67gag

חולמים להיות זמרים? כיצד זה ישפיע על תוחלת החיים שלכם

האם כל המוזיקאים חיים את החיים של סקס סמים ורוק אנד רול? האם יש אמת במועדון ה- 27?

במאמר חדש שפרסמה דיאנה קנדי, פרופסור לפסיכולוגיה ומוזיקה באוניברסיטת סידני באוסטרליה היא בוחנת האם יש קשר בין הסגנון המוזיקלי אותו הזמר מנגן לגבי הסיכון שלו למות בגיל צעיר.

הגרף בתמונה מראה סגנונות מוזיקלים שונים, מישנים כמו בלוז וג'אז ועד סגנונות חדשים כמו מטאל, ראפ והיפ הופ ואת גיל המוות הממוצע של מוזיקאים פופולריים מאותו הז'אנר מול תוחלת החיים בארצות הברית לגברים ונשים שנולדו באותה השנה.

גיל המוות של מוזיקאים

מוזיקאים שניגנו סגנונות ישנים כמו בלוז, ג'אז, קאנטרי נהנו, בממוצע, מתוחלת חייים הדומה לחבריהם הפחות מפורסמים בקרב תושבי ארצות הברית שנולדו באותה השנה.

בקבוצה השנייה זמרי ה R&B, פופ ופולק להם תוחלת חיים הנמוכה במקצת מתוחלת החיים של האוכלוסיה הכללית.

בקבוצה השלישית שכוללת מוזיקה עכשווית כמו מוזיקה אלקטרונית, ראפ (והיפ הופ) רוק ומטאל, הפער בין תוחלת החיים הממוצעת של הזמרים לבין תוחלת החיים של תושבי ארצות הברית רק הולך ומתרחב. בעוד שתוחלת החיים בארצות הברית (כמו בישראל) הולכת ועולה, תוחלת החיים של המוזיקאים רק הולכת ופוחתת.

יש שיגידו שהנתונים בגרף מעוותים, בעוד שמוסיקאים שפעלו בשנות השלושים הארבעים והחמישים, וניגנו בלוז וג'אז, הספיקו להתבגר, לחיות ולמות כמו המקבילים להם באוכלוסיה הכללית הרי שהמוזיקאים שפועלים היום עדיין לא הספיקו לממש את כל תוחלת החיים שלהם.

כאשר צוללים לתוך הנתונים מתגלה תמונה רחבה יותר.

רוצה לדעת מה יהרוג אותך? תספר לנו מה אתה מנגן

הטבלה הבאה מראה שהסגנון אותו אתה מנגן ישפיע על גורם המוות שלך.

גורמי מוות של מוזיקאים

עבור גברים ולא משנה באיזה סגנון הם מנגנים, מוות מתאונה (תאונת דרכים או אפילו מנת יתר) הוא הגורם לכמעט 20% ממקרי המוות. אבל מוות מתאונה בקרב נגני רוק היה עוד גבוה יותר (24.4%) ובקרב חובבי המטאל הוא הגיע ל- 36.2%.

התאבדות גורמת ל- 7% ממקרי המוות בקרב המוזיקאים, אבל בקרב נגני הפאנק התאבדות גורמת ל- 11% ממקרי המוות ושוב בקרב נגני המטאל (אלה שלא מתו ממנת יתר) שיעור מקרי המוות בהתאבדות מגיע ל – 19.3%. אולי זה בזכות האמונה באל אצל זמרי הגוספל תמצאו את השיעור הנמוך ביותר של מקרי מוות מהתאבדות רק 0.9%.

קורט קוביין

קורט קוביין, עוד חבר במועדון ה- 27

רצח גורם ל-6% ממקרי המוות בקרב המוזיקאים, אבל בקרב זמרי ראפ והיפ הופ הוא גורם ל- 51% ממקרי המוות. רוצים לנחש למה?

טופאק וביגי, שניים שהיו חברים ואינם עוד

בעיות לב וסרטן הם הגורמים למוות העיקרים בקרב נגני הבלוז והג'אז. אבל חשוב לזכור כי מוזיקאים מז'אנרים חדשים (מוזיקה אלקטרונית, ראפ והיפ הופ) עדיין לא חיו מספיק כדי להימצא בקרב קבוצת הסיכון לגורמים אלו.

בשורה התחתונה

תוחלת החיים של מוזיקאים נמוכה יותר משל האוכלוסיה הכללית וגורמי המוות שלהם במקרים רבים מרתקים יותר מאשר אלה של האוכלוסיה הכללית. האם זה נובע מאורח החיים של המוסיקאים שמתאפיין בזמינות רבה יותר של אלכוהול, סמים (וגם סקס)? האם זה נובע מאופי העבודה שכולל שעות שינה לא שגרתיות, נסיעות ארוכות ולחץ רב?

או שאולי מלכתחילה מי שבחר להיות מוזיקאי גורר איתו מטען חיים מורכב.

מועדון ה- 27, מיתוס או מציאות? קבלו את המועדון החדש.

מועדון 27

מקור: theconversation.com

רוצים להגיע עם יותר כסף לפנסיה?
רוצים להפסיק לפחד מהחיסכון הפנסיוני?
קורס הפנסיה הדיגיטלי של : פנסיוני להבין את הפנסיה הוא הפתרון עבורכם
כנסו לקורס הפנסיה הדיגיטלי שלנו https://pensuni.com/?page_id=7203

חולמים להיות זמרים? כיצד זה ישפיע על תוחלת החיים שלכם by

נדב טסלר

נדב טסלר, מתכנן פרישה, משמש כסמנכ"ל מקצועי בקוואליטי שירותים פיננסים לשעבר סמנכ"ל מקצועי בהלמן אלדובי קופות גמל ופנסיה, ומנהל המוצר באגף השיווק במנורה מבטחים. מרצה כיום במכללת נתניה ומכללה לפיננסים BDO. בעל הבלוג : פנסיוני, להבין את הפנסיה. לנדב תואר M.A במנהל עסקים מהמכללה למנהל, B.A במנהל עסקים מאוניברסיטת בן גוריון והוא מחזיק רישיון סוכן ביטוח פנסיוני מטעם רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

Back to top button