חדשות

השבוע שהיה : הכל כרגיל, אין פנסיה בישראל אבל יקצצו לכם בקצבת הזקנה. ב feex מבטיחים להוריד לכם את דמי הניהול ועוד

השבוע הסתיימה  שנת 2013 ומיד התחילה לה השנה החדשה עם תחושה ישנה כאילו כלום לא קרה כאן. ריכוז אירועי השבוע החולף מראים לנו שגם בשנת 2014 נמשיך לדבר על אותם הדברים. (השבוע יש לא מעט סרטונים מיוטיוב, כך שמי שקורא את הפוסט במייל צריך להיכנס לאתר)

1. השבוע התקיים כנס תחזיות של כלכליסט. חבר הכנסת חיים כץ יו"ר ועדת העבודה של הכנסת חזר על דבריו ואמר "שאין באמת פנסיה בישראל" לדבריו פנה חבר הכנסת הוותיק לשר האוצר הטרי וביקש ממנו לבדוק את הנושא וזה הבטיח להקים וועדה (עוד אחד ???) (לקריאה) עוד באותה ועידה, המפקחת על הביטוח הטרייה דורית סלינגר קראה שתפעל להקטנת רמת הסיכון בתיקי החוסכים (לקריאה) וזאת לאחר שנחשף לפני כחודש בכלכליסט כי ועדת העבודה של חיים כץ טרפדה שוב את הנושא (להיזכר במה שהיה). שנה חדשה אבל נראה ששוב כולם מפזרים הבטחות רק כדי לטרפד את הדברים עליהם החליטו כמה שנים קודם. רוצים לשמוע את המפקחת על הביטוח?

2. יו"ר ועדת העבודה אומר שאין פנסיה בישראל  ושר הרווחה מאיר כהן מיש עתיד מגיע עם רעיון חדש, בו נקצץ בקצבת הזקנה לעשירונים השמיני עד העשירי. (לקריאה) קצבת הזקנה הבסיסית היום בישראל היא 1,500 שקלים בחודש, מהקצבה הזעומה הזאת מבקש לקצץ שר הרווחה. בעבר פרסמנו כי לפי סקר הלמ"ס ההוצאה הממוצעת של זוג קשישים בישראל עומדת על כ- 10,000 שקלים בחודש, כלומר כדי לחיות בכבוד בפנסיה בישראל חייבים להשתייך לעשירון השישי. מי שחסך קצת יותר כבר צריך להתחיל לחשוש לגורל הקצבה שלו מביטוח לאומי.

3. feex הוא שירות חדש (לכניסה) שמבקש מהגולשים לעלות את הדוחות השנתיים שלהם של קופות הגמל וקרנות ההשתלמות ובתמורה השירות יגיד להם בכמה הם יכולים להוזיל את דמי הניהול שהם משלמים. השירות שבין מיסדייו גם מייסדי האפליקציה waze השיק קמפיין חדש, לחיות בלי שליש, במטרה להמחיש את את הפגיעה של דמי הניהול בחסכונות הפנסיונים. גימיק נחמד, אישית אני חושב שהפגיעה של דמי הניהול היא קטנה יותר בהרבה, אבל אני מניח שפופוליזם תמיד היה חלק בלתי מפרד משיווק. ב feex תומכים כעת בקופות גמל וקרנות השתלמות ומספרים שבחודשים הקרובים יתמכו גם בקרנות פנסיה, מעניין לראות כיצד שירות ממוחשב הולך לספק יעוץ בקרן פנסיה שמהמבנה שלה כל כך שונה ממוצרי חיסכון האחרים.

4. בכלכליסט טוענים שהתשואה שאנחנו רואים בדוחות השנתיים בכלל לא מייצגת ורחוקה מאוד מהמציאות. לדברי הכותב (ניסים עמר) שיטת החישוב לא לוקחת בחשבון את מועדי ההפקדה של הכספים ולכן התשואה שמוצגת מעוותת. אישית אני יודע שקיימת הפרדה בין תשואת הקרן לבין התשואה האישית של החוסך שמבוססת על ההפקדה החודשית, עד כמה התשואה האישית רחוקה (או קרובה) לדבריו של עמר, מעולם לא בדקתי (לקריאה)

5. קצת סיכומי שנה, גם בכלכליסט (לקריאה) וגם בדהמארקר (לקריאה) סוקרים את האתגרים שעומדים בפני המפקחת על הביטוח בשנה הקרובה. בדהמארקר מתמקדים בהחלטה לשנות את הריבית התחשיבית לצורך קביעת מקדם הפרישה ובפעם הראשונה (לפחות שאני רואה) מתייחסים לצד של החוסכים אשר נדרשים לממן את את היוצאים לפנסיה. כזכור בשל סביבת הריבית הנמוכה ובשל ריבית ההיוון הנמוכה בכל פרישה של פנסיונר בקרן הפנסיה נוצרת התחייבות פנסיונית שאותה ממנים החוסכים הצעירים. שינוי הריבית התחשיבית, יפגע אמנם באופן מיידי בפורשים אך יפסיק את השחיקה בחסכונות של החוסכים הצעירים (לקריאה נוספת)

אחרי הרבה זמן שלא עשינו זאת נסיים בשיר. אביתר בנאי, כלום לא עצוב

 

רוצים להגיע עם יותר כסף לפנסיה?
רוצים להפסיק לפחד מהחיסכון הפנסיוני?
קורס הפנסיה הדיגיטלי של : פנסיוני להבין את הפנסיה הוא הפתרון עבורכם
כנסו לקורס הפנסיה הדיגיטלי שלנו https://pensuni.com/?page_id=7203

השבוע שהיה : הכל כרגיל, אין פנסיה בישראל אבל יקצצו לכם בקצבת הזקנה. ב feex מבטיחים להוריד לכם את דמי הניהול ועוד by

נדב טסלר

נדב טסלר, מתכנן פרישה, משמש כסמנכ"ל מקצועי בקוואליטי שירותים פיננסים לשעבר סמנכ"ל מקצועי בהלמן אלדובי קופות גמל ופנסיה, ומנהל המוצר באגף השיווק במנורה מבטחים. מרצה כיום במכללת נתניה ומכללה לפיננסים BDO. בעל הבלוג : פנסיוני, להבין את הפנסיה. לנדב תואר M.A במנהל עסקים מהמכללה למנהל, B.A במנהל עסקים מאוניברסיטת בן גוריון והוא מחזיק רישיון סוכן ביטוח פנסיוני מטעם רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון.

One Comment

  1. "אישית אני חושב שהפגיעה של דמי הניהול היא קטנה יותר בהרבה"
    לא ברור כיצד דעה אישית רלוונטית פה. אריתמטיקה פשוטה מראה שלאורך עשרות שנים, הפרש של אחוז בודד בדמי ניהול לא מופרך שיגיע לשליש מהצבירה. למשל במאמר הבא מגיעים ל-25% אחרי 40 שנה, ואם אדם מתחיל לעבוד מוקדם הוא יכול לצבור גם 45 שנות עבודה בלי בעיה (וזה בלי לדבר על העלאת גיל הפרישה הצפויה).

    https://www.nerdwallet.com/blog/investing/millennial-retirement-fees-one-percent-half-million-savings-impact/.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

Back to top button