חדשות

השבוע שהיה : נבחרי השנה בחיסכון הפנסיוני, האוצר ימדוד את איכות השירות וגם הטבות המס בחיסכון לפנסיה

אני מקווה שסוף השבוע הקריר השאיר לכם כוח לריכוז הכתבות והאירועים בחיסכון הפנסיוני מרחבי הרשת. כמידי שבוע אפשר למצוא את הריכוז ועוד דברים נוספים גם כאן.

1. השבוע נערך טקס האוסקר של החיסכון הפנסיוני, ועידת עדיף. בטקס נבחרו נבחרי השנה בשוק החיסכון הפסיוני. חברת הביטוח של השנה – הפניקס חברה לביטוח. קרן הפנסיה הגדולה של השנה – מבטחים החדשה בפעם השלישית ברציפות. קרן הפנסיה הקטנה של השנה או כפי שקוראים לקטגוריה, קרן הפנסיה בניהול בתי ההשקעות – קרן הפנסיה של פסגות בפעם השנייה ברציפות. (לכל הזוכים) הועידה סיפקה לנו שפע של נאומים על כך שמצב החוסכים היום לא מזהיר, על כך שאין מספיק כסף לתשלום קצבאות בביטוח לאומי ועד ועוד הכרזות מסוג זה. (לדוגמא כאן)

2. האוצר יתחיל למדוד את איכות השירות אותו מספקים הגופים המוסדים לחוסכים כך חושפים (שוב) בכלכליסט "אגף שוק ההון ישיק בקרוב מכרז לבחירת מכון מחקר שיבצע את המדידה תמורת מיליוני שקלים. כך תהפוך ישראל למדינה היחידה בעולם שבה הרגולטור מבצע מדידה כזו בעצמו, ולא השוק הפרטי. הדירוג הראשון צפוי להתפרסם בתחילת 2015". מכון המחקר יבצע מבדקי לקוח סמוי לסניפי השירות של חברות הביטוח ושיחות טלפון יזומות במטרה לבדוק את איכות השירות אותו מקבלים החוסכים. (לכתבה המלאה)

שלג בירושלים

3. חודש דצמבר עומד לקראת סיום, עצמאים ושכירים להם יש הכנסה לא מבוטחת יכולים לבצע הפקדות לקרן הפנסיה (ועצמאים גם לקרן ההשתלמות) ולקבל הטבות מס. אייל סיאני כותב בכלכליסט  על הטבות המס לעצמאים החוסכים בקרן פנסיה, קרן השתלמות או רוכשים ביטוח אבדן כושר עבודה (לקריאה)  ונדב טסלר מוסיף לכם כאן באתר על הטבות המס לשכיר שהוא גם עצמאי, מסתבר שזה לא כזה מסובך כפי שזה נשמע. (לקריאה)

4. לסיום, אסא ששון כותב בדה מארקר על הנכסים הלא סחירים שנמצאים בתיקי החוסכים. כתבה מבורכת שיוצאת טיפה מבולבלת (לקריאה) . נכסים לא סחירים הם השקעות של גופים מוסדיים בפרויקטים שונים, לדוגמא השקעה בשתשתיות, נדל"ן, הלוואות וכיוב מדובר בהשקעה בסכומים גדולים ולטווח ארוך לכאורה כל מה שהחוסכים היו רוצים למצוא בתיק ההשקעות שלהם אז למה זה כל כך מכעיס את אסא? אסא היה רוצה לראות יותר שקיפות בתיקי החוסכים כך שהוא ידע היכן מושקעים הכספים, מה שיקולי ההשקעה של הגופים, כיצד בוחרים את הנכסים וכד'

תמונה צולמה על ידי Miriam Mezzera בירושלים

רוצים להגיע עם יותר כסף לפנסיה?
רוצים להפסיק לפחד מהחיסכון הפנסיוני?
קורס הפנסיה הדיגיטלי של : פנסיוני להבין את הפנסיה הוא הפתרון עבורכם
כנסו לקורס הפנסיה הדיגיטלי שלנו https://pensuni.com/?page_id=7203

השבוע שהיה : נבחרי השנה בחיסכון הפנסיוני, האוצר ימדוד את איכות השירות וגם הטבות המס בחיסכון לפנסיה by

נדב טסלר

נדב טסלר, מתכנן פרישה, משמש כסמנכ"ל מקצועי בקוואליטי שירותים פיננסים לשעבר סמנכ"ל מקצועי בהלמן אלדובי קופות גמל ופנסיה, ומנהל המוצר באגף השיווק במנורה מבטחים. מרצה כיום במכללת נתניה ומכללה לפיננסים BDO. בעל הבלוג : פנסיוני, להבין את הפנסיה. לנדב תואר M.A במנהל עסקים מהמכללה למנהל, B.A במנהל עסקים מאוניברסיטת בן גוריון והוא מחזיק רישיון סוכן ביטוח פנסיוני מטעם רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

Back to top button