה על חשבון האלמן/נה. הרי אם חס וחלילה יקרה משהו לעמית, מה זה ייתן בדיוק אם הקיצבה תלך לבתי חסרת הישע? הרי ההורה שנותר בחיים ידאג לה בהיותו בחיים, היא לא מסוגלת לדאוג לעצמה.
    האם היתרון טמון בכך שהיא תמשיך לקבל את הקיצבה גם לאחר מות האלמן/נה באותו השיעור שקיבלה את הקיצבה בעוד האלמן/נה בחיים? האם הדבר נכון גם בעת פטירת העמית לאחר צאתו לפנסיה?
    תודה!

    1. הי חן,

      הכיסוי לבן מוגבל נבחר מקנה תשלום לכל החיים לילדה, אמנם הקצבה באה בחלקה על חשבון הקצבה לבן הזוג אבל היא תשולם גם לאחר מותו של בן הזוג.
      התפיסה היא שלבן הזוג יש הכנסה משלו ולכן הוא יכל להקצות חלק מקצבת השאירים לתשלום לילד.

      לעניין תשלום לילד לאחר יציאה לפנסיה, כאן מדובר במנגנון אחר שהוא רלוונטי במועד המרת הכספים לקצבה חודשית. יש היום את האפשרות בקרן הפנסיה של מנורה מבטחים (לא בדקתי לגבי מגדל) ובמועד הפרישה מגדירים מה אחוז הקצבה שישולם לילד לאחר מות הפנסיונר.

  12. שלום נדב,
    זוג לקוחות, פנסיות במנורה וכלל (הצטרפו ב 2003 ו ב2012), ב 2014 נולד ילד עם מוגבלות.
    אם יעברו לקרן פנסיה בה קיים הכיסוי, יהיו זכאים לכיסוי?
    תודה.

    1. מציע לבדוק את הנושא עם הקרן אליה אתם מבקשים לנייד את הכספים,
      נתקלתי כבר בשתי קרנות שטוענות שהן לא יכירו כאשר ההכרה היתה בקרן אחרת

  13. הי נדב,
    מה קורה במקרה של בן מוגבל בפנסיה תקציבית / ותיקה?
    האם גם שם הבן המוגבל מקבל קצבה לאחר גיל 21?
    תודה

  14. שלום נדב,
    אשמח לעזרתך: אני לקוח בקרן פנסיה של **הראל** מס' שנים. לאחרונה הוכר לי ילד עם צרכים מיוחדים.
    להבנתי זה נופל בהגדרה של בן מוגבל.
    האם עליי להציג לקרן משהו כדי לוודא שהם יכירו בן כבן מוגבל או שזה רק במקרה של אירוע ביטוחי ?

  15. הי נדב
    עמית מבוטח עם בת זוג ,בן נבחר עם מוגבלות ושני יתומים נוספים :
    1. איך מתבצעת החלוקה בין היתומים עד גיל 21 ולאחר גיל 21 ?
    2. איך מתבצעת החלוקה במידה וקיים גם בן עם מוגבלות ?

    תודה

  16. היי נדב, תודה על פוסט חשוב זה!
    אני בן 35 ובקרן פנסיה הפניקס מ01/13, את הבן שלי איבחנו ב01/18.
    אני מעוניין לנייד כ90% מהצבירה לקופת גמל ira, ולהמשיך את ההפקדות בקופת הפנסיה הפניקס,
    ולהמשיך לנייד כ90% מהצבירה לקופת גמל ira כל שנה עד שאגיע לגיל 40.
    האם ניוד שכזה מאבד מהזכאות לקצבת ילד מוגבל לכל חייו?

  17. הי נדב
    ציינת במאמר – לדוגמה בתקנון קרן הפנסיה של מגדל בן מוגבל נבחר זכאי לקצבה בשיעור של 30% החל מגיל 21
    30% החל מגיל 21 – ושאלתי , כמה יקבל עד גיל 21 ?
    תודה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

Back to top button