שוק ההון

שוק ההון מקדים את הכלכלה! למה זה חשוב לנו כמשקיעים?

משקיעים רבים חוששים מהמצב בשווקים כשהם שומעים על חדשות כלכליות לא טובות – עליית האינפלציה, המשך המלחמה באוקראינה, אי יציבות פוליטית, וכיוצ"ב, וחוששים שהדבר ישפיע על ביצועי השוק. אבל שוק המניות הוא לא הכלכלה, ולמרות שקיים מתאם ביניהם לטווח הארוך, הם ממש לא מתנהגים אותו דבר.

בואו נבחן זאת מכמה כיוונים

שוק המניות צופה פני עתיד

הציפיות לעתיד מגולמות במחירי המניות היום. דיווחים כלכליים לעומת זאת מסתכלים על העבר – למשל מה היתה האינפלציה בחודש האחרון, או מה היו רווחי חברה X ברבעון האחרון.

דיווחים גרועים כבר מגולמים במחירי המניות

כפי ששוק ההון צופה את העתיד כך הםא כבר מגלם את העבר. למשל כאשר מודיעים על עליית ריבית או עלייה באבטלה, נתונים שאמורים להוריד את מחירי המניות, הם לרוב צפויים מראש, ולכן מחירי המניות ירדו עוד לפני הדיווח, וכלל לא בטוח שיירדו עוד אחרי הדיווח.

אדרבא, אחרי דיווח שמודיע על עליית ריבית או עלייה באבטלה שוק המניות יכול דווקא לעלות אם העלייה באבטלה/אינפלציה היתה נמוכה מהצפוי. שוק המניות יירד אחרי דיווח רק כאשר התוצאות היו גרועות מהצפוי. במילים אחרות, זה לא משנה בכלל אם החדשות טובות או רעות! מה שמשנה זה אם הן טובות/רעות יותר מהציפיות.

מה קרה במשבר הסאב-פריים?

שיעור האבטלה בארה"ב היה 9% במאי 2009 והגיע לשיא של 10% באוקטובר 2009. בנוסף התוצר בארה"ב היה בתחתית שלו ברבעון השני של 2009 📉. אבטלה בשיא ותוצר נמוך? נשמע כמו זמן גרוע במיוחד לקנות מניות! אז זהו, שלא.

שוק המניות הגיע לתחתית שלו כבר בפברואר 2009, הרבה לפני נתוני האבטלה והתוצר הגרועים בהמשך של אותה שנה. מאז פברואר 2009 שוק המניות טס למעלה 🚀 ועלה ב-56% בין מרץ לדצמבר 2009! למה זה קרה? כי השוק ציפה שהחדשות יהיו אפילו יותר גרועות, ומחירי המניות גילמו את הציפיות הללו, אבל ברגע שהתברר שהעלייה באבטלה לא כזו גבוהה, השוק התחיל להתאושש במהירות.

מה קרה ממש בבתחילת החודש?

פורסמו נתוני האינפלציה בארה"ב, רמה גבוהה מאוד של 8.5%. איך הגיב השוק? עלה, למרות הנתונים הגרועים! זה הכל בגלל שנתוני האינפלציה היו פחות גבוהים מהצפוי.

אז מה המסקנה? עדיף להתעלם מחדשות כלכליות, גרועות/טובות ככל שיהיו, ולהשקיע לפי היעדים והמטרות שלנו ולא לפי תנאי השוק.

האם אתם מתייחסים לתנאי השוק ולדיווחים כלכליים בהחלטות ההשקעה שלכם? שתפו אותנו בתגובות.

רונן מרגוליס, מייסד חברת Simplifynance וקהילת המשקיעים הפאסיביים של ישראל, הוא המרצה והמתכנן הפיננסי המוביל בישראל בתחום ההשקעות הפאסיביות בשוק ההון, בלוגר מוביל בתחום, נשוי לרומי ואבא של עידן וליה. רונן הוא גיק פיננסי שמגיע מרקע של מחקר, סייבר והנדסת תוכנה, הוא נוהג להטיל ספק בהמלצות "מומחים", בודק מה באמת עובד בסטטיסטיקות ומחקרים, ומנגיש לציבור דרכי פעולה פשוטות מאוד לטיפול יעיל ורווחי בחסכונות שלנו. מאז שייסד את Simplifynance ב-2018 צבר קילומטראז' עשיר של הנחיית קורסים וסדנאות, עם אלפי בוגרים, גם מהקהל הרחב וגם בעשרות חברות הייטק מובילות. בנוסף סייע רונן, יחד עם צוות המתכננים הפיננסיים שלו, למאות משקי בית לקחת אחריות על עתידם הכלכלי בתכנונים פיננסיים ותכנוני פרישה.

רונן לקח על עצמו כשליחות להנגיש את הנתונים הללו לציבור בארץ בצורה פשוטה וברורה, והוא מעביר אותם בקורס השקעות ופנסיה שפיתח וכן בתכנונים פיננסיים אישיים.

ביקשתי מרונן הטבה עבור הגולשים באתר והוא הסכים לתת הנחה בגובה 20% בהרשמה לקורס וכן פטור ממע"מ לתכנון פיננסי אישי, למי שיציין כי הגיע מאתר "פנסיוני". לקבלת ההטבה הזינו קוד קופון "פנסיוני" בטופס ההרשמהלחצו לפרטים והרשמה לקורס | לחצו לקבלת פרטים ותיאום תכנון פיננסי אישי.

רוצים להגיע עם יותר כסף לפנסיה?
רוצים להפסיק לפחד מהחיסכון הפנסיוני?
קורס הפנסיה הדיגיטלי של : פנסיוני להבין את הפנסיה הוא הפתרון עבורכם
כנסו לקורס הפנסיה הדיגיטלי שלנו https://pensuni.com/?page_id=7203

שוק ההון מקדים את הכלכלה! למה זה חשוב לנו כמשקיעים? by

רונן מרגוליס

רונן מרגוליס, מייסד חברת Simplifynance וקהילת המשקיעים הפאסיביים של ישראל, הוא המרצה והמתכנן הפיננסי המוביל בישראל בתחום ההשקעות הפאסיביות בשוק ההון, בלוגר מוביל בתחום, נשוי לרומי ואבא של עידן וליה. רונן הוא גיק פיננסי שמגיע מרקע של מחקר, סייבר והנדסת תוכנה, הוא נוהג להטיל ספק בהמלצות "מומחים", בודק מה באמת עובד בסטטיסטיקות ומחקרים, ומנגיש לציבור דרכי פעולה פשוטות מאוד לטיפול יעיל ורווחי בחסכונות שלנו. ב-2018 ייסד את Simplifynance ומאז צבר קילומטראז' עשיר של הנחיית קורסים וסדנאות, עם אלפי בוגרים, גם מהקהל הרחב וגם בעשרות חברות הייטק מובילות. בנוסף סייע רונן, יחד עם צוות המתכננים הפיננסיים של החברה, למאות משקי בית לקחת אחריות על עתידם הכלכלי בתכנונים פיננסיים ותכנוני פרישה. רונן בוגר שני תארים במדעי המחשב בהצטיינות מאונ' בר-אילן, הוא בעל ניסיון של כ-18 שנים במחקר ופיתוח, ובעל ידע נרחב, מעשי ותיאורטי, בשוק ההון, לרבות נתונים ומחקרים סטטיסטיים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

Back to top button