תכנון פרישה

8,000 ימים של פרישה

שמבקשים מאנשים לדמיין איך יראו החיים שלהם בפנסיה, עולה הרבה פעמים המילה חופש. אכן אחרי 35 שנות עבודה באמת מגיע לנו לקחת קצת חופש. להיות עם הנכדים, לטוס לחו"ל ולעסוק בתחביבים שהזנחנו לאורך השנים.

בניגוד לדורות הקודמים, הפרישה אינה הקצפת שמגיעה לאחר שנות עבודה ארוכות. למעשה, עבור רובנו, אנשים משכילים עם הכנסה העולה על הממוצע, תקופת הפרישה תהייה תקופה ארוכה שבה נצטרך לעשות קצת יותר מאשר רק לטייל בעולם או לבלות עם הנכדים. על פי ה Society of Actuarie כבר היום גבר בן 67 צפוי לחיות למעלה מ- 20 שנים בפנסיה.

ג'וסף קוגלין, מנהל מחלקת זקנה במכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס, אותו פגשנו בכתבה משנה מקום משנה מזל חילק את מהלך החיים לארבע תקופות שכמעט כל אחת מהן מונה 8,000 ימים. מלידה ועד הקולג' או בישראל עד השחרור מהצבא 7,700 ימים. מהקולג ועד משבר אמצע החיים בגיל ארבעים וחמש, 8,700 ימים. אמצע החיים ועד לגיל הפרישה 8,030 ימים. ו- 8,000 ימים נוספים מהיציאה לפנסיה ועד הסוף…

8000

תנסו לדמיין שוב את החיים שלכם בפנסיה. אני בטוח שתצליחו לדמיין את היום הראשון או אולי את היום ה- 1,095 (שלוש שנים לאחר הפרישה). אבל האם אתם יכולים לדמיין 8,000 ימים של חופשה או משחק עם הנכדים?

איך נערכים ל- 8,000 ימים של פרישה?

זוכרים את השלב הראשון בחיים, הלידה. כדי להיערך נכון לשלב הזה ליוו אותנו כל כך הרבה אנשי מקצוע, החל מקורסי הכנה ללידה, דולות ומלוות ללידה ולאחר מכן הגיעו כל היועצים: יועצת הנקה ויועצת שינה ואחות טיפת חלב וכל זה רק בשנה הראשונה בחיים.

אבל לא רק בשלב הראשון, גם בשלבים השני והשלישי ילוו אותנו שלל מומחים שיעזרו לנו לבחור מקצוע, יעזרו לנו לעשות הסבה מקצועית. ולצידם מארגני חתונות, יועצי זוגיות ועורכי דין לענייני גירושים.

לעומת זאת, בשלב האחרון, בשמונת אלפים ימי הפרישה סביר להניח שנשמע רק על שני מומחים: יועץ פרישה ומטפלת סיעודית.

מזיזים את הקצפת

יעוץ פרישה לא ייתן מענה לכל 8,000 ימי הפרישה אך הוא יעזור להבין שפרישה היא קצת מעבר לחופשה ארוכה. היועץ יוכל לבנות את סיפור הפרישה שלכם. סיפור הפרישה כבר לא ישמע כמו קרוז שלא נגמר בקריבים אלא גם ימים של שגרה, קניות בסופר ומתנות לנכדים. ולסיפור כזה כבר יש להתכונן בהתאם.

רוצים להגיע עם יותר כסף לפנסיה?
רוצים להפסיק לפחד מהחיסכון הפנסיוני?
קורס הפנסיה הדיגיטלי של : פנסיוני להבין את הפנסיה הוא הפתרון עבורכם
כנסו לקורס הפנסיה הדיגיטלי שלנו https://pensuni.com/?page_id=7203

8,000 ימים של פרישה by

נדב טסלר

נדב טסלר, מתכנן פרישה, משמש כסמנכ"ל מקצועי בקוואליטי שירותים פיננסים לשעבר סמנכ"ל מקצועי בהלמן אלדובי קופות גמל ופנסיה, ומנהל המוצר באגף השיווק במנורה מבטחים. מרצה כיום במכללת נתניה ומכללה לפיננסים BDO. בעל הבלוג : פנסיוני, להבין את הפנסיה. לנדב תואר M.A במנהל עסקים מהמכללה למנהל, B.A במנהל עסקים מאוניברסיטת בן גוריון והוא מחזיק רישיון סוכן ביטוח פנסיוני מטעם רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

Back to top button