תכנון פנסיוני

עדכון מוטבים בקופת הגמל, סיפור דמיוני בעולם אמיתי

בשבועות האחרונים נשלח אליך הדוח השנתי מקופת הגמל. בין הסעיפים המופיעים בדוח השנתי נמצאים גם פרטי המוטבים האחרונים המעודכנים בקופה. אך בעוד שסעיפי דמי הניהול והתשואה האישית זוכים בודאי לבחינה מדוקדקת סעיף המוטבים הפחות סקסי נשכח מאחור.

חשוב לזכור כי חס וחלילה במקרה מוות מי שיקבל את הכספים הצבורים בקופת הגמל הם המוטבים שעודכנו בקופת הגמל ולא היורשים אשר מופיעים בצו הירושה.

בניגוד לקרן הפנסיה בה הזכאים הראשונים לקבלת הקצבה הם השארים, בקופת הגמל וביטוח המנהלים יש להגדיר את הזכאים. ואף יתרה מכך לבדוק בכל פעם האם המוטבים אשר עודכנו במועד פתיחת הקופה הם המוטבים הרלוונטים.

מדוע חשוב כל כך לבדוק מי המוטב בקופת הגמל?

נספר על דני, חוסך דמיוני בקופת הגמל. דני, מינה את אשתו כמוטבת יחידה בקופת הגמל שלו. לרבות הימים התגרש ונשא לו לאישה, בחורה צעירה. חלפו השנים, דני נפטר ואשתו הצעירה נגשה לקופת הגמל בכדי לפדות את כספי הירושה שלה. להפתעתה היא גילתה שהכספים אשר נצברו בקופה, מאות אלפי שקלים, כלל לא שייכים לה.

>>>למרות שנפרדו לפני 40 שנים, הגרושה תקבל את קופת הגמל

במקרים רבים אחרים, חוסכים רווקים אשר מצטרפים לקופת הגמל רושמים כמוטבים את הוריהם ושוכחים לעדכן את קופת הגמל לאחר נישואיהם.

בפדיון קופת גמל, המוטבים אשר מופיעים בקופה גוברים על היורשים המופיעים בצו הירושה. ניתן לעדכן מספר מוטבים בקופה ואף להגדיר את האחוזים שכל מוטב יקבל. חשוב להקפיד ולבדוק האם יש צורך בעדכון המוטבים ובמידת הצורך לבצע עדכון על פי הנהלים אותם קבעה קופת הגמל.

מומלץ לערוך רשימה של התכניות בהם נדרש עדכון מוטבים ולבחון בכל דיווח שנתי האם המוטבים המופיעים בקופה הם המוטבים העדכניים. בגיל מבוגר יותר כדאי להשוות את רשימת המוטבים לרשימה המופיעה בצוואה.

תמונה ברשיון CC מכאן

רוצים להגיע עם יותר כסף לפנסיה?
רוצים להפסיק לפחד מהחיסכון הפנסיוני?
קורס הפנסיה הדיגיטלי של : פנסיוני להבין את הפנסיה הוא הפתרון עבורכם
כנסו לקורס הפנסיה הדיגיטלי שלנו https://pensuni.com/?page_id=7203

עדכון מוטבים בקופת הגמל, סיפור דמיוני בעולם אמיתי by

נדב טסלר

נדב טסלר, מתכנן פרישה, משמש כסמנכ"ל מקצועי בקוואליטי שירותים פיננסים לשעבר סמנכ"ל מקצועי בהלמן אלדובי קופות גמל ופנסיה, ומנהל המוצר באגף השיווק במנורה מבטחים. מרצה כיום במכללת נתניה ומכללה לפיננסים BDO. בעל הבלוג : פנסיוני, להבין את הפנסיה. לנדב תואר M.A במנהל עסקים מהמכללה למנהל, B.A במנהל עסקים מאוניברסיטת בן גוריון והוא מחזיק רישיון סוכן ביטוח פנסיוני מטעם רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון.

תגובות

  1. שאלה, אדם מבוגר, בין 81 ממשיך לחסוך לנכדו בקופת גמל על שמו (של הסב) והמוטב הוא נכדו, מה יקרה כשהסב יגיע לעולם שכולו טוב ? האם יש משמעות שעבר את גיל 75 ?

    1. כן, מי שנפטר לאחר גיל 75 וטרם התחיל לקבל קצבה מוכרת יראו אותו כאילו היוון את הקצבה. במידה והמוטב יבקש למשוך את הכספים כקצבה מוכרת היא תהייה פטורה ממס. במידה והוא ירצה למשוך את הכספים הרווח יהיה חייב במס של 15%

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

Back to top button