תכנון פנסיוני

תעזבו את הילדים, תדאגו לעצמכם

לכבוד חג החנוכה כתבה מירב ארלוזורב בדהמארקר (דמי חנוכה מסוג חדש) וקראה להורים לחסוך את קצבת הילדים שמקבלים מביטוח לאומי בחיסכון לפנסיה. בחישוב שעשתה מירב חיסכון של 140 שקלים בכל חודש מלידת הילד ועד לגיל 18 יניב לילד חיסכון לפנסיה של 1,000 שקלים לחודש.

מבלי להתייחס להצעה של מירב (את זה אני שמור לפוסט הבא), אני מציע להורים בישראל תשכחו לרגע את הילדים ותבחנו את החיסכון הפנסיוני שלכם.

ילדים

לא מזמן ישבתי עם חמותי וערכנו סימולציות לגבי פנסיית הפרישה שלה . חישבנו מה פנסיית הזקנה שתקבל בכל אחד מהמסלולים השונים (מסלולי פרישה בקרן פנסיה). אך למרות שאני התמקדתי באיך לבחור את המסלול שיעניק לה את הפנסיה הגבוהה ביותר היא לא הפסיקה לשאול אותי מה יהיה עם הילדים. הסברתי לה, בעדינות, שהגיע הזמן שהילדים (בהם אשתי) יתחילו לדאוג לעצמם והיא צריכה לפחות עכשיו להסתכל על הפנסיה שלה.

תוחלת החיים העולה מצד אחד ומצד שני תקופת החיסכון הקצרה (קריאה נוספת) מחייבת אותנו כל הזמן להגדיל את מקורות החיסכון לפנסיה. ברור שיהיה פער בין השכר האחרון שלנו לבין הפנסיה הצפויה. אך הפער הזה נמצא בחלקו בשליטתנו.

איך להגדיל את הפנסיה ב- 1000 שקלים בחודש?

ניקח את ההצעה של מירב ארלוזורוב, אך במקום לחסוך בכל חודש לילדים לפנסיה נחסוך לעצמנו. כמובן ככל ונתחיל בגיל מוקדם יותר כך ההשפעה על הפנסיה תהייה חזקה יותר. חוסך בן 25 שיחסוך בכל חודש 200 שקלים יגדיל את פנסיית הזקנה שלו ביותר מאלף שקלים בחודש. לעומת זאת, חוסך בן 45 שיפקיד 200 שקלים בחודש יגדיל את פנסיית הזקנה שלו רק ב- 360 שקלים.

איך תגדילו את החיסכון לפנסיה

חוסכים מוקדם, מגדילים את החיסכון

בכוונה לקחתי לצורך החישוב סכום של 200 שקלים בחודש, מדובר בסכום הקטן יותר מההוצאה המשפחתית על כבלים או תקשורת. במחיר ארוחה משפחתית במקדולנד'ס אתם יכולים לדאוג לפנסיה שלכם בעתיד.

אתם יכולים לבצע חישוב משלכם באמצעות המחשבונים שבאתר.

כך, גם תגדילו את הפנסיה וגם תקבלו הטבת מס

במקרים רבים אתם יכולים לקבל הטבת מס על ההפקדה שאתם מבצעים באופן עצמאי לקרן הפנסיה. מקבלים שעות נוספות בעבודה? מרווחים מעמלות מכירה או בונוסים? במקומות עבודה רבים לא נוהגים להפקיד עבור רכיבי שכר אלה לפנסיה, עובדים שקיים אצלם פער בין השכר ברוטו לבין השכר ממנו מפקידים לפנסיה (שכר פנסיוני) שיבצעו הפקדה באופן עצמאי לקרן הפנסיה יקבלו הטבת מס נוספת מהמדינה.

דוגמא:

יוסי עובד כאיש מכירות, שכר הבסיס שלו הוא 8,000 שקלים בחודש. בכל חודש יוסי מרוויח עוד כ- 2,000 שקלים מעמלות מכירה. יוסי יכול להפקיד בכל חודש עד 320 שקלים ולקבל הטבת מס על ההפקדה.

יוסי לא חייב להפקיד את הכספים לתכנית הפנסיה שלו, הוא יכל להפקיד את הכספים גם לתכנית הפנסיה של אשתו, להגדיל את החיסכון הפנסיוני שלה ולקבל הטבת מס. למה לעשות זאת? כי פנסיית הזקנה של נשים קטנה משמעותית מזאת של הגברים.

איך מבצעים את ההפקדה?

הדרך הפשוטה ביותר לבצע את ההפקדה היא לפנות לקרן הפנסיה ולבצע הפקדה באופן עצמאי בכל חודש באמצעות הוראת קבע או כרטיס אשראי. אפשרות אחרת בקרב עובדים בעלי פער בין השכר הפנסיוני לבין השכר המבוטח היא לפנות למקום העבודה ולבקש להפקיד עבור רכיבי שכר אלה. במקומות עבודה רבים יעשו זאת עבורכם ויעבירו את ההפקדה בכל חודש לקרן הפנסיה.

בכדי לקבל את הטבת המס, יש לפנות בסוף השנה למס הכנסה ולהגיש דוח שנתי.

תמונה ברשיון CC, צולמה על ידי מייק – mike baird

רוצים להגיע עם יותר כסף לפנסיה?
רוצים להפסיק לפחד מהחיסכון הפנסיוני?
קורס הפנסיה הדיגיטלי של : פנסיוני להבין את הפנסיה הוא הפתרון עבורכם
כנסו לקורס הפנסיה הדיגיטלי שלנו https://pensuni.com/?page_id=7203

תעזבו את הילדים, תדאגו לעצמכם by

נדב טסלר

נדב טסלר, מתכנן פרישה, משמש כסמנכ"ל מקצועי בקוואליטי שירותים פיננסים לשעבר סמנכ"ל מקצועי בהלמן אלדובי קופות גמל ופנסיה, ומנהל המוצר באגף השיווק במנורה מבטחים. מרצה כיום במכללת נתניה ומכללה לפיננסים BDO. בעל הבלוג : פנסיוני, להבין את הפנסיה. לנדב תואר M.A במנהל עסקים מהמכללה למנהל, B.A במנהל עסקים מאוניברסיטת בן גוריון והוא מחזיק רישיון סוכן ביטוח פנסיוני מטעם רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון.

One Comment

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

Back to top button