קרן פנסיה

האם גבר בן 61 יכל לקבל כיסוי ביטוחי בקרן הפנסיה?

האם ניתן לרכוש בקרן הפנסיה לגבר בן 61 כיסוי לאבדן כושר עבודה ושאירים?

מלבד חיסכון לגיל פרישה כוללת קרן הפנסיה גם כיסוי לאבדן כושר עבודה וכיסוי למקרה של מוות, הכיסוי בקרן ניתן עד לגיל תום הביטוח (אליו התייחסנו בעבר). כל עוד לא נבחר גיל תום ביטוח בקרן הפנסיה גיל תום הביטוח יהיה 67 לגברים ונשים.

המשמעות היא שעד לגיל זה העובד או העובדת יהיו מבוטחים בביטוח למקרה מוות ובביטוח לאבדן כושר עבודה. מבחינת הכיסוי הביטוחי בקרן הפנסיה, אין מגבלה על הגיל שבו מצטרפים. כלומר כל חוסך וחוסכת שיצטרפו לקרן עד לגיל 67 יהיו מבוטחים בכפוף כמובן לתקופת אכשרה, אך ישנה מגבלה מבחינת גובה הכיסוי הביטוחי.

כיסוי לאבדן כושר עבודה, הכיסוי לאבדן כושר עבודה המירבי במסגרת קרן הפנסיה הוא 75% מהשכר. כאשר כיסוי זה ניתן בכל גיל הן לגברים והן לנשים.

בניגוד לכיסוי לאבדן כושר עבודה, הכיסוי למקרה של מוות עבור גברים בקרן הפנסיה יקטן ככל שמצטרפים בגיל מבוגר יותר, אך הוא לא יפחת מ- 42.5%

לצורך הדוגמה חוסך בן 60 המצטרף לקרן הפנסיה עם שכר של 10,000 ₪, במקרה של מוות בת הזוג תקבל קצבת שאירים בגובה של 60% מקצבה כוללת של 4,200 ₪, 2,520 ₪ בחודש.

גבר שמעוניין להגדיל את הכיסוי שלו למקרה מוות יוכל לבחור במסלול ביטוחי אחר אך בתמורה הוא ידרש להקטין את הכיסוי לאבדן כושר עבודה.

לדוגמה, חוסך שיבחר במסלול השני הקיים בקרן הפנסיה יקבל כיסוי למקרה של מוות בגובה 65% אך הכיסוי לאבדן כושר עבודה יפחת ל – 37.5%. כך שהפתרון לשמירה על גובה הכיסוי לאבדן כושר עבודה ולהגדלת הגנה המשפחתית הוא ברכישה של ביטוח חיים בנוסף לקצבת השאירים בקרן הפנסיה.

בניגוד לגברים, אצל נשים גובה הכיסוי הביטוחי למקרה של מוות ישאר קבוע ויעמוד גם בגיל 60 על 100% מהשכר הקובע. צריך לזכור כי לכיסוי לשאירים יש עלות וכחלק מתהליך ההצטרפות לקרן הפנסיה צריך לבחון האם אישה בת 60 זקוקה לכיסוי לשאירים בגובה 100% משכרה.

רוצים להגיע עם יותר כסף לפנסיה?
רוצים להפסיק לפחד מהחיסכון הפנסיוני?
אנחנו מזמינים אותך להגיע לפגישת תכנון פנסיוני אישית
למידע נוסף על שירות תכנון פנסיוני אישי https://pensuni.com/?page_id=7283

האם גבר בן 61 יכל לקבל כיסוי ביטוחי בקרן הפנסיה? by

נדב טסלר

נדב טסלר, מתכנן פרישה, משמש כסמנכ"ל מקצועי בקוואליטי שירותים פיננסים לשעבר סמנכ"ל מקצועי בהלמן אלדובי קופות גמל ופנסיה, ומנהל המוצר באגף השיווק במנורה מבטחים. מרצה כיום במכללת נתניה ומכללה לפיננסים BDO. בעל הבלוג : פנסיוני, להבין את הפנסיה. לנדב תואר M.A במנהל עסקים מהמכללה למנהל, B.A במנהל עסקים מאוניברסיטת בן גוריון והוא מחזיק רישיון סוכן ביטוח פנסיוני מטעם רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון.

תגובות

  1. היי נדב,
    בהתייחס לדוגמא שנתת , האם לא מדובר ב 42.5% מהכנסה המבוטחת? קרי, 4250 שח?
    ציינת 60% מתוך ה-4200.
    אשמח להסבר,
    תודה

    1. הי רון,

      42.5% מתייחס לכיסוי המירבי, כיסוי זה יתחלק בין השאירים, האלמנה והילדים. כלומר האלמנה תקבל רק 60% מהכיסוי המירבי

      1. תודה נדב,
        אם היה מצטרף לפני גיל 21 האלמנה הייתה מקבלת 60% מההכנסה המבוטחת (10,000 שח) , 6000 שח.
        ואם מצטרף מעל גיל 41 (54 לצורך העניין) האלמנה הייתה מקבלת 60% מהסכום המירבי שהוא 60% כפול 4250 שח – 2550 ?
        מה הרציונל שעומד מאחורי זה? (מבינה שמדובר בתקנון).

        1. עלות הכיסוי הביטוחי בקרן הפנסיה לא יכולה לעלות על 35% מהתגמולים (מצטבר לאורך תקופת החיסכון) בעלות כיום, מי שמצטרף לאחר גיל 41 העלות המצטברת עשויה להיות גבוהה מ- 35% ולכן חל הקיטום בכיסוי לשאירים ?(אצל גברים)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

Back to top button