צרכנות

5 סיבות שאתם לא מצליחים לצבור הון

אז אתם חוסכים כסף מהמשכורת, מפקידים לפנסיה כמו שקבע החוק ואפילו עומדים בהחזר של המשכנתא. מצויין, אתם בדרך הנכונה. אבל יכל להיות שהיא תהייה טיפה יותר ארוכה מזו שתכננתם.

רוצים לדעת איך לקצר את הדרך?

תשימו לב שאתם לא עושים את חמש הטעויות הבאות.

אתם מתחשבנים על כל שקל אבל לא מסתכלים על התמונה הגדולה

אתם מחשבים כמה אתם מוציאים על קפה ומאפה בבוקר, ומנסים לחסוך על  קופיקס  בחמישה שקלים. אתם יודעים מה צריך לעשות אבל עושים את זה לגמרי לא נכון. אתם מענים את עצמכם כדי לחסוך 30 שקלים בשבוע על דברים שגורמים לכם להנאה, אבל ממשיכים לשלם 200 שקלים בחודש על הכבלים או 350 שקלים בחודש על מנוי לחדר הכושר שלא ביקרתם בו כבר כמה חודשים.

חיסכון של כמה שקלים מידי שבוע לא יוביל אתכם לשום מקום, אבל יותר גרוע, הוא ישרוף אתכם. התנזרות מהדברים הקטנים שגורמים לכם אושר  רק יגרום לכם לסבול, ומהר מאוד תזנחו את הרצון להמשיך ולחסוך.

קופיקס
By NeukolnOwn work, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=29770865

במקום להסתכל על ההוצאות הקטנות, תבחנו את ההוצאות הגדולות בחשבון שלכם. האם אתם יכולים לוותר על חדר הכושר ולהתחיל לעשות הליכות או להתאמן במכשירים בפארק? האם אתם יכולים לוותר על המנוי לכבלים ולהתחבר לעידן פלוס?

אתם חוסכים כסף בתכניות חיסכון אבל לא משקיעים

זה נראה כמו רעיון טוב להעביר בכל חודש כסף מהמשכורת לחיסכון בבנק, אבל זה לא מספיק כדי לדאוג לנו לעתיד. במחצית הראשונה של השנה העבירו הישראלים לעו"ש ולפיקדונות כ-30 מיליארד שקל, עליהם הם מקבלים תשואה אפסית. בבנקים משלמים היום ריבית זניחה על החסכונות ולצד האינפלציה זה יוצא שאתם פשוט מפסידים כסף.

פיקדון

פיקדון אטרקטיבי באחד הבנקים

דרך אחרת לחיסכון היא פשוט להשקיע את הכסף. במקום לחסוך בפיקדונות בבנק תבחרו אפיקי השקעה אחרים: תעודות סל, קרנות מחקות או פוליסות חיסכון. פשוט תמצאו את האפיק הזול והטוב ביותר עבורכם. בסביבת הריבית שקיימת היום, אנחנו פשוט חייבים לקחת יותר סיכון על הכסף שלנו ולא להסתפק בריביות שמציעים לנו בבנק.

אתם חוסכים לפנסיה בדיוק כפי שקבע החוק

קל לחשוב שאתם מסודרים לעתיד רק בגלל שאתם מפקידים לפנסיה דרך מקום העבודה. אבל ההפקדה שלנו פשוט לא מספיקה. סביר להניח שנפרוש לפנסיה לפני גיל הפרישה הרשמי, השכר שלנו בעתיד ירד ולא יישאר כפי שהוא היום וסביר להניח שגם נמשוך את כספי הפיצויים לפחות פעם אחת. כפי שמציג מחשבון הפנסיה של שאול אמסטרדמסקי, ההנחות שלנו לגיל פרישה הם פשוט אופטימיות מידי.

מה ניתן לעשות? להגדיל את החיסכון הפנסיוני כל עוד ניתן וכמובן לא למשוך אותו לפני היציאה לפנסיה.

אתם משלמים בחריצות את המינימום הניתן מהחובות שלכם 

ריבית דריבית זה הסוד שהעשירים יודעים והעניים משלמים. כאשר אנחנו פורסים את החובות שלנו לתקופה ארוכה יותר אנחנו פשוט משלמים יותר ריבית. אמנם זה נראה שאנחנו משלמים סכום קטן יותר בכל חודש, אבל חלק גדול יותר מאותו הסכום מורכב פשוט מהריבית. שאנחנו מחזירים חובות ומשלמים ריבית אנחנו לא יכולים לחסוך (או לא לחסוך מספיק).

מה צריך לעשות? למחזר חובות, לקחת הלוואות לתקופות קצרות יותר בריבית נמוכה יותר ולנסות לסגור כמה שיותר מהר את המינוס. ברגע שעשינו את זה, חוזרים לשלב הקודם ומתחילים לחסוך, סליחה להשקיע.

אתם חוסכים באופן קבוע אבל ללא מטרה

התואיל להגיד לי, בבקשה, באיזו דרך עלי ללכת מכאן?" שאלה אליס

"זה תלוי במידה רבה לאן את רוצה להגיע." – אמר החתול

"לא אכפת לי כל כך לאן. – " אמרה אליס

"אם כך, לא משנה באיזו דרך תלכי." אמר החתול.

" – בתנאי שאגיע לאנשהו" הוסיפה אליס כהסבר

"בטוח שתגיעי" אמר החתול "אם רק תתמידי בהליכה"

חתול צ'שייר

הציטוט הזה לקוח מאליס בארץ הפלאות אבל הוא נכון גם לעולם ההשקעות. ללא מטרה ברורה מדוע אנחנו משקיעים יהיה לנו קשה להבין איפה אנחנו עומדים כעת ולאן אנחנו בכלל רוצים להגיע. ככל שנהיה מפוקסים נוכל להשיג את המטרות שלנו.

כלומר עלינו לקבוע יעדים ברורים לחיסכון, לדוגמא קניית רכב חדש או אולי בת מצווה ואז לקבוע כמה נדרש לחסוך בכל חודש ובאיזה רמת סיכון כדי לעמוד ביעד. כדאי גם להגדיר תכניות חיסכון ספציפיות לכל מטרה, זה יעזור לנו לעקוב בצורה טובה יותר אחר החסכונות שלנו ואפילו לגרום לנו למוטיבציה כאשר ניזכר לאיזה מטרה (טובה) אנחנו חוסכים.

רוצים להגיע עם יותר כסף לפנסיה?
רוצים להפסיק לפחד מהחיסכון הפנסיוני?
קורס הפנסיה הדיגיטלי של : פנסיוני להבין את הפנסיה הוא הפתרון עבורכם
כנסו לקורס הפנסיה הדיגיטלי שלנו https://pensuni.com/?page_id=7203

5 סיבות שאתם לא מצליחים לצבור הון by

נדב טסלר

נדב טסלר, מתכנן פרישה, משמש כסמנכ"ל מקצועי בקוואליטי שירותים פיננסים לשעבר סמנכ"ל מקצועי בהלמן אלדובי קופות גמל ופנסיה, ומנהל המוצר באגף השיווק במנורה מבטחים. מרצה כיום במכללת נתניה ומכללה לפיננסים BDO. בעל הבלוג : פנסיוני, להבין את הפנסיה. לנדב תואר M.A במנהל עסקים מהמכללה למנהל, B.A במנהל עסקים מאוניברסיטת בן גוריון והוא מחזיק רישיון סוכן ביטוח פנסיוני מטעם רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון.

תגובות

  1. מסכים עם מה שכתבת. זה נכון אבל זה חלק מהתמונה. יש עוד דרך – לעבור תהליך של אימון לכלכלת המשפחה ממאמן מוסמך ומנוסה. כאשר מקדישים לנושא מספר פגישות שבהן חושפים את כל התמונה הכלכלית של המשפחה בליווי והסבר בגובה העיניים, לוקחים החלטות לשינויים ויוצאים לדרך חדשה – אז אפשר באמת להרגיש את היציבות וההגשמה בחיים וזאת מבלי לוותר על ההנאות הקטנות והגדולות.

    1. אתה צודק לגמרי יורם,
      יש מצבים בחיים בהם נדרש מומחה חיצוני שישים את האצבע על הבעיה וינחה אותנו עד הפתרון. הרבה פעמים גם שאנחנו יודעים שנדרש שינוי קשה לנו לראות איפה אנחנו נמצאים.

  2. בוקר טוב
    לפי החוק לגבי חלוקת כספים בין אנשים שהתגרשו
    האם הסכום שמתקבל מהפירוד מתקבל כקצבה או כסכום הוני ?
    תודה
    גלי

    1. בוקר טוב,
      זה תלוי במועד הפירוד. לפני היציאה לפנסיה כסכום חד פעמי שעובר לחשבון חדש עליו חלים אותם כללים שחלו על הכספים הקודמים. לאחר היציאה לפנסיה כקצבה חודשית.

  3. שלום נדב,
    תודה על הבלוג המועיל!
    בתור מישהי שבאמת חשוב לה להבין מה הכסף שלי עושה, אני אוהבת מאוד כאשר אתה כותב על הפרטים שלא תמיד יודעים בקשר לחסכון לפנסיה ואיך המנגנונים של הפנסיה עובדים. אני מוצאת פחות מועילים פוסטים כלליים כמו זה. בכל אופן תודה וכל הכבוד!

    1. תודה נעמה,
      אל תדאגי גם כאלה יגיעו, מידי פעם כדי לא לשעמם את עצמי או את הקוראים אני מפרסם גם פוסטים "פשוטים יותר להבנה".

  4. שלום נדב .
    רשומה ממש טובה , לדעתי חסר פה את ההיבט של השקעות כהשקעות , למשל נדל"ן או שוק ההון .(הקישורים הוסרו)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

Back to top button