דיני עבודה

כמה אחוזים מפרישים לפיצויים?

התחלתי לעבוד בעבודה חדשה, כמה המעסיק צריך להפקיד לי לרכיב הפיצויים 6% או 8.33%

חובת ההפקדה לפנסיה ולרכיב הפיצויים נגזרת בהתאם להסכם העבודה ולא פחות מאחוז שנקבע בצו ההרחבה שחל במקום העבודה. במידה שלא חל צו הרחבה במקום העבודה על המעסיק להפקיד בהתאם לאחוז שנקבע בצו ההרחבה לפנסיית חובה ובצו ההרחבה בדבר הגדלת ההפקדות במשק.

בצו ההרחבה בדבר הגדלת ההפקדות במשק משנת 2016 נקבע כי אחוז ההפקדה לרכיב הפיצויים לא יפחת מ- 6% ומועד תחילת ההפקדות יהיה בהתאם לקבוע בצו ההרחבה לפנסיית חובה, אבל באותו הצו נקבעו שני סייגים נוספים הרלוונטיים לעובדים שמבוטחים בביטוחי מנהלים.

הסייג הראשון הוא שלא ניתן להקטין את אחוז ההפקדה לעובד קיים שמבוטח בביטוח מנהלים. במקרים רבים המעסיקים היו מפרישים 8.33% לרכיב הפיצויים לעובדים המבוטחים בביטוחי המנהלים ולכן נקבע בצו שלא ניתן לפגוע בזכויותיהם של עובדים אלו ולהקטין את אחוז ההפקדה.

הסייג השני שנקבע בצו הוא שבמידה ומגיע למקום העבודה עובד המבוטח בביטוח מנהלים ואחוז הפיצויים שלו בפוליסה עומד על 8.33% יש להמשיך להפקיד לו לפוליסה 8.33%. יש לשים לב שהסייג השני מתייחס לעובדים המבוטחים בביטוח מנהלים ולא לעובדים המבוטחים בקרן הפנסיה אין בצו התייחסות לגבי עובדים שהיו להם הפקדות לרכיב הפיצויים בשיעור של 8.33% וכעת עברו למקום עבודה חדש.

>>>עוד על הגדלת הפקדות בביטוחי מנהלים

התייחסות זו רלוונטית לעובדים שחל עליהם צו הרחבה לפנסיית חובה, במקרה שחל על העסק צו הרחבה אחר יש לפעול בהתאם להוראות הצו.

לדוג' בצו ההרחבה בענף השמירה נקבע כי יש להפקיד לעובדים לרכיב הפיצויים 8.33% ולא 6% על השכר הבסיסי אך על רכיב השעות הנוספות יש להפקיד לרכיב הפיצויים רק 6%.

>>>קריאה נוספת : המדריך המקיף לחסכון הפנסיוני

רוצים להגיע עם יותר כסף לפנסיה?
רוצים להפסיק לפחד מהחיסכון הפנסיוני?
אנחנו מזמינים אותך להגיע לפגישת תכנון פנסיוני אישית
למידע נוסף על שירות תכנון פנסיוני אישי https://pensuni.com/?page_id=7283

כמה אחוזים מפרישים לפיצויים? by

נדב טסלר

נדב טסלר, מתכנן פרישה, משמש כסמנכ"ל מקצועי בקוואליטי שירותים פיננסים לשעבר סמנכ"ל מקצועי בהלמן אלדובי קופות גמל ופנסיה, ומנהל המוצר באגף השיווק במנורה מבטחים. מרצה כיום במכללת נתניה ומכללה לפיננסים BDO. בעל הבלוג : פנסיוני, להבין את הפנסיה. לנדב תואר M.A במנהל עסקים מהמכללה למנהל, B.A במנהל עסקים מאוניברסיטת בן גוריון והוא מחזיק רישיון סוכן ביטוח פנסיוני מטעם רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון.

תגובות

  1. כמה פשוט – ככה מסובך…
    אני יודע שההפרשה לרכיב הפיצויים בקרן הפנסיה המקיפה הוא 8.33%.
    ממה שרשמת, למעסיק יש טווח שבו הוא יכול לבחור עד כמה הוא טוב ומיטיב ולהפקיד לעובד לרכיב הפיצויים בקרן הפנסיה המקיפה?
    כלומר הוא יכול להפקיד בין 6% ל- 8.33% כראות עיניו?
    (מלבד מעסיק שכפוף לצוי הרחבה במשק כמו מעסיק עובדי שמירה ואבטחה וכו').

    לא מבין למה הרגולטור לא עושה מהלך מקיף של הפחתת רגולציה, איחוד תקנות ותנאים, וזאת במקום להוסיף עוד ועוד סייגים ותתי-סעיפים…
    איום ונורא.
    איך מי שעוסק בתחום אמור לזכור או לעקוב אחרי כל הכללים הללו?
    לא כל שכן הדיוט בתחום.

    תודה.

    1. מעסיק שבוחר להפקיד 6% לפיצויים עשוי להדרש לשלם הפרשי פצויים ביום פרישת/עזיבת העובד את מקום העבודה כדי לפצות על ההפרש שבין סכום הפצויים שנצבר בקופה לבין שווי חודש שכר אחרון כפול מספק שנות עבודה.
      מעסיק המפריש 8.33% ומחתים את העובד על תיקון 14, לא יזדקק לשלם הפרשים אלו ביום פרישת/ עזיבת העובד.
      כך המעסיק מחליט איך לשלם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

Back to top button