חדשות

השבוע שהיה : yes we can

1. אחרי שסיים לטפל בביטוח הבריאות לאמריקאים התפנה ברק אובמה לטפל בבעיה הבאה שמטרידה את הציבור, הפנסיה. בנאום מצב האומה שלו השבוע הכריז הנשיא על הקמת אגרות חוב חדשות המיועדות לעובדים להם אין חיסכון פנסיוני במסגרת מקום עבודתם. בסקר שנערך בארצות הברית בשנת 2009 נמצא כי למחצית מהשכירים האמריקאים אין כלל הסדר פנסיוני. בישראל המצב נראה הרבה יותר טוב, כאן משנת 2008 קיימת חובה לחסוך לפנסיה לכל שכיר במשק. (לקריאה באנגלית, לפרשנות בכלכליסט)

obamaתמונה צולמה על ידי אליסון הרגר ונלקחה ברישיון שימוש CC מכאן

2. לכבוד יום המשפחה הצגתי כאן בבלוג את הכיסוי הביטוחי הקיים בקרן הפנסיה, ביטוח השארים (לקריאה). הכיסוי הביטוחי לשארים נקבע לפי הגיל שבו הצטרפת לקרן הפנסיה ואצל חוסכים רבים בישראל הכיסוי הזה הוא חלקי. רחלי בידרמן כותבת בכלכליסט על הכיסוי הביטוחי בביטוח מנהלים, ביטוח החיים. את ביטוח החיים ניתן לרכוש גם בנפרד גם אם לא רוכשים ביטוח חיים. רחלי מציגה את ביטוחי החיים כמנוע הצמיחה החדש של חברות הביטוח. "לסוכני הביטוח יש תמריץ לשווק את ביטוחי החיים ללא קשר לשאלת האטרקטיביות שלהם, בייחוד לאחר מותו של מוצר ביטוחי המנהלים שהיה מנוע הרווחיות המרכזי שלהם. לפי הערכות, סוכן ביטוח גוזר עמלה של 60%–80% מהפרמיה שמשלם האדם שרוכש את ביטוח החיים בשנה הראשונה." כותבת בידרמן. כפי שהצגתי בכתבה כאן בבלוג, ביטוח חיים נועד להחליף את ההכנסה שהייתה למשפחה בחייו של המפרנס. אדם שנהג לתמוך בהוריו או באחיו הקטנים לא יוכל לדאוג להם במסגרת הכיסוי הביטוחי בקרן הפנסיה והוא יהיה חייב לקנות ריסק בנוסף לכיסוי זה. אדם שמבוטח בביטוח מנהלים ורוצה לדאוג לפרנסתה של אשתו וילדיו יהיה חייב לדאוג לרכישת ריסק. מה ניתן לעשות? במקומות עבודה רבים ניתן לרכוש ביטוחי ריסק קולקטיבים בעלויות נמוכות, אמנם לא ניתן לרכוש ריסק של מליון שקלים בעלות מופחתת אבל ניתן לרכוש חלק מעלות הריסק בעלות זולה. ואת היתרה בתעריפים אותם מציעות חברות הביטוח.  (לקריאה)

3. השבוע הרעישה פרשיה חמורה את שוק ההון הישראלי, שלושה מנהלי השקעות נעצרו בחשד לניפוח מחירי מניות תוך כדי גריפת רווחים לכיסם. פרשיה זאת שעדיין נמצאת בחקירה פוגעת באמון של החוסכים ושל המשקיעים בשוק ההון בישראל. בית ההשקעות פסגות אשר אחד ממנהלי ההשקעות שימש בו כמנהל השקעות הודיע כי יפצה את החוסכים בקופת הגמל גדיש במידה ויתגלה כי החוסכים בקופה נפגעו (לקריאה)

4. פגיעה בחוסכים בקופות הגמל וקרנות הפנסיה ופגיעה בהוגנות המסחר בשוק ההון גוררת תמיד תגובות מהסוג של: " אני משקיע בנדל"ן", או " את הכסף שלי אני שם בבלטות". בגלובס בחנו השבוע את אפשרויות ההשקעה הקיימות בחיסכון הפנסיוני לצד מדדי ההשקעה ת"א 25 ו-100 ומחירי הדירות אך לצד היתרונות הקיימים בשוק ההון הם מיהרו להציב נורות הזהרה. (לקריאה)

5. כן, אמרו את זה קודם, לפני (זה לא משנה) שתצאו לפנסיה תהיו עניים. לפי הדו"ח השנתי של אדוה, משק בית בחמישון העליון מפריש לפנסיה סכום חודשי הגדול פי 18 מזה של החמישון התחתון. הבעיה החמורה יותר היא שעובד במעמד הביניים שחוסך כל חייו לפנסיה יגלה שהוא הפך להיות פנסיונר עני. (לקריאה)

נסיים את השבוע בשיר, שיהיה לכם שבוע טוב 🙂

 

 

רוצים להגיע עם יותר כסף לפנסיה?
רוצים להפסיק לפחד מהחיסכון הפנסיוני?
קורס הפנסיה הדיגיטלי של : פנסיוני להבין את הפנסיה הוא הפתרון עבורכם
כנסו לקורס הפנסיה הדיגיטלי שלנו https://pensuni.com/?page_id=7203

השבוע שהיה : yes we can by

נדב טסלר

נדב טסלר, מתכנן פרישה, משמש כסמנכ"ל מקצועי בקוואליטי שירותים פיננסים לשעבר סמנכ"ל מקצועי בהלמן אלדובי קופות גמל ופנסיה, ומנהל המוצר באגף השיווק במנורה מבטחים. מרצה כיום במכללת נתניה ומכללה לפיננסים BDO. בעל הבלוג : פנסיוני, להבין את הפנסיה. לנדב תואר M.A במנהל עסקים מהמכללה למנהל, B.A במנהל עסקים מאוניברסיטת בן גוריון והוא מחזיק רישיון סוכן ביטוח פנסיוני מטעם רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

Back to top button