שוק ההוןצרכנות

איך פיזור נכסים באמת עובד? (כלכלה ללא כלכלנים)

כולם מסכימים שפיזור נכסים זה באמת דבר טוב. אבל לא הרבה אנשים באמת עצרו לחשוב האם יש מעבר לפתגם, לא לשים את הביצים בסל אחד.

שעוצרים לרגע וחושבים על פיזור השקעות, מבינים שיש הרבה מעבר לביצה ותרנגולת. פיזור הנכסים יכל יעזור לתיק ההשקעות שלך בשני אופנים:

  • הוא מקטין את רמת התנודתיות בתיק ההשקעות
  • הוא מאפשר לך להתמקד בגורמי סיכון ספציפים

הקטנת רמת התנודתיות בתיק ההשקעות

היתרון המרכזי של פיזור הנכסים הוא הקטנת רמת התנודתיות של של תיק ההשקעות. הנכסים שיש לך בתיק ההשקעות לא תמיד נעים באותו הכיוון, כך שבתיק מפוזר (או בתיק מגוון) כאשר נכס אחד יורד למטה נכס אחר עשוי לעלות והם בעצם עשויים לאזן זה את זה.

רוצים ללמוד להשקיע בשוק ההון? הבנתם שחשוב להבין בעולם ההשקעות ולא ידעתם איפה להתחיל? ריכזנו עבורכם הטבות במגוון קורסים בשוק ההון שילמדו אתכם כיצד להתחיל להשקיע בעצמכם – לכניסה

החלק המעניין ביותר בסיפור הוא שאתה  לא צריך להחזיק כל כך הרבה נכסים בתיק כדי ליצור פיזור השקעות, כל עוד אתה מחזיק נכסים מסוגים שונים או נכסים מסקטורים שונים. ולכן נכון להגיד גיוון השקעות ולא רק פיזור השקעות.

החברות בהם צריך להשקיע צריכות להגיע מסקטורים שונים בשוק, ככל שההשקעות שלך יהיו שונות אחת מהשנייה כך זה יותר טוב עבור הקטנת התנודתיות. אם תשקיע רק בחברות טכנולוגיה או בבנקים לא תיצור פיזור נכסים בתיק וסביר להניח שהמניות יתנהגו באותה צורה.

התמקדות בגורמי סיכון

לכל נכס, לכל להשקעה יש את הסיכון שלה. סיכון שנובע מכך שלא יאשרו לחברה את הפטנט, סיכון שעשוי להיגרם מכניסת מתחרה חדש או סתם סיכון משינוי טעמים בקרב הצרכנים.

השוק לא מפצה אותך על הסיכון הזה, זה כמו הטלת מטבע. פעם החברה תציג ביצועים עודפים על השוק ופעם החברה תציג ביצועים חלשים יותר. מכיוון וחברות מסקטורים שונים מתנהגות בצורה שונה ניתן לקזז את הסיכון הספציפי של כל חברה וחברה.

הסיכון השני הוא הסיכון של השוק, את הסיכון של השוק לא ניתן לקזז רק באמצעות פיזור נכסים, אם כל השוק מגיב בירידות לבחירות של טראמפ לנשיא, כל המניות בתיק שלך ירדו. ניתן לנסות ולהתמודד עם סיכון השוק באמצעות הקצאת נכסים ובכך להגיב בצורה שונה לתרחישים עתידים.

מרבית החוסכים מתמקדים בבחירת נכסים שהשוק לא מפצה אותם על הסיכון שטמון בהם (לדוגמא השקעה במניה ספציפית כמו פייסבוק או מניית בנק פועלים), בחירה של נכס כזה יכולה להצליח ויכולה באותה המידה גם להיכשל. התמקדות נכונה היא התמקדות בסיכון שהשוק יכל לפצות אותך עליו, באמצעות השקעה בתעודות סל (או מכשירים דומים) וכך בהשקעה לאורך זמן ניתן להגדיל את החיסכון.

רוצים להגיע עם יותר כסף לפנסיה?
רוצים להפסיק לפחד מהחיסכון הפנסיוני?
קורס הפנסיה הדיגיטלי של : פנסיוני להבין את הפנסיה הוא הפתרון עבורכם
כנסו לקורס הפנסיה הדיגיטלי שלנו https://pensuni.com/?page_id=7203

איך פיזור נכסים באמת עובד? (כלכלה ללא כלכלנים) by

נדב טסלר

נדב טסלר, מתכנן פרישה, משמש כסמנכ"ל מקצועי בקוואליטי שירותים פיננסים לשעבר סמנכ"ל מקצועי בהלמן אלדובי קופות גמל ופנסיה, ומנהל המוצר באגף השיווק במנורה מבטחים. מרצה כיום במכללת נתניה ומכללה לפיננסים BDO. בעל הבלוג : פנסיוני, להבין את הפנסיה. לנדב תואר M.A במנהל עסקים מהמכללה למנהל, B.A במנהל עסקים מאוניברסיטת בן גוריון והוא מחזיק רישיון סוכן ביטוח פנסיוני מטעם רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

Back to top button