קרן פנסיה

מה זה פרנצ'יזה?

פרנצ'יזה בקרן הפנסיה הינה תשלום כפול של קצבת הנכות בשני חודשי התשלום הראשונים. כחלק מהתקנון התקני הפרנצ'יזה היא בררת מחדל המכיסוי לאבדן כושר עבודה הקיים בקרן. חוסכים המעוניינים לוותר על כיסוי זה נדרשים לפנות לקרן הפנסיה.

המונח פרנצי'זה בקרן פנסיה מתייחס לתשלום כפול במקרה של אבדן כושר עבודה.

אבדן כושר עבודה בקרן הפנסיה מוכר רק במידה והוא לתקופה העולה על 90 ימים. במידה והוכר לך אבדן כושר העבודה על ידי הועדה הרפואית של קרן הפנסיה, תשלם לך הקרן, כבררת מחדל, פיצוי חודשי. תקנון הקרן מגדיר את תקופת התשלום החל מהיום ה- 61 וזאת בהתאם לתקנון התקני.

לדוגמא חוסך שהוכר לו אבדן כושר עבודה של 93 ימים, יקבל תשלום עבור 33 ימי אבדן כושר עבודה.

תשלום אבדן כושר עבודה הכולל פרנצי'זה

בשנים האחרונות במסגרת התקנון התקני בכל הקרנות נוספה הפרנצ'יזה לכיסוי לאבדן כושר עבודה הקיים בקרן. וכיום היא ניתנת כבררת מחדל למצטרפים חדשים.

במידה שהצטרפתם לקרן הפנסיה בעבר ולא קיבלתם את הכיסוי עליכם לפנות באופן עצמאי לקרן הפנסיה או לסוכן הביטוח לצורך הוספת הכיסוי.

רכישת הפרנציזה, תעניק למבוטח תשלום קצבת אבדן כושר עבודה גם על 90 הימים הראשונים של אבדן כושר העבודה. בדומה לאופן התשלום במקרה של אבדן כושר עבודה.

לדוגמא,

חוסך היה באובדן כושר עבודה במהלך החודשים ינואר, פברואר ומרץ

בראשון לאפריל יקבל המבוטח פיצוי כפול עבור חודש מרץ וחודש פברואר

במידה שהחוסך היה באבדן כושר עבודה גם בחודש אפריל, בראשון למאי הוא יקבל שוב תשלום כפול עבור חודש אפריל וחודש ינואר.

חשוב לזכור ! פרנציזה מעניקה תשלום גם על החודשים הראשונים של תקופת אבדן כושר העבודה אך אינה מקצרת את הזמן הנדרש להכרה בתקופת הנכות.

כמה זה עולה לי?

כיום הפרנציזה נמצאת כבררת מחדל בכל קרנות הפנסיה. כלומר מבוטח שלא מעוניין בפרנצ'יזה צריך לפנות לקרן הפנסיה בכדי לבטל את הכיסוי הנוסף.

העלות של הפרנציזה ביחס להפקדה החודשית וביחס לעלות הכיסוי הביטוחי היא זניחה, בנוסף היא  מספקת לנו תשלום עבור חודשים בהם היינו באבדן כושר עבודה ואנו זקוקים לכל הכנסה נוספת.

רוצים להגיע עם יותר כסף לפנסיה?
רוצים להפסיק לפחד מהחיסכון הפנסיוני?
קורס הפנסיה הדיגיטלי של : פנסיוני להבין את הפנסיה הוא הפתרון עבורכם
כנסו לקורס הפנסיה הדיגיטלי שלנו https://pensuni.com/?page_id=7203

מה זה פרנצ'יזה? by

נדב טסלר

נדב טסלר, מתכנן פרישה, משמש כסמנכ"ל מקצועי בקוואליטי שירותים פיננסים לשעבר סמנכ"ל מקצועי בהלמן אלדובי קופות גמל ופנסיה, ומנהל המוצר באגף השיווק במנורה מבטחים. מרצה כיום במכללת נתניה ומכללה לפיננסים BDO. בעל הבלוג : פנסיוני, להבין את הפנסיה. לנדב תואר M.A במנהל עסקים מהמכללה למנהל, B.A במנהל עסקים מאוניברסיטת בן גוריון והוא מחזיק רישיון סוכן ביטוח פנסיוני מטעם רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון.

תגובות

  1. בטבלה לעיל מוצגת עלות אובדן כושר עבודה. לא ברור אם מדובר על עלות נוספת מלבד דמי הניהול? האם מדובר בביטוח נוסף מלבד הפרשות לקרן הפנסיה הבסיסיות כנדש עפי חוק?

  2. ערב טוב יוגב,

    בקרן הפנסיה מדובר בעלות נוספת לאבדן כושר העבודה. אין צורך בהפקדה נוספת לצורך רכישת הפרנציזה והרכישה שלה היא מתוך ההפקדות הקיימות לקרן. בצד שמאל בטבלה אפשר לראות את התוספת לעלות הביטוח הקיים בקרן.

  3. במידה ותשלום הפרנצ'יזה כבר בוצע והועבר לפוליסת המבוטח, אך לבסוף הוחלט על ידי הועדה הרפואית שלא מדובר בנכות אובדן כושר עבודה, האם כספי הפרנצ'יזה נגרעים חזרה מפוליסת המבוטח?

    1. ערב טוב,
      פרנצ'יזה לא מקצרת את זמן ההמתנה, באיזה מקרה חברת הביטוח תשלם לפני שגמרה לבדוק האם המבוטח זכאי לקבל את הכספים? ובמידה והיא מצאה שהוא לא זכאי יהיה עליו להחזיר כל שקל שקיבל.

  4. שלום.
    רציתי לדעת האם למי שיש בפוליסה שלו סעיף פרנצ'יזה והיה בתאונת עבודה יותר מ-91 ימים וקיבל בתקופה זו דמי פגיעה מביטוח לאומי , האם במקרה זה הנפגע יקבל תשלום כפול החל מיום הפגיעה ועד לתום תקופת האי כושר למרות שקיבל תשלום דמי פגיעה מהביטוח לאומי?

    1. בוקר טוב ליאור,

      בתכנית אבדן כושר עבודה קיימים לפעמים קיזוז מול ביטוח לאומי במקרה של תאונת עבודה. במידה והיית זכאי לקבל אבדן כושר עבודה תהייה זכאי גם לפרנציזה

      1. שלום נדב במידה ועדיין אני מקבל תשלום ימי מחלה או חופשה על זמן המחלה עדיין אהיה זכאי לתשלום הפרינצזה או שתשלום מקרן הפנסיה רק מזמן שהפסיקו לי כל תשלום ממקום העבודה?

  5. היי נדב,
    באשר לדבריך כי "…לדוגמא חוסך שהוכר לו אבדן כושר עבודה של 93 ימים, יקבל תשלום עבור 33 ימי אבדן כושר עבודה" אציין כי בפוליסה שלי נאמר "…למען הסר ספק יובהר כי אם תשלום הפיצוי החודשי בגין החודש הרביעי יהיה תשלום חלקי בגין חלק מהחודש הרביעי בלבד, גם הפיצוי החודשי הנוסף בגין החודש השלישי יהיה תשלום חלקי בלבד…למען הסר ספק יובהר כי אם תשלום הפיצוי החודשי בגין החודש החמישי יהיה תשלום חלקי בגין חלקמהחודש החמישי בלבד, גם הפיצוי החודשי הנוסף בגין החודש השני יהיה תשלום חלקי בלבד…"

    1. הי שמעון,

      ההגדרה הראשונה מתייחסת לקרן פנסיה ללא פרנציזה, המשך הכתבה מתייחס להשפעה של הפרנציזה על תשלום תבעת אבדן כושר עבודה.

      מדבריך, יש לך פוליסת אבדן כושר עבודה. הפרנצ'יזה שם מתנהגת בצורה שונה מזו בקרן הפנסיה.

      1. שלום נדב אם ב 90 ימי המחלה קיבלתי תשלום מהעבודה עבור ימי מחלה\חופש עדיין אהיה זכאי לתשלום מקרן הפנסיה?

  6. נדב שלום,
    רציתי לשאול בבקשה הגשתי לקרן הפניסה מיטב דש תביעה על אובדן כושר עבודה בסך 90 יום כדי לקבל מהם תגמולים ומענק של פרינצאזה ,גלתי שהם דחו לי אותה בטענה של אי תקופת הכשרה 60 חודש כלומר יש לי בקרן 3.5 שנים וגם הרופא רשם סעיף שעלי היה לחור לעבודה אחרי 60 יום לא נערכה לי ועדה הם החליטו לבד…האם יש אפשרות לעשות עם זה משהו?
    אודה לתשובתך

    1. הי דודו,

      ציינת כאן שתי סיבות שונות לדחייה, הראשונה אבדן כושר עובדה כתוצאה ממחלה קיימת (העדר תקופת אכשרה) והשנייה שתקופת אבדן כושר העבודה היתה קצרה מ- 90 ימים.
      במידה ואתה רוצה לערער על תשובת הקרן אתה יכל לפנות אל קרן הפנסיה של מיטב דש

      על תקופת אכשרה בקרן הפנסיה אפשר לקרוא כאן https://pensuni.com/?p=2514

  7. mhyuy nvntnr "כישת הפרנציזה, תעניק למבוטח תשלום קצבת אבדן כושר עבודה גם על 90 הימים הראשונים של אבדן כושר העבודה. בדומה לאופן התשלום במקרה של אבדן כושר עבודה."

    האם לא 60 יום (על החודש הראשון אין תשלום לא בנכות ולא באכ"ע.

    ??

    1. נניח כי יש אירוע ביטוחי בחודשים ינואר – מרץ.
      במידה ולא נרכשה פרנציזה העובד יקבל תשלום ראשון, בראשון לאפריל בגין מרץ.
      במידה ונרכשה פרנציזה הוא יקבל בראשון לאפריל שני תשלומים, נניח עבור מרץ ופברואר.

      במידה והאירוע נמשך יותר מ – 90 ימים. בתשלום הבא, נניח בחודש מאי הוא יקבל תשלום על אפריל וינואר.

  8. היי נדב

    ראשית תודה על כתבותיך המאירות

    שנית

    האם עמית בקרן פנסיה שהיה נטול כושר עבודה בחודשים ינואר פברואר מרץ יקבל תשלום גם על ה 60 ימים הראשונים או רק על 30 מהם?

    כך הבנתי ממה שכתבת : חוסך היה באובדן כושר עבודה במהלך החודשים ינואר, פברואר ומרץ

    בראשון לאפריל יקבל המבוטח פיצוי כפול עבור חודש מרץ וחודש פברואר

    במידה שהחוסך היה באבדן כושר עבודה גם בחודש אפריל, בראשון למאי הוא יקבל שוב תשלום כפול עבור חודש אפריל וחודש ינואר.

    1. במידה והקרן שלו כוללת כיסוי מסוג פרנציזה הוא יקבל תשלום בעבור 60 ימים הוא לא יקבל תשלום מהיום הראשון,
      במידה והוא יהיה באבדן כושר עבודה של 120 ימים הוא יקבל תשלום מהיום הראשון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

Back to top button