חדשות

מישהו מטפל בך

ועדת השרים לחקיקה אישרה. בקרוב תוכלו לבחור לבד את סוכן הביטוח שלכם.

כחלק מהרפורמה הצפויה בשוק ההון אישרה ועדת השרים לחקיקה שתי החלטות בעלות השפעה אדירה על ציבור החוסכים.

אבא שלך סוכן ביטוח? אז אפשר לדאוג לך לפנסיה?

הרפורמה הראשונה שאושרה היא האפשרות לבחור סוכן ביטוח אישי שייצג אתכם מול המעסיק ומול חברת הביטוח. כיום באפשרות העובד לבחור את המוצר הפנסיוני בו הוא מעוניין לחסוך. לדוגמא, קרן פנסיה , קופת גמל או פוליסת ביטוח. בנוסף, באפשרות העובד לבחור את הגוף המנהל של אותו המוצר לדוגמא מנורה מבטחים, מגדל או הפניקס.

לאחר שהעובד בחר את המוצר הפנסיוני, המעסיק יעביר את הכספים למוצר הנבחר באמצעות סוכן הביטוח או סוכנות ההסדר הקיימת בעסק.

למרות שכבר שנים שהעובדים יכולים לבחור את המוצר הפנסיוני, עדיין רבים מהם מתקשים ליישם את ההחלטה מול נציגו של המעסיק. עובדים שקיבלו הטבות בקרן הפנסיה גילו שסוכן הביטוח במקום העבודה מסרב להעביר את ההפקדות אל אותה הקרן או במקרים רבים אחרים לוחץ עליהם לעבוד עם קרן פנסיה אחרת.

זכותו של העובד לבחור

מקור: אתר האוצר שלי – משרד האוצר

מה יוצא לי מזה?

עובדים רבים חוששים עדיין מפגישה עם סוכן הביטוח (או המשווק הפנסיוני )במקום העבודה. כעת, יש לכם את אפשרות לקבוע מי יהיה סוכן הביטוח איתו תיפגשו.
כפי שאתם יכולים לבחור את סניף הבנק בו תנהלו את כספיכם ולהחליט להעביר את הכספים לסניף אחר במידה ולא תהיו מרוצים מהשירות שתקבלו כך נפתחת בפניכם האפשרות גם בחיסכון הפנסיוני. אם עד כה הייתם כבולים לסוכן במקום העבודה, לא סמכתם עליו או שלא קיבלתם ממנו את השירות הרצוי. היום יש לכם את האפשרות להביא את הסוכן שלכם.

הזדמנות אדירה לסוכני הביטוח, חשש כבד בקרב המעסיקים

האפשרות לבחירה של סוכן ביטוח תאפשר לעובדים שמעוניינים לעבוד בצורה ישירה מול קרן הפנסיה לעשות זאת. עבור סוכני הביטוח מדובר בהזדמנות אדירה להיכנס ולספק שירותים במקומות עבודה רבים שעד כה היו סגורים בפניהם. מהצד השני נמצאים המעסיקים שימצאו את עצמם מתנהלים מול לא מעט גורמים המייצגים את העובד. בלשכת סוכני הביטוח מברכים על הצעה זו ולדבריהם היא תחזק את הקשר בין הסוכן למבוטחים ותשפר את השירות בענף.

גם הסוכנים יצטרכו לבחור: שיווק או תפעול

הרפורמה השנייה שקודמה, מונעת מסוכן ביטוח שמבצע שירותי תפעול עבור המעסיק לקבל עמלה מהגוף הפנסיוני עבור אותם עובדים עבורם הוא מבצע את התפעול. כיום מעסיקים רבים משתמשים בשירותי סוכנויות ההסדר כדי לבצע את העברת הכספים אל הגופים המוסדיים ומתן השירות הפנסיוני לעובדים.

רבות מסוכנויות ההסדר נמצאות בבעלות חברות הביטוח הגדולות ולמרות שיש להם הסדרים גם עם גופים נוספים, במרבית המקרים, המוצרים אותם הם משווקים הם מוצרי הבית.

סוכנויות הסדר

בנוסף, ישנם מקרים בהם סוכנות ההסדר מספקות למעסיק שירותי תפעול, לעיתים קרובות ללא כל תמורה. סוכנות ההסדר יכולה לספק את השירות ללא עלות מכיוון  שהעמלות אותן הן מקבלות מהגופים המוסדיים מגיעי  מתוך דמי הניהול שנגבים מהלקוחות. דמי הניהול מגלמים למעשה גם את עלויות התפעול האמורות.

באופן הזה, דווקא העובדים במקומות עבודה הגדולים, בעלי השכר הגבוה במשק יגלו שהם משלמים את דמי הניהול הגבוהים ביותר בענף.

בניגוד להצעה הקודמת, לאפשרות שסוכנים יאלצו לבחור בין שיווק לתפעול מתנגדת לשכת סוכני הביטוח. מדברים שפרסם יובל ארנון, יו"ר הוועדה לביטוח פנסיוני בעיתון לשכת סוכני הביטוח.

הלשכה רואה בעייתיות רבה בסעיף זה, משום שהוא יאפשר לגורמים שונים בענף לבצע תפעול מול המעסיק, ללא כל קשר לגורם המשווק. צעד זה יגרום לחוסר התאמה ואי יכולת לבקר את ההפרשות השוטפות עבור העובדים. השינויים המוצעים בחוק ההסדרים יכניסו לענף גופים לא מפוקחים ולא מקצועיים. כמו כן, ההצעה תטיל עלויות כבדות על עסקים קטנים ובינוניים.

מטרת האוצר בביצוע הפרדה בין שירותי תפעול, הניתנים למעסיק, לבין שירותי שיווק פנסיוני הניתנים לעובדים, לאפשר לעובד לבחור באופן חופשי בבעל רישיון, לצמצם ניגוד עניינים של סוכן הביטוח הפנסיוני ושל המעסיק, וכך לעודד תחרות בתחום הייעוץ והשיווק הפנסיוני ולהוזיל עלויות דמי ניהול לעובד.

בשורה התחתונה:

  1. בעתיד הקרוב תוכל לבחור בעצמך את סוכן הביטוח שלך
  2. אפשרות הבחירה מאפשרת לך גם לפעול באופן ישיר מול קרן הפנסיה
  3. סוכני ההסדר יצטרכו לבחור האם הם מתפעלים או משווקים

פורסם בעבר גם באתר geektime

רוצים להגיע עם יותר כסף לפנסיה?
רוצים להפסיק לפחד מהחיסכון הפנסיוני?
קורס הפנסיה הדיגיטלי של : פנסיוני להבין את הפנסיה הוא הפתרון עבורכם
כנסו לקורס הפנסיה הדיגיטלי שלנו https://pensuni.com/?page_id=7203

מישהו מטפל בך by

נדב טסלר

נדב טסלר, מתכנן פרישה, משמש כסמנכ"ל מקצועי בקוואליטי שירותים פיננסים לשעבר סמנכ"ל מקצועי בהלמן אלדובי קופות גמל ופנסיה, ומנהל המוצר באגף השיווק במנורה מבטחים. מרצה כיום במכללת נתניה ומכללה לפיננסים BDO. בעל הבלוג : פנסיוני, להבין את הפנסיה. לנדב תואר M.A במנהל עסקים מהמכללה למנהל, B.A במנהל עסקים מאוניברסיטת בן גוריון והוא מחזיק רישיון סוכן ביטוח פנסיוני מטעם רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון.

תגובות

  1. מה בדבר מעבר מקרן פנסיה אחת לשניה לאחר פרישה לגמלאות ולאחר שכבר דמי קרן הפנסיה החלו להיות מועברים לגמלאי; האם נהיה קשורים לקרן המסוימת עד מלאת לנו 120 שנה = במשך 58 שנים?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

Back to top button