חדשות

בקרוב הטיפול בכספי הפיצויים יהיה קל יותר

רשות המיסים משיקה מערכת חדשה שתאפשר למעסיקים ולעובדים לטפל בצורה פשוטה יותר בכספי הפיצויים המגיעים לעובדים בסיום עבודה. המערכת תקל על העובדים המבקשים לנצל את הזכויות המגיעות להם על כספי הפיצויים.

למה זה חשוב? בסיום עבודה העובד זכאי לכספי הפיצויים, כספי פיצויים עד משכורת לשנת עבודה פטורה ממס את יתר הכספים העובד יכול להשאיר לצורך קבלת קצבת זקנה גבוהה יותר בעתיד. כיום תהליך הטיפול בכספי הפיצויים נעשה בצורה ידנית על ידי המעסיק, העובד ועל ידי רשות המיסים.

המערכת החדשה שפותחה בשיתוף של רשות המיסים ורשות שוק ההון תעלה לאוויר לקראת סוף שנת 2023 ותאפשר למעסיקים להכניס למערכת את חלק א' של טופס 161 החדש, הטופס שצפוי להיכנס לתוקף בחודש נובמבר 2023.

לאחר הזנת הנתונים על ידי המעסיק, העובד יקבל הודעה באמצעות מסרון על כך שהופק לו טופס 161 ועליו להיכנס למערכת לצורך ביצוע בחירותיו, מילוי חלק ב' בטופס 161. כזכור לרשות העובד עומדים 10 ימי עסקים בלבד לצורך מילוי חלק ב'. עובד שלא ימלא את חלק ב' ועומד בכל התנאים מס הכנסה יראה אותו לאחר 3 חודשים כאילו בחר ברצף קצבה על כספי הפיצויים.

לאחר שהעובד ימלא את חלק ב' יופקו עבורו אישורים לפדיון הכספים או לרצף קצבה, במקרים מורכבים יותר הפניה תועבר להמשך טיפול ברשות המיסים (פריסת הכנסה, השלמת פיצויים ופיצויים עם זקיפת הכנסה).

באחריות העובד להעביר את האישורים לידי חברות הביטוח ובתי ההשקעות לצורך התיעוד במערכות החברה.

בשלב הראשון המערכת תטפל רק בסיומי עבודה הכוללים רצף קצבה, סיומי עבודה הכוללים בקשה למשיכת כספי הפיצויים יועברו לטיפול ידני ברשות המיסים.

המערכת החדשה תהווה חלופה לתהליך המתבצע כיום באמצעות טפסי נייר ובכך תפשט ותייעל את הדיווח על עזיבת מקום עבודה ותקל את הנטל הקיים על מעסיקים, על העובדים, ועל הגופים המוסדיים המנהלים את החיסכון הפנסיוני של הציבור. כמו כן, השימוש במערכת הדיגיטלית ימנע טעויות בדיווח ויאפשר לאזרחים לאחזר בקלות נתונים ממקומות עבודה שעזבו בעבר.

כזכור כיום במועד הפרישה כחלק מתהליך קיבוע הזכויות נדרש העובד להציג העתקים של טפסי 161 מפרישות עבר לצורך קבלת הפטור על קצבת הזקנה. המערכת החדשה תאפשר תעוד של פרישות העובד מעתה ואליך.

רוצים להגיע עם יותר כסף לפנסיה?
רוצים להפסיק לפחד מהחיסכון הפנסיוני?
אנחנו מזמינים אותך להגיע לפגישת תכנון פנסיוני אישית
למידע נוסף על שירות תכנון פנסיוני אישי https://pensuni.com/?page_id=7283

בקרוב הטיפול בכספי הפיצויים יהיה קל יותר by

נדב טסלר

נדב טסלר, מתכנן פרישה, משמש כסמנכ"ל מקצועי בקוואליטי שירותים פיננסים לשעבר סמנכ"ל מקצועי בהלמן אלדובי קופות גמל ופנסיה, ומנהל המוצר באגף השיווק במנורה מבטחים. מרצה כיום במכללת נתניה ומכללה לפיננסים BDO. בעל הבלוג : פנסיוני, להבין את הפנסיה. לנדב תואר M.A במנהל עסקים מהמכללה למנהל, B.A במנהל עסקים מאוניברסיטת בן גוריון והוא מחזיק רישיון סוכן ביטוח פנסיוני מטעם רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון.

תגובות

  1. עובדת משק בית מועסקת ע"י כמה מעסיקים ומפרישים לה למספר קרנות פנסיה. היא סיימה עבודה אצל אחד המעסיקים ומעוניינת לקבל את כספי הפיצויים שהם הפקידו עבורה. איך אפשר לעזור לה? כמובן שאין תלוש משכורת. תודה.

    1. המעסיק, המשפחה, אצלו סיימה לעבוד נדרש למלא עבורה טופס 161 איתו עליה לפנות לקרן הפנסיה.

  2. אף פעם לא מילאתי את הטופס הזה בעצמי.. רק כנראה המעסיק שלח למס הכנסה. אבל אני לא עשיתי כלום.
    לא נדפקתי נכון ? כי רשמת שבאופן אוטומטי זה עובר לרצף קצבה ?
    אז לא רק שלא מילאתי את הטופס גם לא שמרתי אותו. האם הייתי צריך גם למלא וגם לשלוח וגם לשמור לעצמי ?

  3. שלום נדב
    אני בפנסיה ולידעתי יכול להפקיד 16 אחוז מהפנסיה לקבלת הטבות
    האם הפקדה כעמית מוטב 22000 שח מזכה בהטבות נוספות .?
    בנוסף האם הפקדה לבן בוגר שאינו עובד ולא מפקיד יזכה אותי במס נוסף
    תודה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

Back to top button