חדשות

השבוע שהיה : מציאות שחורה עתיד קודר

1. הצעת חוק שעברה השבוע בוועדת החקיקה תאפשר לכל עובד לקבוע את הסוכן הפנסיוני שלו. מדובר במהלך אותו מנסה לקדם משרד האוצר כבר מספר שנים, השלמת המהלך שדורש עדיין את אישור הכנסת, תשבור סוף סוף את המונופול של סוכנויות ההסדר בניהול החיסכון הפנסיוני בישראל. כיום אמנם זכאי העובד לבחור את קרן הפנסיה או את חברת הביטוח שתנהל את כספיו אך עדיין זכותו של המעסיק לקבוע כיצד להעביר את הכספים. השלמת המהלך תוביל לכניסת אלפי סוכני ביטוח לתחום החיסכון הפנסיוני ותאפשר לעובדים לבחור האם לפעול באופן ישיר מול קרנות הפנסיה או באמצעות סוכן ביטוח מתאמם. (לקריאה)

2.השבוע פורסם חלק נוסף מהסקר החברתי של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, לפי הסקר ל- 61% מהציבור שחצה את גיל 60 ואינו מועסק היום אין הסדר פנסיוני. מבין בעלי ההסדר הפנסיוני 39% מקבלים קצבה של בין 4,000 שקלים  ל- 7,500 שקלים ו- 22% מקבלים קצבה הגבוהה מ- 7,500 שקלים. בקרב מקבלי קצבת פנסיה עד 4,000 ₪ בחודש, למעלה ממחצית ( 54% ) מדווחים כי הכנסותיהם מאפשרות להם במידה מועטה או שאינן מאפשרות להם כלל לחיות בכבוד. השיעור יורד ל 32%- בקרב 87% מדווחים כי ,₪ מקבלי קצבה של 4,001 עד 7,500 . בקרב בעלי קצבת פנסיה מעל 7,500 הכנסותיהם מאפשרות להם במידה רבה לחיות בכבוד. (לכל נתוני הסקר)

למס3.  חושבים שפנסיה של 4,000 שקלים היא פנסיה עלובה? תחשבו שוב, כנראה שחלק גדול מהקוראים לא יגיעו כלל לפנסיה כזאת. הפורשים היום זוכים לפנסיה תקציבית או פנסיה ותיקה, שם הפנסיה הייתה תלויה בשכר דור הפורשים העתידי יפרוש מפנסיה המבוססת על החיסכון. מירב ארלוזורוב ממפה את הסיבות שבגללם לדור שלנו תהייה פנסיה נמוכה, בין הסיבות, שוק העבודה הקשה, סביבת הריבית הנמוכה, תוחלת החיים המתארכת וכמובן דמי הניהול. (לקריאה)

4. מרבים לבחון את קרנות הפנסיה על סמך תשואות ודמי ניהול ונוטים לזלזל בחשיבות של התקנון, אם אתן אימהות חד הוריות או הורים גרושים כדאי מאוד שתשימו לב לסעיף הבא בתקנון קרן הפנסיה. הסעיף שקובע כמה יקבלו ילדכם במקרה של מוות, מתברר שישנם הבדלים בין קרנות הפנסיה הבדלים שעשויים להיות שווים לילדכם אלפי שקלים. (לקריאה כאן בבלוג)

קצבת שארים לחד הוריות

 

5. האם נמצא הפתרון לדמי הניהול בקופות הגמל? בבית ההשקעות אי.בי.אי השיקו קופת גמל חדשה העוקבת אחר מדד תל אביב 25 בארץ או מדד s&p 500 בארצות הברית. דמי הניהול בקופה החדשה יעמדו על חצי אחוז בלבד! במקום דמי הניהול המקסימליים שעומדים היום על 1.05%. (לקריאה)

6. חיים קליר מרבה לכתוב על עוולות חברות הביטוח. הפעם הוא מספר על מקרה של יורשים של מבוטחת בביטוח חיים במגדל שלאחר מותה נאלצו להתמודד עם טענות שביטוח החיים בוטל לפני עשר שנים. (לקריאה)

7.כבר השלמתם אם כך שאתם לא מבינים דבר בתחום החיסכון הפנסיוני. מתברר שאתם לא לבד, מחקר שנערך חשף גם אנשים שמתמחים בתחומים פיננסים לא מבינים מספיק בתחום החיסכון הפנסיוני. כתבה מקיפה בדה מארקר שגם מציגה את המחקר וגם מציגה מספר דברים שחשוב לדעת. (לקריאה)

 

 

 

רוצים להגיע עם יותר כסף לפנסיה?
רוצים להפסיק לפחד מהחיסכון הפנסיוני?
קורס הפנסיה הדיגיטלי של : פנסיוני להבין את הפנסיה הוא הפתרון עבורכם
כנסו לקורס הפנסיה הדיגיטלי שלנו https://pensuni.com/?page_id=7203

השבוע שהיה : מציאות שחורה עתיד קודר by

נדב טסלר

נדב טסלר, מתכנן פרישה, משמש כסמנכ"ל מקצועי בקוואליטי שירותים פיננסים לשעבר סמנכ"ל מקצועי בהלמן אלדובי קופות גמל ופנסיה, ומנהל המוצר באגף השיווק במנורה מבטחים. מרצה כיום במכללת נתניה ומכללה לפיננסים BDO. בעל הבלוג : פנסיוני, להבין את הפנסיה. לנדב תואר M.A במנהל עסקים מהמכללה למנהל, B.A במנהל עסקים מאוניברסיטת בן גוריון והוא מחזיק רישיון סוכן ביטוח פנסיוני מטעם רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

Back to top button