67gag

האם הרובוטים ייקחו לנו את העבודה?

בזמן שאזרחי אירופה מודאגים  מהסכנה שהפליטים יתפסו את מקום העבודה שלהם, מחקר של אוניברסיטת אוקספורד מגלה ש- 35% מהמשרות בבריטניה נמצאות בסיכון גבוה להיות מוחלפות ב- 20 שנים הבאות על ידי רובוטים ותהליכים ממוכנים אחרים.

רוצים להיות רלוונטיים גם בעתיד?

המחקר מיפה תכונות ומיומנויות נדרשות אשר יקשו על הרובוטים ויסייעו לכם לשמור על התפקיד שלכם גם בעתיד. בין המקצועות שיהיו רלוונטים בעתיד אפשר למצוא מקצועות כמו אחיות, מטפלים, עובדים סוציאלים אבל גם מהנדסים ואומנים.

מקצועות העתיד

מהצד השני, עובדים במקצועות הבאים צריכים כבר עכשיו להתחיל לחפש על הסבה מקצועית. העובדים בשלושת התפקידים הבאים נמצאים ברמת הסיכון הגבוהה ביותר להחלפה על ידי רובוטים או מערכות מתקדמות אחרות:  אנשי מכירות טלפונים, קלדניות ומזכירות משפטיות. למעשה כל עבודה בעלת מבנה קבוע וחזרתיות עשויה להיות מוחלפת על ידי מערכות בינה מתקדמות.
לכן, גם אם אתם רואי חשבון או אנשי כספים והשקעתם שנים בלימודים, אתם לא יכולים להיות בטוחים שהתפקיד שלכם לא יוחלף בעתיד. יותר מכך, מנהלי חשבונות נמצאים ברמת הסיכון הרביעית, מייד לאחר מזכירות משפטיות.

google car

מכונית ללא נהג של גוגל, האם גם נהגי המוניות בסכנה?

ומה יקרה לכם?

רציתי לבדוק מה יקרה לי בעתיד, אז הזנתי במנוע החיפוש, יועץ פיננסי.

לחצו על התמונה וגלו בעצמכם מה יקרה למקצוע שלכם בעתיד

מנוע חיפוש משרות

וגיליתי שהסיכוי שיועצים פיננסים יאבדו את תפקידם לרובוטים עומד על 41%. מבחינת המיקום בין מקצועות, המקצוע שלי נמצא במקום ה- 199 מתוך 366 המקצועות שנבדקו. דבר נוסף שאפשר למצוא בדוח הוא מה קרה למקצוע שלכם במהלך שנת 2015, האם גדל הביקוש לעובדים והאם השכר במקצוע עלה.

אני מזכיר, מדובר במחקר שנעשה בבריטניה ולא בישראל.

מה יקרה לי בעתיד

בסופו של דבר מדובר באנשים 

מקצועות בהם באים במגע עם אנשים יישארו למשך זמן רב יותר בידי אנשים. מקצועות בהם נדרשת אמפתיה, יכולת הקשבה וטיפול יהיה קשה יותר להחליף בידי רובוטים. כך שבזמן שרובוטים יחליפו בעתיד את הרופאים בחדרי הניתוח עדיין ידרשו הסניטרים, האחיות והעובדים הסוציאליים לבוא במגע עם החולים.

רוצים להגיע עם יותר כסף לפנסיה?
רוצים להפסיק לפחד מהחיסכון הפנסיוני?
קורס הפנסיה הדיגיטלי של : פנסיוני להבין את הפנסיה הוא הפתרון עבורכם
כנסו לקורס הפנסיה הדיגיטלי שלנו https://pensuni.com/?page_id=7203

האם הרובוטים ייקחו לנו את העבודה? by

נדב טסלר

נדב טסלר, מתכנן פרישה, משמש כסמנכ"ל מקצועי בקוואליטי שירותים פיננסים לשעבר סמנכ"ל מקצועי בהלמן אלדובי קופות גמל ופנסיה, ומנהל המוצר באגף השיווק במנורה מבטחים. מרצה כיום במכללת נתניה ומכללה לפיננסים BDO. בעל הבלוג : פנסיוני, להבין את הפנסיה. לנדב תואר M.A במנהל עסקים מהמכללה למנהל, B.A במנהל עסקים מאוניברסיטת בן גוריון והוא מחזיק רישיון סוכן ביטוח פנסיוני מטעם רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

Back to top button