חדשות

השבוע שהיה : צל כבד

1. כפי שכתבנו בגלל העלייה בתוחלת החיים והגדלת הנטל על קופת המדינה משרד האוצר יוזם העלאה הדרגתית של גיל הפנסיה כבר מהשנה הבאה (לקריאה). את הביקורת של חיים כץ על המהלך אפשר לקרוא בכלכליסט (לקריאה) או את הביקורת של סמי פרץ בדה מארקר. (לקריאה)

2. כתבתי בעבר על פוליסות ההשקעה שמאפשרות לבצע חיסכון הוני אותו ניתן למשוך בכל שלב, בדומה לחיסכון בבנקים או בקרנות הנאמנות. היתרון של חיסכון מסוג זה מלבד האפשרות למשיכה חד פעמית הוא בעובדה שהחוסכים לא משלמים עמלות קניה ומכירה או דמי משמורת (לקריאה). כיום פוליסות אלו נמכרות רק על ידי חברות הביטוח, מתברר שגם בבתי השקעות שואפים להיכנס לשוק הזה ופנו לאוצר במטרה שיאשר להם לשווק את המוצרים כרגע הם נענו בשלילה. (לקריאה)

3. לפי מהדורת החדשות של ערוץ 10, חוסכים צעירים עשויים לאבד רבע מהפנסיה עד לפרישה במקרה של משבר (לקריאה). את התגובה שלי לבלבול של מתן חודורוב אפשר למצוא כאן. (לקריאה)


4. מתי בפעם האחרונה בדקתם את סכום הפוליסה למקרה של מוות שיש לכם בביטוח המנהלים? ירון שמיר בוחן באתר ביזפורטל את האיומים על החיסכון שלנו לפנסיה ומתחיל בדיקת הפרמיות שאנו משלמים על הביטוח למקרה מוות (לקריאה)

5. חברת הכנסת זהבה גלאון, קוראת לדחות את העלאת דמי הניהול בקופות הגמל לחודשיים לאחר שליחת מכתבי ההתראה לעמיתים במקום המצב הקיים היום. כפי שכתבתנו בעבר (לקריאה) מחוייבים הגופים המוסדיים להודיע לקראת העלאת דמי הניהול בקופות הגמל וקרנות הפנסיה. גלאון אמרה כי "מפניות שהתקבלו בלשכתי עולה כי קופות הגמל אינן מעדכנות עמיתיהן על העלאת דמי הניהול. חלקן טורחות לעדכן את העמית על השינוי לקראת תום החודשיים הקבועים בחוק, ואילו חלקן, במקרים רבים, מעדכנות את העמית רק לאחר חצי שנה ויותר. (לקריאה)

6. איתן אבריאל בודק בדה מארקר, האם ניתן להוריד את דמי הניהול ב- 50%. אחרי שגם הוא יוצא מנקודת ההנחה המוטעית שדמי הניהול אוכלים כ- 30% מהחיסכון הוא מסביר מדוע צריך להוריד אותם (לקריאה)

7. אירוע נוסף שיעסיק אותנו בחודשים הקרובים הוא האפשרות למשיכת סכומים קטנים בקופות הגמל, המהלך התקדם השבוע צעד נוסף ורק ממתין לפרסומו ברשומות לפני שתחל ההסתערות על הקופות. (לקריאה)

נסיים בשיר, ביום שמש יפה, כדי שנדע ימים בהירים מאלה.

רוצים להגיע עם יותר כסף לפנסיה?
רוצים להפסיק לפחד מהחיסכון הפנסיוני?
קורס הפנסיה הדיגיטלי של : פנסיוני להבין את הפנסיה הוא הפתרון עבורכם
כנסו לקורס הפנסיה הדיגיטלי שלנו https://pensuni.com/?page_id=7203

השבוע שהיה : צל כבד by

נדב טסלר

נדב טסלר, מתכנן פרישה, משמש כסמנכ"ל מקצועי בקוואליטי שירותים פיננסים לשעבר סמנכ"ל מקצועי בהלמן אלדובי קופות גמל ופנסיה, ומנהל המוצר באגף השיווק במנורה מבטחים. מרצה כיום במכללת נתניה ומכללה לפיננסים BDO. בעל הבלוג : פנסיוני, להבין את הפנסיה. לנדב תואר M.A במנהל עסקים מהמכללה למנהל, B.A במנהל עסקים מאוניברסיטת בן גוריון והוא מחזיק רישיון סוכן ביטוח פנסיוני מטעם רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון.

תגובות

  1. 2. האם בפוליסות השקעה / חיסכון האלה יש הטבות מס למבוגרים (60+) – קראתי על זה לפני כמה שנים?
    אם כן, זה תלוי במסלול השקעה?
    ואם מקבלים פטור באופן אוטומתי או רק דרך הגשת דוח שנתי?

    1. הי שלמה, הפוליסה הפיננסית היא לא מוצר פנסיוני. לא ניתן לקבל עליה הטבת מס במועד ההפקדה. מצד שני אנשים שעברו את גיל 60 משלמים מס רווחי הון נמוך יותר מיתר האנשים. על כל שקל חדש מ- 63,360 השקלים החדשים הראשונים רק 10%

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

Back to top button