תכנון פרישה

מתכננים תכניות לפרישה? תוודאו שבן הזוג חושב כמוכם

לבלות זמן יחד עם בן הזוג היא אחת הסיבות לפרוש, נכון? תלוי האם אתם שואלים את השאלה גברים או נשים. הבדל בתשובות עשוי להיות סימן אזהרה דווקא לכם, הגברים.

לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, 54% אחוז מהנשים סבורות שהפנסיה נועדה להגשמת חלומות לעומת רק 48% מהגברים. נתונים אלו מישראל קיבלו תמיכה במחקר שנערך לאחרונה בארצות הברית על ידי חברת פידלטי.

סלפי

המחקר שנעשה על 9,372 אנשים, גברים ונשים, שטרם פרשו גילה שלגברים ונשים יש ציפיות שונות לגבי האנשים שאיתם הם הולכים לבלות את הפנסיה שלהם.

בעוד שכמעט 60% מהגברים אמרו שאחת הסיבות שלהם ליציאה לפנסיה היא ההזדמנות לבלות יותר זמן עם בן הזוג. רק 43% מהנשים תמכו בעמדה זו. הרבה יותר נשים (71%), לדוגמא, ציינו כסיבה לצאת לפנסיה שהיו רוצות לבלות יותר עם הנכדים .

לגברים יש הרבה יותר מה להפסיד

מחקרים רבים מראים שלאורך השנים גברים מאבדים את הקשרים חברתיים שלהם כך שלקראת גיל הפרישה הם מפתחים תלות רגשית בבן הזוג . אותם מחקרים מראים שיש לכך השפעה רבה על הבריאות ועל תוחלת החיים של גברים בפרישה, כך שבסופו של דבר הם בריאים פחות וחיים הרבה פחות מנשים רווקות, גרושות ואפילו אלמנות.

נשים באופן מסורתי מהוות את הציר הרגשי של הבית, הן נותנות כתף לשאר בני המשפחה ומעניקות הן סיוע רגשי והן עזרה כאשר אחד מבני המשפחה חולה. ולכן גם במידה ובן הזוג שלהם הולך לעולמו הן לא נשארות בודדות.

לתכנן תכניות, ביחד

המחקר של פידלטי יכל להוות צלצול השכמה לזוגות ולאו דוקא תמרור הזהרה. ההבנה שיתכן והרצונות של שני בני הזוג בפרישה שונים, תאפשר להם להגיע מוכנים יותר לפרישה. כחלק מתהליך הכנה לפרישה הבוחן את הצרכים הפיננסים של משק הבית על שני בני הזוג לבחון כיצד הם רואים את חייהם המשותפים בגיל הפרישה. בפידלטי ניסחו מספר שאלות שעל בני הזוג לשאול את עצמם:

  • תארו לעצמכם שיהיה לכם זמן ומשאבים ללא הגבלה בפרישה . האם יש לכם חלום בו הייתם רוצים להשקיע?
  • תערכו רשימה של כל הדברים שאהבתם לעשות בגיל ההתבגרות או אפילו בשנות העשרים שלכם (לשחות, לרקוד, לשחק שח) ותראו איך אתם מחזירים אותם בחזרה לחייכם.
  • איפה הייתם רוצים לגור? לחיות?
  • מה הייתם רוצים לעשות בפנסיה? נסו לבנות לכם לו"ז לחודש אחד של פרישה. כיצד הוא יראה?
  • תעשו לעצמכם לוח חלומות של מקומות בהם הייתם רוצים לבקר ודברים אותם הייתם רוצים לעשות בפרישה.
  • האם היית רוצה לבלות בפרישה יותר זמן עם בן הזוג שלך?
  • האם היית רוצה לבלות בפרישה יותר זמן עם הנכדים שלך?
  • האם ישנם חברים איתם היית רוצה לחדש את הקשר בפרישה? האם ישנם חברים לעבודה איתם אתה רוצה לשמור על קשר?
  • האם דיברת על כל הדברים האלה עם בן הזוג שלך? במידה ולא, תקבעו זמן כדי לשבת ולדבר עליהם.

רוצים להגיע עם יותר כסף לפנסיה?
רוצים להפסיק לפחד מהחיסכון הפנסיוני?
קורס הפנסיה הדיגיטלי של : פנסיוני להבין את הפנסיה הוא הפתרון עבורכם
כנסו לקורס הפנסיה הדיגיטלי שלנו https://pensuni.com/?page_id=7203

מתכננים תכניות לפרישה? תוודאו שבן הזוג חושב כמוכם by

נדב טסלר

נדב טסלר, מתכנן פרישה, משמש כסמנכ"ל מקצועי בקוואליטי שירותים פיננסים לשעבר סמנכ"ל מקצועי בהלמן אלדובי קופות גמל ופנסיה, ומנהל המוצר באגף השיווק במנורה מבטחים. מרצה כיום במכללת נתניה ומכללה לפיננסים BDO. בעל הבלוג : פנסיוני, להבין את הפנסיה. לנדב תואר M.A במנהל עסקים מהמכללה למנהל, B.A במנהל עסקים מאוניברסיטת בן גוריון והוא מחזיק רישיון סוכן ביטוח פנסיוני מטעם רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

Back to top button