חדשות

ברגע האחרון נמנעה הפגיעה בפטור ממס לפנסיונרים

לאחר כוונת האוצר לבטל את הגדלת הפטור הנוסף לפנסיונרים בשנת 2025 ברגע האחרון נמנעה הגזירה בלחצם של שר התיירות חיים כץ ויו"ר הסתדרות ארנון בר דוד.

כץ: "מנענו פגיעה בחיסכון הפנסיוני בהיקף של 700 מיליון שקלים בשנה. הורדת הסעיף לביטול המס מחוק ההסדרים מכניסה בפועל את הטבת המס לתוקף. המדינה חייבת לכבד הסכמים ולקיים את החוקים שהיא מחוקקת גם אחרי עשרות שנים".

יו"ר ההסתדרות ארנון בר־דוד מסר בתגובה כי הוא עמד בהבטחתו שלא תהיה פגיעה בציבור הגמלאים: "אני גאה בהישג הזה ומתחייב למען הגמלאים בישראל"

החלק שמופיע בהמשך העמוד כבר אינו רלוונטי אך מומלץ לקרוא את הדברים שכתבנו בהקשר של השר חיים כץ שנחלץ בסוף לעצירת צעדי האוצר.

היועץ המשפטי : אין מניעה חוקית לפגיעה בפנסיונרים

הממשלה אישרה ביום שישי את תקציב המדינה לשנים 2023 – 2024, התקציב כולל גם את ביטול הגדלת הפטור הנוסף לפנסיונרים, אמנם ההגדלה צפויה להיכנס לתוקף רק בשנת 2025 אך למשרד האוצר היה חשוב להכניס את הביטול כבר לתקציב הקרוב. השווי הכספי של ביטול התוספת בפטור הנוסף לפנסיונרים הוא כ- 700 מליון ש"ח בשנה.

היועץ המשפטי למשרד האוצר, אסי מסינג, שנדרש לדון בקושי המשפטי בביטול ההטבה שהובטחה לפורשים בשנת 2012 פרסם את עמדתו בחוות דעת משפטית.

לפי חוות הדעת של מסינג, הפנסיונרים לא מאבדים שום דבר כי הם עדיין לא קיבלו שם דבר. לטענת מסינג, ההטבה צריכה להיכנס לתוקף רק בשנת 2025 ולכן מכיוון שטרם נכנסה לתוקף, הפנסיונרים לא איבדו שום דבר.

אך מסינג מתעלם מהעובדה שאמנם הטבת המס עולה בשנת 2025 אך היא נכנסה כבר מזמן לתוקף עוד בשנת 2012. וכל מי שפרש החל משנת 2012 נדרש לקבל החלטה לגבי אופן השימוש בהטבה במועד פרישתו.

השינוי בגידול בהטבות המס לאורך השנים:

ברשות המיסים, בניגוד למסינג, עד כה לא ראו בכל הגדלה בשיעור הפטור "הטבה נפרדת" שעליה החוסך נדרש לקבל החלטה. לפי הפרסומים הרשמים של רשות המיסים, כחלק מהליך קיבוע זכויות, החוסך בוחר בצורה אחידה כיצד הוא רוצה לשתמש בכל ההגדלות העתידיות כפטור על הקצבה או כפטור לצורך משיכת הכספים.

לצורך הדוגמה, מי שבחר בשנת 2012 להשתמש בעתיד בפטור לצורך הגדלת הקצבה לא יוכל לחזור מבחירה זאת ולהשתמש בפטור לצורך משיכה של הכספים.

מקור : טופס 161ח' רשות המיסים

בחוות הדעת שלו טוען מסינג כי מסמכותה של המדינה לגבות מיסים ולשנות מדיניות מיסוי…ובהתאם לכך, אין לאדם זכות מוקנית בכך שמדיניות כלכלית – מיסוית, עליה התבסס והסתמך – תימשך.

היועץ המשפטי של רשות המיסים הצטרף לעמדתו של מסינג, וטען שאין מניעה משפטית לאישור ההחלטה.

תקציב המדינה אושר על ידי הממשלה, אך ארגוני העובדים עדיין שותקים

למרות שתקציב המדינה אושר על ידי הממשלה טרם נשמעה בנושא עמדתו של השר הממונה על הטיפול באזרחים ותיקים – השר יצחק וסרלאוף ממפלגת עצמה יהודית או נציגי הארגונים החברתים. בנוסף גם עמדתו של השר חיים כץ, מי שהיה במשך שנים יו"ר ארגון העובדים של התעשייה האווירית וכיום משמש כשר התיירות, טרם נשמעה. כץ, היה השר היחידי שהחרים את ההצבעה על התקציב בשל הפגיעה הצפויה בתקציב התיירות אך עמדתו בנושא הפגיעה בפנסיונרים לא הושמעה. שתיקתו של כץ שבמשך שנים היה יו"ר ועדת הרווחה של הכנסת וטיפל בנושא הסדרי הפנסיה לא ברורה למרות שבין הנפגעים מהחלטה גם הפנסיונרים של התעשיה האווירית.

>>>קריאה נוספת : למרות הכל – 9 הטבות מס לפנסיונרים

רוצים להגיע עם יותר כסף לפנסיה?
רוצים להפסיק לפחד מהחיסכון הפנסיוני?
קורס הפנסיה הדיגיטלי של : פנסיוני להבין את הפנסיה הוא הפתרון עבורכם
כנסו לקורס הפנסיה הדיגיטלי שלנו https://pensuni.com/?page_id=7203

ברגע האחרון נמנעה הפגיעה בפטור ממס לפנסיונרים by

נדב טסלר

נדב טסלר, מתכנן פרישה, משמש כסמנכ"ל מקצועי בקוואליטי שירותים פיננסים לשעבר סמנכ"ל מקצועי בהלמן אלדובי קופות גמל ופנסיה, ומנהל המוצר באגף השיווק במנורה מבטחים. מרצה כיום במכללת נתניה ומכללה לפיננסים BDO. בעל הבלוג : פנסיוני, להבין את הפנסיה. לנדב תואר M.A במנהל עסקים מהמכללה למנהל, B.A במנהל עסקים מאוניברסיטת בן גוריון והוא מחזיק רישיון סוכן ביטוח פנסיוני מטעם רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון.

תגובות

  1. יש שמועות שזה בישול של ההסתדרות בתמורה להטבה אחרת. מעניין שכולם שותקים. יש כבר הכנות להגשת בג'צים בנושא.

    1. בסיס הקיום קיצבת ווציקים של ביטוח לאומי קפואה 20 שנה . אלה שאין להם כלל וכלל פנסיה. עצמאיים שהמעביד לא שילם שני שליש לפנסיה. אותם שכחו.
      רק מרחמים על מי שמקבל.

  2. מדוע לא מצליחים להבין כי אין כמעט פגיעה בפנסיונרים אמיתיים שחסכו לאורך השנים ,מדובר בפורשים שקיבלו הטבה מהמדינה המגולמת בתוך הקצבה הקיימת שלהם ,לא רואה שום פגיעה , מדובר במיסוי בריא.

    1. ישר
      לא מדויק
      עברתי גיל 74 ,לא משכתי קיצבה מביטוח מנהלים ותיכננתי בשנת 2025 למשוך חלק מהפיצויים -הוני
      והתבססתי על ההטבה שהיתה אמורה להתקבל בשנה זו
      אך כעת לא אוכל לממש לא משכתי קיצבה חסכתי ,קיוותי כאמור למשוך סכום הוני ולקבל קיצבה מינימלית
      וכעת ביטלו את ההטבה

  3. גם כך עם היציאה לפנסיה נפגעת הכנסתו של הפנסיונר, רבים לא מצליחים לסיים את החודש ונאלצים חור בין קניית תרופות לביו אוכל לבין חימום בחורף שלא לדבר על מוצרי מותרות. עם הגיל נאלצים הפנסיונרים להוציא הרבה יותר כסף על בריאות, רופאים תרופות, חלקן מצילות חיים, ממשלה אכזרית, חסרת חמלה, עבור ראש ממשלה עשיר מקציבים 80 אלף שח עבור תסרוקות , בגדים ואחזקת 2 מעונות, הפנסי6נרים אוכלוסיה חלשה קל לפגוע בה, המשך בהתנבלות הזו תביא לבריחת הצעירים מהארץ אולחיפוש דרכים אחרות לחיסכון אם יהיה להם ממה

  4. הפנסיונרים שציינת (אלה שלא מצליחים לסיים את החודש לפי הגדרתך) כנראה שממילא לא נהנים מהפטור שבהוראות מס הכנסה , כך שלא מובן לי
    מדוע ציינת זאת בתגובתך.

  5. גם ככה אתם פוגעים בפנסיונרים עם היחס שלכם, הפנסיה העלובה, ועכשיו זה??
    משמע, לפנסיונרים אין זכות קיום במדינת ישראל.
    עלובי נפש ..
    העיקר לביבי אושרו תחזוקת 2 בתים. אחד בכלל שייך לו פרטי שיכול לממן בעצמו.

    1. אוי נו באמת ,די לכל התגובות של פגיעה בפנסיונרים ומיסכנים , שינוי זה ככל שיחול לא ישפיע על הפנסיונרים בעלי קצבאות נמוכות. פנסיונרים אלה אדישים ברוב המוחלט שלהם כלפי שינוי שכזה.

  6. אף אחד לא חשב אחרת.
    ברור שהיועצת המשפטית תאשר כל דבר שיפגע בימין.
    חוקי לפגוע בכל הזקנים והקשישים. כי זה יפגע בימין
    אבל כמובן לא חוקי לגעת בספריה הלאומית שמא ייפגע מעמדו של הגנב שי ניצן עם המיליונים שמרויח ונבחר שלא על פי חוק ובלי שום מכרז.

  7. לא עומד במבחן בית המשפט כלפי מי שביצע קיבוע זכויות והסתמך על הפטור העתידי
    יש פה פגיעה בדיעבד – ולעולם אף חקיקה כזאת בתחום המסים אושרה ע"י בית המשפט

  8. נראה לך שפנסיונר עם משכורת בינונית לא יסבול מזה?
    הקצו כספים לנסיבות מגוחכות בטלו את חוק השתיה הממותקת ולוקחים מהפנסיונרים?

  9. אז רק למען הסדר הטוב – התכוונו לתת הטבה (הגדלת הרף של הפטור ממס על כפי הפנסיה), אבל לא נתנו אותה בסוף?
    כלומר משכו ידיהם מהעניק אותה לבסוף.

    בעצם זה לא שונה בהרבה מהמיסים על הדלק בדיוק בצורה שמתרחשת עכשיו – כשהמדינה רוצה להיטיב עם הציבור היא פשוט לוקחת פחות מיסים מהדלק (שהם גם ככה מוגזמים וכוללים אפילו מע"מ) ובכך מציגה את זה כהטבה.
    האיש השמן גוזל פחות, ומציג את זה כנתינה…
    בסופו של דבר זו באמת הטבה – כי האיש השמן לוקח פחות כסף מהציבור (האיש הרזה)…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

Back to top button