חדשות

התקינות הפוליטית מגיעה לחברות הביטוח

גבירותי ורבותי, מהיום גם בחברות הביטוח ינהגו לפי כללי ההתנהגות הראויים. הוראה חדשה של סגנית המפקחת על הביטוח, עו"ד ליאורה הירשהורן מחייבת את חברות הביטוח לנמק מדוע ניתן יחס שונה לאדם בעל מוגבלות.

לפי ההוראה (לקריאה) ניתן לתת יחס שונה למבוטח או למועמד לביטוח רק אם הוא מבוסס על נתונים אקטואריים, נתונים סטטיסטיים, מידע רפואי, או מידע אחר, שהם אמינים ורלוונטיים להערכת הסיכון הביטוחי המסוים, ומתן יחס זה סביר בנסיבות העניין.

כיסא גלגלים

מקור

חברת ביטוח תמסור למבוטח עם מוגבלות שניתן לו יחס שונה,  או לאדם עם מוגבלות שסירבה לקבלו לביטוח, הודעה מנומקת בכתב. בהודעה יצוין כי החלטת חברת הביטוח כאמור נבעה מכך שהסיכון הביטוחי של אותו אדם גדול עקב מוגבלותו בהשוואה לאדם שאינו בעל אותה מוגבלות. בנוסף, תכלול ההודעה את תמצית הנתונים האקטואריים, הסטטיסטיים, או מידע רפואי או אחר, שהיוו בסיס להחלטת חברת הביטוח  וכן את תמצית המידע עליו הסתמכה ביחס לאותו אדם.

כך לדוגמא, אם חברת ביטוח סירבה לקבל לביטוח בריאות אדם בעל נכות מוחלטת צמיתה – תמסור לאותו אדם הודעה בכתב כי סירבה לקבלו לביטוח עקב נכותו ותפרט בה כי בשל הנכות, הסיכון הביטוחי של אותו אדם גדול, בהשוואה לסיכון הביטוחי של אדם שאינו נכה. חברת ביטוח תציג תמצית של נתונים אקטואריים, נתונים סטטיסטיים, מידע רפואי אומידע אחר (כגון הפניה לשני מאמרים מקצועיים עליהם התבססה), המשקפים את הגידול בסיכון של אותו אדם.

רוצים להגיע עם יותר כסף לפנסיה?
רוצים להפסיק לפחד מהחיסכון הפנסיוני?
קורס הפנסיה הדיגיטלי של : פנסיוני להבין את הפנסיה הוא הפתרון עבורכם
כנסו לקורס הפנסיה הדיגיטלי שלנו https://pensuni.com/?page_id=7203

התקינות הפוליטית מגיעה לחברות הביטוח by

נדב טסלר

נדב טסלר, מתכנן פרישה, משמש כסמנכ"ל מקצועי בקוואליטי שירותים פיננסים לשעבר סמנכ"ל מקצועי בהלמן אלדובי קופות גמל ופנסיה, ומנהל המוצר באגף השיווק במנורה מבטחים. מרצה כיום במכללת נתניה ומכללה לפיננסים BDO. בעל הבלוג : פנסיוני, להבין את הפנסיה. לנדב תואר M.A במנהל עסקים מהמכללה למנהל, B.A במנהל עסקים מאוניברסיטת בן גוריון והוא מחזיק רישיון סוכן ביטוח פנסיוני מטעם רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

Back to top button