קרן פנסיה

פורש בחר מסלול פרישה הכולל שארים. התגרש והתחתן עם בת זוג צעירה. האם הקצבה משתנה?

במועד הפרישה מקרן פנסיה חדשה תחושב קצבת הזקנה של הפורש על בסיס נתוניו האישים (מין, תאריך לידה), ועל בסיס נתוניה האישית של בת הזוג שלו במועד הפרישה (מין ותאריך לידה) ועל בסיס מסלול הפרישה שנבחר – אחוז לבת הזוג במקרה של פטירה ומספר חודשי ההבטחה (בין 0 ל- 240 חודשי הבטחה).

לאחר קבלת קצבת הזקנה הראשונה לא ניתן עוד לבצע שינוי במסלול הפרישה, החל משינוי האחוז לבת הזוג ועד לשינוי פרטי בן הזוג.

כך שבהתאם לשאלה גובה הקצבה לא ישתנה במקרה של גירושים אך יותר מכך, במקרה של מוות מי שתקבל קצבת שאירי פנסיונר מקרן הפנסיה תהייה הגרושה ולא בת הזוג הצעירה.

ניקח מקרה קיצוני יותר, פורש שיצא לפנסיה במסלול הכולל תשלום לבן הזוג. בת הזוג נפטרה והפורש התחתן עם אחותה התאומה שנולדה באותו התאריך. במקרה פטירתו של הפורש בת הזוג החדשה לא תהייה זכאית לקצבת שאירי פנסיונר מכיוון שלא נקבעה בטופס תביעת הזקנה וזאת על אף שנתוניה האישים זהים לנתוניה של בת הזוג.

מה כן ישפיע על גובה הקצבה?

ראינו כי שינוי המצב המשפחתי לאחר הפרישה לא משפיע על גובה קצבת הזקנה. הקצבה מקרן הפנסיה מתעדכנת בכל רבעון בהתאם למאזן הדמוגרפי של הקרן (מקרה מוות או נכות לדוג) ופעם בשנה בקצבת חודש אפריל תתעדכן הקצבה בהתאם לעמידה ביעד התשואה של מסלול הפנסיונרים.

>>>קריאה נוספת: מה קורה לקצבת הזקנה לאחר היציאה לפנסיה?

רוצים להגיע עם יותר כסף לפנסיה?
רוצים להפסיק לפחד מהחיסכון הפנסיוני?
אנחנו מזמינים אותך להגיע לפגישת תכנון פנסיוני אישית
למידע נוסף על שירות תכנון פנסיוני אישי https://pensuni.com/?page_id=7283

פורש בחר מסלול פרישה הכולל שארים. התגרש והתחתן עם בת זוג צעירה. האם הקצבה משתנה? by

נדב טסלר

נדב טסלר, מתכנן פרישה, משמש כסמנכ"ל מקצועי בקוואליטי שירותים פיננסים לשעבר סמנכ"ל מקצועי בהלמן אלדובי קופות גמל ופנסיה, ומנהל המוצר באגף השיווק במנורה מבטחים. מרצה כיום במכללת נתניה ומכללה לפיננסים BDO. בעל הבלוג : פנסיוני, להבין את הפנסיה. לנדב תואר M.A במנהל עסקים מהמכללה למנהל, B.A במנהל עסקים מאוניברסיטת בן גוריון והוא מחזיק רישיון סוכן ביטוח פנסיוני מטעם רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון.

One Comment

  1. הי נדב חשוב מאוד
    האם במקרה שתיארת, נבחר במועד הפרישה מסלול של 60% לבת הזוג והבטחה של 240 קצבאות
    הגרושה נפטרה, האם ניתן לשנות את המוטבים שנקבעו להבטחת ה240 קצבאות?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

Back to top button