מחשבונים

כמה ביטוח חיים צריך? (מחשבון ביטוח חיים)

ביטוח חיים נועד להבטיח את הכנסת המשפחה במקרה של מוות, בעוד שאת מחיר הביטוח ניתן לחשב באמצעות המחשבון של רשות ההון עדיין נדרש לחשב כמה ביטוח חיים צריך לקנות.

ביטוח חיים, נקרא גם ריסק, הוא במרבית המקרים סכום חד פעמי המשולם במקרה מוות למוטבים. ביטוח החיים נועד לשמר את מצבו של משק הבית בהתאם למצב שקדם למקרה הפטירה. מבוטח נשוי ישאף לדאוג לאשתו וילדיו, גרוש או אלמן ירצו לדאוג לילדים או אולי להוריהם. ומבוטח רווק אינו צריך לדאוג לבן זוג וילדים אך יתכן וירצה לדאוג גם הוא להוריו או לאחיו הקטנים.

לבקשת אחד הקוראים הכנתי מחשבון פשוט באקסל המסייע לחשב את סכום ביטוח החיים הנדרש במקרה מוות. המחשבון מתבסס על התאוריה אותה הצגתי בהרחבה בכתבה : למה קניתי ביטוח חיים.

חשוב לזכור: המחשבון לא בא להחליף יעוץ מתאים המתחשב בצרכים של כל אדם ובוחן את מצבו המשפחתי ואת הכנסתו.

כמה ביטוח חיים צריך לקנות?

מטרת ביטוח החיים היא להחליף את ההכנסה של העובד ולשמר את מצבו של משק הבית, לכן עלינו למפות את הכנסות והוצאות של משק הבית.

חלק ההכנסות

  • הכנסה מבוטחת בקרן הפנסיה – הכנסה זו מבוטחת בביטוח שארים, כך שבמקרה של מוות תקבלו קצבה שנגזרת מהשכר המבוטח בקרן. קצבת השאירים תשולם לבן הזוג לכל החיים ולילדים עד לגיל 21. (למידע נוסף)
  • הכנסה מבוטחת בביטוח מנהלים – בניגוד לקרן פנסיה בביטוח מנהלים אין ביטוח שארים ולכן עליך לרכוש ביטוח חיים בעבור הכנסה זו.
  • הכנסה לא מבוטחת – הכנסה שאינה מבוטחת בקרן פנסיה, הכנסה זו יכולה להגיע משעות נוספות, פרמיות או חלקי שכר אחרים. יש לרכוש ביטוח חיים בעבור הכנסה זו
  • עבודה ללא שכר – פעולות שאנו מבצעים היום ואיננו מקבלים עליהם שכר. במקרה של מוות בין הזוג יצטרך לשלם לאדם אחר בגין ביצוע פעולות אלו. לדוגמא טיפול בילדים במקרה של מוות של אחד מבין הזוג נדרש לשכור את שירותיה של מטפלת שתבצע פעולות אלו.
  • גידולי שכר – השכר שלכם עולה באחוז שנתי? תקחו זאת בחשבון ברכישת ביטוח החיים שלכם. בייחוד אם אתם בשלבים הראשוניים של הקריירה.
  • הכנסה מקצבאות ילדים – כל עוד בן הזוג היה בחיים קצבאות הילדים הסתכמו בכמה מאות שקלים בחודש. במקרה של מוות תשולם קצבת שארים של כ- 730 ש"ח עבור כל ילד. את סכום הקצבה הצפויה מביטוח לאומי ניתן להפחית מהסכום ביטוח החיים אותו נדרש לרכוש.
חשוב לזכור, אין סוף לרכישת ביטוח חיים, אך יש לזה מחיר. המחשבון מתבסס על הנחות שמרניות. במידה ויש לכם אפשרות כלכלית, ניתן לרכוש ביטוח חיים על סכומים גבוהים יותר.

חלק ההוצאות

  • מינוס בבנק והלוואות פתוחות – יש לכם כבר היום מינוס בבנק? תניחו שבמקרה מוות הוא רק יגדל ולכן עדיף לדאוג שהוא יכלל בסכום ביטוח החיים שתרכשו.
  • הוצאות צפויות – אנשים לא נעלמים פתאום. מקרה המוות כולל הוצאות לא צפויות. הוצאות רפואיות, עלויות קבורה ואפילו טיפולים פסיכולוגים. תדאגו לקחת גם את זה בחשבון.
  • חיסכון לעתיד – האם תכננתם לחסוך כספים לילדים, כסף ללימודים, חתונה או אולי דירה.
  • עד איזה גיל אתם רוצים לעזור לילדים? קצבאות ביטוח לאומי וקצבת השאירים מקרן הפנסיה ישולמו עד לגיל 21. במידה ואתם רוצים לסייע להם מעבר, יש לשריין לכך תקציב.
  • עד איזה גיל תרצו לסייע לבן הזוג? האם עד יום מותו? או אולי עד לגיל הפרישה?
יש לך חסכונות ? קרן השתלמות? חיסכון בקופת גמל או בביטוח מנהלים? ניתן לקחת סכומים אלו כחלק מהסכום הנדרש בביטוח החיים

כיצד משתמשים במחשבון ביטוח החיים?

יש למלא את השדות המסומנים בצהוב, במידה והשדה לא רלוונטי ניתן למלא את הספרה 0.

נשוי ללא ילדים יסמן אפס במספר הילדים, וגרושים או רווקים יסמנו אפס בגיל בן הזוג.

מחשבון ביטוח חיים

קצבה מקרן הפנסיה

הקצבה מקרן הפנסיה מניחה שיש ברשותך 100% כיסוי לשארים במסלול הביטוח. במידה והכיסוי שלך נמוך מ- 100% קצבת השארים שתשולם למשפחתך תהייה נמוכה מהקצבה המופיעה במחשבון. באפשרותך לפנות לקרן הפנסיה לעדכון מסלול הביטוח בקרן.

הקצבה לבן הזוג היא 60% מהקצבה הכללית, גם קצבה זו תקטן במידה ואתה לא נמצא במסלול הכולל 100% כיסוי לשארים.

שימו לב שכל מי שהצטרף לקרן פנסיה לאחר שנת 2018 או שעבר לקרן פנסיה חדשה לאחר שנת 2018 נמצא במסלול שכולל כיסוי מלא למקרה של מוות. למעט גברים שהצטרפו לראשונה לאחר גיל 41.

קצבה צפויה מביטוח לאומי

סכום הקצבה מביטוח לאומי נקבע לפי גיל האלמן ועל פי מספר הילדים שעמו. להלן סכומי הקצבה החודשית לפי אתר ביטוח לאומי.

קצבת שאירים ביטוח לאומי

אמנם המחשבון תומך בעד 14 ילדים אך בביטוח לאומי אין הגבלה במספר הילדים הזכאים. הקצבה עבור הילדים תשולם עד לגיל 18 ובמקרה של שירות צבאי עד לגיל 21.

על סכום קצבה זו ניתנת גם תוספת ותק. לתוספת ותק זכאים אלמן ואלמנה של מי שהיה מבוטח לפני פטירתו.
שיעור התוספת: בעד כל שנה – 2% מהקצבה.
שיעור התוספת המרבי – 50%.

המחשבון אינו לוקח בחשבון את תוספת הוותק על קצבת השארים. בנוסף המחשבון אינו מפחית את הקצבה בכל פעם שאחד הילדים מגיע לגיל 21.

כמה ביטוח חיים צריך?

  • סכום ביטוח החיים הנדרש לוקח בחשבון את הנתונים שהזנתם במחשבון (הוצאות צפויות, הלוואות פתוחות וחסכונות לילדים)
  • במידה וישנם חסכונות אחרים שישולמו כסכום חד פעמי כמו קרן השתלמות, קופת גמל, ביטוח מנהלים או גמל להשקעה הם יופחתו מסכום הביטוח שנדרש לרכוש (מסומנים באדום)
  • הביטוח עבור הילדים יקח בחשבון את ההכנסות הלא מבוטחות ויפחית מהם את הסכומים שיתקבלו בעתיד מביטוח לאומי. במידה ותבחרו לתמוך בילדים מעבר לגיל 21 יחושבו סכומים אלו ללא קיזוז ביטוח לאומי.
  • ביטוח עבור תמיכה בבן הזוג יחושב עד לגיל אותו סימנתם שברצונכם לתמוך בבן הזוג. הסכום שיחושב הוא 60% מסכום ההכנסות הלא מבוטחות.
  • הסכומים שמוצגים במחשבון עבור הביטוח לילדים ולבן הזוג הם בערך נוכחי (pv)
חשוב לזכור: המחשבון לא בא להחליף יעוץ מתאים המתחשב בצרכים של כל אדם ובוחן את מצבו המשפחתי ואת הכנסתו.
הורדת אקסל

מצאתם טעות במחשבון? פיתחתם גרסה מוצלחת יותר?

שילחו אלינו ותזכו לתהילת עולם.

רוצים להגיע עם יותר כסף לפנסיה?
רוצים להפסיק לפחד מהחיסכון הפנסיוני?
קורס הפנסיה הדיגיטלי של : פנסיוני להבין את הפנסיה הוא הפתרון עבורכם
כנסו לקורס הפנסיה הדיגיטלי שלנו https://pensuni.com/?page_id=7203

כמה ביטוח חיים צריך? (מחשבון ביטוח חיים) by

נדב טסלר

נדב טסלר, מתכנן פרישה, משמש כסמנכ"ל מקצועי בקוואליטי שירותים פיננסים לשעבר סמנכ"ל מקצועי בהלמן אלדובי קופות גמל ופנסיה, ומנהל המוצר באגף השיווק במנורה מבטחים. מרצה כיום במכללת נתניה ומכללה לפיננסים BDO. בעל הבלוג : פנסיוני, להבין את הפנסיה. לנדב תואר M.A במנהל עסקים מהמכללה למנהל, B.A במנהל עסקים מאוניברסיטת בן גוריון והוא מחזיק רישיון סוכן ביטוח פנסיוני מטעם רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון.

תגובות

      1. נכון, כל זמן שיש יתומים מבחן ההכנסה מנוטרל. עדיין, לדעתי צריך לקחת את הנושא בחשבון משום שאם יש לאלמן הכנסה מעל סכום המינימום ואין יתומים אזי הוא לא זכאי לקצבת שארים (להבדיל מאלמנה).
        הפרטים כאן: https://www.btl.gov.il/benefits/Survivors_%20Insurance/tnaaiZakaut/nimneEmSherim/Pages/alman.aspx

        1. תודה יורם,

          את המקרה הזה אני מכיר, זה נראה לי פחות קריטי. קצבת השארים ללא ילדים היא סכום של כ- 1000 שקלים. אני מניח שמי שלא זכאי לה בשל מבחן הכנסות לא באמת צריך לקחת את הסכום הזה ברכישת ביטוח החיים.

          כמו שכתבתי אי אפשר לקחת את כל המקרים במחשבון, מי שזקוק גם לסכום זה, צריך להתייעץ עם איש מקצוע ולהוסיף גם את הסכום הזה לסכום ביטוח החיים.

  1. לאחרונה יש עיכובים בהפרשת בשיוך כספים לפוליסות.. האם הרפורמה על דיווח אחיד יכולה להיות קשורה לכך?

    1. בהחלט כן.
      אם אתה עובד באירגון המעסיק מעל 100 עובדים החל משכר 01/16 חלה עליו חובת דיווח בממשק אחיד, הליך מבורך תיאורטית אך מלווה בחבלי לידה רבים.

      1. תודה הדר.
        ואם המעסיק מעסיק פחות ממאה עובדים וההתקשרות מבוצעת באמצעות סוכן. האם הסוכן מחוייב בדיווח בממשק אחיד ולכן ישנן עיכובים?
        שוב תודה.

        1. הסוכן לא מחויב בדיווח בממשק אחיד למעסיק המעסיק פחות מ 100 עובדים, אבל יתכן שהוא בחר שכן לדווח באמצעות ממשק אחיד.
          מציע שתפנה לסוכן שלך, ותברר עימו את הסוגיה.

  2. תודה נדב על העבודה וההשקעה !!

    זה מחשבון יעיל חשוב לכל סוכן פנסיוני למניעת ביטוח חסר ויתר.

  3. תודה על ההשקעה.

    ביקשת שאתן לך כמה הערות על האקסל, אז ברשותך…

    1. איך מתמחרים עבודה ללא שכר?
    2. אני חושש שמי שמתעסק במספרים יבין ויידע מה למלא באקסל, אבל אם האקסל מיועד גם לאלו שיותר "מפחדים" מכל המונחים הפנסיוניים והתעסקות בכסף, לדעתי אתה מאבד אותם עם מושגים של שכר מבוטח ולא מבוטח.
    כמו שכתבתי לפני כן, התייחסות להוצאות חודשיות של משק בית (ולא להכנסות) מקילה ומפשטת מאוד.
    ליוויתי פעם משפחה שהגבר עבד בכמה עבודות, חלקן גם "שחורות", ואני בטוח שאין לו מושג כמה פנסיה יש לו ומה השכר המבוטח, במיוחד בעבודות השחורות.
    ברגע שמתייחסים להוצאות, אם חו"ח הגבר נפטר יודעים כמה הכנסות חסרות כדי להשלים לרמת ההוצאה החודשית.
    3. אני חושב שזה חשוב לומר מילה על מאזן הוצאות, בלי קשר לביטוח, ככה כחוק לחיים מאוזנים ובריאים כלכלית.
    4. לציין שסעיף "הוצאות צפויות" הן חד פעמיות (כאמור לויה, פסיכולו וכו)
    5. אין התייחסות לחסכונות קיימים. אפשר לשנות את שדה "הלוואות" ל"חסכונות/הלוואות" ואז חסכונות יהיו בפלוס והלוואות ואוברדראפט ייכתבו עם מינוס.
    6. אני לא מפריד בין חיסכון משפחתי לטיול, בר מצווה, דירה או לפרישה עתידית. בחירום זה כסף.
    7. אני אישית חושב שתפקיד ביטוח חיים הוא לגדר סיכון של אי הכנסה עתידית. לא של חיסכון.
    זה גם אמרו לי כמה סוכני ביטוח "אם אנחנו רוצים לדאוג לילד לדירה או חתונה במקרה והורה אחד נפטר". ביטוח הוא כנגד הסתברות לאירוע עם השפעה משמעותית לרעה. כדי לחסוך יש תוכניות חיסכון אחרות. ביטוח חיים אינו תוכנית חיסכון.
    לכן, אני לא מחשיב את העניין הזה בחישוב הכללי של הביטוח הזה.

    שוב תודה 🙂

    1. תודה רבה אביה על התשובה המפורטת,

      לטעמי עבודה ללא שכר שונה מאחד לשני, יכל להיות שאתה נוהג לכסח את הדשא פעם בשבוע ואם מחר יקרה לך משהו בת הזוג תצטרך להביא גנן, אחר נוהג לנקות את הבית ביום שישי ומקרה מוות אשתו תידרש להביא מנקה במקומו.

      ניסיתי לבנות את האקסל בצורה פשוטה ולהסביר את המונחים בפוסט עצמו, אני מניח שלחלק מהגולשים זה יהיה עדיין מסובך. אין מה לעשות, האקסל לא יכל ללהחליף עבודה עם איש מקצוע.

      לעניין השארת כסף בצד לחיסכון, אני מסכים איתך שביטוח נועד "לבטח" אותנו ולא להעשיר אותנו. לכן השדות האלה הם אופציונלים ולא חייבים למלא אותם. בסופו של דבר הכל תלוי בעלות הביטוח שאתה רוכש. ראיתי מחירים של ביטוחי חיים קולקטיבים שאדם הופך להיות שווה יותר במותו מאשר בחייו.

      גמר חתימה טובה ושנה טובה

  4. הי נדב

    אהבתי מאוד את הכתבה,
    אהבתי קצת פחות את המחשבון שמתעלם מדברים מהותיים בעיניי
    והחשוב שבהם – נטו נטו נטו!!

    1. הכנסה מבוטחת ולא מבוטחת הם מספרים חשובים לצרכי ההכנסות הצפויות
    אך אין להם שום קשר לגובה הביטוח הנדרש.
    הבסיס לביטוח הנדרש הוא לשמר את ההכנסה נטו ולא ההכנסה ברוטו.
    והכוונה בהכנסה נטו היא מזומן לבנק היינו לאחר ניכוי מיסים, ביטוח לאומי, לאחר ניכוי הפרשות לחסכונות (כי כבר שמת את זה בסעיף אחר), לאחר ניכוי לחסכונות פנסיונים שהרי אין צורך בהם לאחר המווות

    למעשה מדובר אף בפחות מהכנסה נטו אלא יותר נכון להתיחס להוצאות שוטפות
    שהרי אם ההכנסה נטו שלך היא 10000 שח אבל אתה צורך לרמת החיים שלך רק 8000 שח וחוסך 2000 כל חודש אזי לאחר לכתך צריך לשמר רק את ה-8000 שדרושים לשימור רמת החיים ובטח שלא את השכר ברוטו
    שיכול להיות 20000 ואולי אף יותר.

    2. משכנתא
    מי שמשלם משכנתא יש לו גם ביטוח משכנתא, אתה לא יכול להתעלם לחלוטין מנתון זה, זה פשוט שגיאה.
    או שתקטין את הביטוח ריסק הנדרש בגובה המשכנתא או שתקטין את הקצבה הנדרשת לאחר לכתך בגובה התשלום החודשי למשכנתא שהרי הוצאה זו לא תמשיך להתקיים.

    3. חסכונות קיימים
    כמובן שמהביטוח ריסק הנדרש יש לנכות חסכונות קיימים בדיוק כמו שיש להוסיף חובות ומינוסים

    4. עבודה ללא שכר מתקזזת עם הוצאות קיומיות
    ועל כן או שתמחק סעיף זה או שתוסיף לחלופין סעיף של הוצאות קיומיות
    דהיינו אם בדוגמא מסעיף 1 שלי הדורשת 8000 שח בלבד הנדרשים לשימור רמת חייים המשפחתית
    ואני מוציא כל חודש כ- 2000 שח בעבור עצמי היינו רכב שני, מזון לעצמי, בילויים ותחבבים לעצמי וכו
    אזי למעשה רק 6000 שח נדרשים מהביטוח חיים לימור רמת החייים של יתר משפחתי

    חשוב להדגיש שרכישת ביטוח אינה השקעה או הימורים,
    ביטוח מהותו הורדת רמת חיים נוכחית כדי שתוכל לשמרה בכל התפתחות עתידית
    ועל כן רכישת ביטוח גבוהה מנדרש מהותה פגיעה קשה ולא נדרשת ברמת החיים הנוכחית.

    1. תודה רבה על התשובה המפורטת רן,

      1. כמובן שהכוונה היא להכנסה בפועל, יכל להיות שבאמת נעשה את השינוי ונחליף אותו להכנסות והוצאות כדי שיהיה ברור יותר למשתמשים.

      2. לא התייחסתי למשכנתא כאן, בדיוק מהסיבה שהיא מכוסה בביטוח משכנתא. אבל יש הלוואות שאינן מכוסות לדוגמא מינוס בבנק או הלוואה לרכישת רכב

      3. חסכונות קיימים – צודק. המשתמש צריך להפחית את הסכום מהסכום הנרכש. התייחסתי לכך בחלק המודגש בכתבה (לעניין קופות גמל קרנות השתלמות וכד')

      4. עבודה ללא שכר לא מתקזזת עם הוצאות קיומיות מכיוון והיום אני לא מוציא את הכסף. ניקח (שוב) את המקרה שלי. אשתי מוציאה את הילדים כל יום מהגן. כלומר אני לא משלם לה על העבודה הזאת, אבל אם חס וחלילה היא לא תהייה שם כדי להוציא את הילדים מהגן אני אצטרך לשלם למטפלת משכורת שתהייה עם הילדים עד שאני חוזר מעבודה.

      1. 2. אתה לא יכול פשוט להתעלם מהמשכנתא.
        מדובר בהוצאה חודשית משמעותית אולי אף הגדולה ביותר ולאחר מות אחד הצדדים ההוצאה הזאת נעלמת דהיינו למשפחה החדשה יהיו הרבה פחות הוצאות ולכן היא זקוקה להרבה פחות ביטוח.

        4. אני אזרום איתך בדוגמא הפרטית שנתת
        בדרך לקחת את הילדים מהגן אישתך קנתה תכשיטים ב-900 שח וישבה עם חברות לקפה ב-100 שח, היא גם קבעה תור לקוסמטיקאית וספר בשבוע הבא.
        באמת נדב, היא סיפרה לי הכל 🙂
        וברצינות, היית חוסך הרבה כסף אם הייית משלם למטפלת.
        אין מה לעשות, לכל אחד יש הוצאות אישיות, מי יותר, מי פחות שבלכתו לא יהיו קיימות.
        לדעתי האישית ההוצאות האישיות עולות עשרות מונים על העבודה ללא שכר

    2. מסכים עם הערה. גם חשבתי כך…
      דרך אגב, ניסיתי לחשוב איזה הוצאות יירדו בלכתי חו"ח … והאמת שלא מצאתי הרבה ( 20 שח טלפון וקצת אוכל ובגדים..) אבל ההוצאה הבאמת משמעותית היא רכב נוסף שעולה לכל הפחות 2500 בחודש.
      אני מסכים שזה בערך מה שיכול לקזז את הגנן שיכסח במקומי וכן מנקה ובייבי סיטר ואף יותר מכך…

      לסיכום – אני חושב שלא צריך ביטוח חיים משום שהקצבה הפנסיונית + ביטוח לאומי מכסים את ההוצאות הנוכחיות.
      ועוד אני לוקח את הקרן ביטוח מנהלים וקופ"ג שיפרעו כ"מענק" חד פעמי , אך מה שחשוב יותר זה השוטף

      1. הגזמת בטירוף רועי.

        אין כזה דבר "קצבה פנסיונית",
        הגוף הפנסיוני היחיד שמשלם קצבה לכל החיים לאחר לכתך הוא קרן פנסיה. היינו אם כל השכר שלך, בלי יוצא מן הכלל, מבוטח בקרן פנסיה בכיסוי שארים המירבי האפשרי, מצבך סביר.

        האם זה אכן המצב אצלך?
        אין לך שכר לא מבוטח? הוצאות נסיעה של מאות שקלים?
        אתה במסלול שארים בקרן הפנסיה?
        אין לך ביטוח מנהלים כלל וכלל?

  5. שלום נדב
    אני מאוד אהבתי את הקונספט
    יש לי מספר הערות
    1. כמו שנכתב חייבים המרה של משכורת מבוטחת ברוטו וקצבת ביטח לאומי ברוטו להכנסה נטו
    2 . רצוי להוסיף את תשלום החודשי למשכנתא אבל צריך להוון את זה וזה קצת מסובך
    3. אחוז החסכון נמרה מוות חייב להיכנס (אלא אם פיספסתי את זה במחשבון) כי אם. המבוטח צורך 20% מההוצאה החודשית של המשפחה אז במותו ההוצאה נטו תרד ב 20%
    4. חישוב הביטוח צריך לפיו לפי ההוצאה המשפחתית הטיפוסית ולכן יתכן שאם בן הזג שנפטר מכניס מעט ביחס לזה שנותר יתכן וביטוח החיים שלו יהיה לא רלבנטי
    בכלל אם המשפחה מוציאה 10000 ש״ח אבל השכר נטו של בן הזוג ששרד הוא 7500 והשכר המבוטח של בן הזוג שנפטר הוא 4000 ש״ח אז אין הגיון ברכישת ביטוח חיים
    אלא אם כן רוצים לכסות הוצאות תמיכה בילדים בעתיד

    1. תודה רבה,

      הכוונה היא לחשב ביטוח חיים עבור כל אחד מבני הזוג בנפרד, יתכן ועבור הגבר יש צורך לרכוש חצי מליון שקלים ועבור האישה 200 אלף בלבד ויתכן מצב הפוך. יתכן שהגבר הוא המפרנס העיקרי וכל השכר שלו מבוטח בקרן הפנסיה ומצד שני יתכן והאישה מרוויחה מעט אבל היא אחראית על כל הטיפול במשק הבית ובהעדרה יש צורך לשכור מישהו אחר שיעשה את השירותים האלה.

    1. יש מקרים שרווק צריך ביטוח חיים במידה והוא דואג להוריו או לאחיו. במקרים אחרים (וביחוד בתעריפים זולים) גם רווקים קונים ביטוח חיים כדי שבמידה ובעתיד הם יצטרכו אחד הם לא יפלו בחיתום רפואי.

  6. שלום נדב ותודה על הסדר בנושא – אני בדיוק עכשיו מתעניין בביטוח חיים.

    האם היית ממליץ לאחר חישוב/הערכת סכום ביטוח החיים הנדרש ורכישתו,

    לבטל בקרן הפנסיה את מרכיב השארים להפנות את הכסף לאפיק חיסכון? או לבצע שינוי אחר כתוצאה מרכישת ביטוח החיים?

    1. ערב טוב יניב,

      במידה ואתה נשוי, הדבר האחרון עליו הייתי ממליץ הוא הקטנת הכיסוי הביטוחי לשארים בקרן הפנסיה. את ביטוח החיים (ריסק) יש לרכוש בהתאם לצרכים שלך מעבר לביטוח זה.
      ביטוח השארים בקרן יהווה את הבסיס הביטוח בזכות המחיר הזול שלו והעובדה שהוא יקנה "הכנסה" בסיסית לשארים לתקופה ארוכה. ביטוח החיים יתן את התוספות השונות לתחילת האירוע ולמקרים נוספים.

  7. שלום נדב,
    תודה על הפוסט.
    ניסיתי להשתמש במחשבון, והוא מוציא תוצאות שנראות לי לא הגיוניות.
    ככל שמגדילים את מספר הילדים, סכום הביטוח הדרוש עולה.
    זה לא הגיוני, כי לכאורה המחשבון לא מניח דבר על הסכומים הדרושים לקיום המשפחה אלא מסתמך אך ורק על ההכנסות. לכן אם ההכנסות לא משתנות, ומספר הילדים גדל, סכום הביטוח אמור דווקא לקטון (הפרמטר היחיד שאמור להשתנות בחישוב הוא קצבת הילדים, שתהיה גבוהה יותר עבור מספר גדול יותר של ילדים).
    אשמח להסבר או הבהרה בנושא…

      1. לא,
        סימנתי גיל 21.
        אתה יכול לעשות את הניסוי, פשוט לקחת נתונים כלשהם, להגדיל את מספר הילדים באחד ולראות שסכום הביטוח עולה.
        הסתכלתי קצת בנוסחא שמחשבת את הקצבה הדרושה עבור הילדים, ואני חושב שאולי בפונקציית PV הסימנים בפרמטר התשלום החודשי הפוכים (ההכנסה הלא מבוטחת בסימן חיובי והקצבה מביטוח לאומי בסימן שלילי, יכול להיות שזה צריך להיות להיפך?).

        תודה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

Back to top button