צרכנות

יש לי קצבה בגובה של 4,500 ₪, האם אני יכל להפקיד כספים לתיקון 190?

כיצד חוסכים שלהם קצבה הקרובה לקצבה המזערית עדיין יכולים לבצע הפקדות לתיקון 190 ולנצל את היתרונות הטמונים בו.

בשנים האחרונות הפקדה במעמד עצמאי לחיסכון הפנסיוני הפכה להיות מכשיר השקעה לגיטימי. כל עוד סביבת האינפלציה היתה נמוכה פורשים רבים ביקשו לחסוך את פערי המיסוי ולנצל את היתרונות הנוספים הקיימים בחיסכון בקופת גמל.

כזכור בהפקדה לתיקון 190 ישלם החוסך במשיכה מס בשיעור של 15% על הרווח הנומינאלי וזאת במקום 25% על הרווח הריאלי במוצרי השקעה אחרים כמו פוליסת חיסכון או קופת גמל להשקעה. (מה כדאי???)

חשוב לזכור כי כל חוסך יכל להפקיד כספים לחיסכון הפנסיוני אך משיכה בדרך של היוון קצבה אפשרית רק לפורש שברשותו קצבה שעולה על הקצבה המזערית, בשנת 2022 קצבה בגובה של 4,606 ₪.

למרות שאין בידך קצבה מזערית, באפשרותך עדיין להפקיד את הכספים לקופת הגמל הפקדה שתוכר במסגרת תיקון 190, אך כדי למשוך את הכספים יהיה עליך להציג 3 תלושי קצבה המעידים כי ברשותך קצבה העולה על הקצבה המזערית.

כדי בכל זאת לנצל את היתרונות של תיקון 190 באפשרותך להמיר חלק מהחיסכון אותו הפקדת לקצבה וכך לעמוד בדרישות חוק הפיקוח על שירותים פיננסים.

כזכור בהפקדה לתיקון 190, הרובד הראשון של ההפקדה מזכה את הפורש בהטבת מס ומשיכה שלו חייבת במס שולי, בשנת 2022 גובה ההפקדה עבור הרובד הראשון עומד על 35,244 ₪.

באפשרות הפורש במעמד המשיכה לנייד את הסכום הנל אל קרן פנסיה לצורך קבלת קצבה נוספת, לדוגמה פורש שיפקיד לתיקון 190 בגיל 67 יוכל בגיל 68 לייצר קצבה בגובה של כ- 200 ₪ בחודש וכך לעמוד בתנאי הקצבה המזערית.

יש לזכור כי בכל שנה שחולפת הסכום אותו הפקדת ואינו ניתן למשיכה במסגרת תיקון 190 עשוי לגדול בשל התשואות, מנגד מקדם ההמרה שלך בקרן הפנסיה צפוי להיות נמוך יותר ולכן הקצבה שתוכל לייצר מאותו הרובד תהייה גבוהה יותר ותאפשר לך למשוך את הכספים שהפקדת לתיקון 190.

>>>קריאה נוספת : האינפלציה עולה, האם כדאי להפקיד לתיקון 190?

רוצים להגיע עם יותר כסף לפנסיה?
רוצים להפסיק לפחד מהחיסכון הפנסיוני?
אנחנו מזמינים אותך להגיע לפגישת תכנון פנסיוני אישית
למידע נוסף על שירות תכנון פנסיוני אישי https://pensuni.com/?page_id=7283

יש לי קצבה בגובה של 4,500 ₪, האם אני יכל להפקיד כספים לתיקון 190? by

נדב טסלר

נדב טסלר, מתכנן פרישה, משמש כסמנכ"ל מקצועי בקוואליטי שירותים פיננסים לשעבר סמנכ"ל מקצועי בהלמן אלדובי קופות גמל ופנסיה, ומנהל המוצר באגף השיווק במנורה מבטחים. מרצה כיום במכללת נתניה ומכללה לפיננסים BDO. בעל הבלוג : פנסיוני, להבין את הפנסיה. לנדב תואר M.A במנהל עסקים מהמכללה למנהל, B.A במנהל עסקים מאוניברסיטת בן גוריון והוא מחזיק רישיון סוכן ביטוח פנסיוני מטעם רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון.

תגובות

  1. היי נדב- למי שיש פנסיית מינימום ולא מגיע לסף תשלום מס הכנסה האם השקעה בתיקון 190
    פוטרת מתשלום מס רווחי הון עד לסכום של כ 800000 שח המגיע לכל פורש על הכנסתו
    ואיך עושים זאת
    תודה על תשובה מפורטת

    1. הי משה,

      ההשקעה לא פוטרת ממס רווחי הון, אך באמצעות קיבוע זכויות ניתן להגדיר כי מעוניינים להוון בפטור את הכספים שהופקדו לתיקון 190 בפטור.
      המשיכה של הסכום לרבות הרווחים עד יתרת ההון הפטורה תהייה פטורה ממס

  2. הי נדב
    במידה והפנסיה ברוטו היא 6,000 ש"ח והקצבה המזערית לצורך הדוגמה היא 4,600 ש"ח – האם ניתן להוון 1,400 ש"ח לכל החיים + 25% ל – 5 שנים מהקצבה המזערית ?
    ומקרה אחר – האם ניתן להוון 25% ל 5 שנים אם הפנסיה היא מתחת לקצבה המזערית ?
    תודה

    1. במידה ומדובר באותו מוצר לא ניתן לבצע זאת,
      תקנון קרן הפנסיה אומר שניתן לבצע היוו של 25% רק במידה והקצבה נמוכה מהקצבה המזערית (בדומה לשאלה השנייה שלך)

  3. היי נדב, תודה על כל המידע והערך שאתה מעלה באתר.
    שאלה מקצועית בנושא – פורשת שמגיעה לגיל פרישה ללא קצבה מזערית ומעוניינת להגדיל את הקצבה שלה דרך הפקדה חד פעמית של כ-300K לגמל תחת תיקון 190 ולקיחת קצבה מיידית.
    1. האם ניתן לנייד לקרן פנסיה/ קופה משלמת ולקבל קצבה מיידית, לפי המקדם באותה השנה, ללא הוכחת קצבה מזערית?
    2. האם זה יהיה כמו בקצבה מפנסיה עם מסלולים עם קצבה לכל החיים וללא הגבלה של שנים? שמעתי טענה שיש הגבלה של מספר השנים של קבלת הקצבה מ190 (בלי קשר לבחירת 240 קצבאות וכדומה..
    3. האם כדאי אולי להפקיד ישירות לקרן פנסיה אקראית במעמד הפרישה, במקום לבצע את כל התהליך של הניוד ולקבל משם ישירות?
    אשמח להתייחסותך.
    תודה מראש והמשך יום נעים.
    אור

    1. הי אור,

      אם היא הפקידה 300 אלף ש"ח לקופת גמל היא לא תוכל לנייד את הכספים לקרן פנסיה מקיפה מכיוון שהכספים מעבר לתקרה. היא תוכל לנייד את הכספים לקרן פנסיה משלימה ולקבל קצבה בהתאם לתנאי המוצר.
      במידה שהיא טרם עברה גיל 67 היא יכולה לבחור תקופת הבטחה של 240 חודשים – בכל מקרה הקצבה תשולם לה לכל החיים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

Back to top button