חדשות

מפילים את הפצצה, הנחה בדמי ניהול גם לפנסיונרים

טיוטת חוזר חדשה עשויה לשנות את כללי המשחק בשוק החיסכון הפנסיוני. המפקחת על הביטוח דורית סלינגר הגישה היום טיוטת חוזר המאפשרת מתן הנחה בדמי ניהול של מקבלי הקצבה בקרן הפנסיה (לקריאה). כיום קרן פנסיה מקיפה רשאית לגבות דמי ניהול ממקבלי קצבה, בשיעור שלא יעלה על 0.5% בשנה מתוך סך נכסיהם ובקרן פנסיה כללית (משלימה) רשאית החברה המנהלת לגבות דמי ניהול בשיעור של 0.6%.

יש לי הטבה בדמי ניהול, מה קורה לי בפרישה?

כיום גם אם יש לך הטבה בדמי הניהול מהצבירה, ההטבה חלה עד למועד היציאה לפנסיה. החל מקבלת הקצבה תשלם דמי ניהול מלאים של 0.5% בקרן פנסיה מקיפה. דמי הניהול מגולמים במקדם הפרישה המחושב לך על ידי קרן הפנסיה.

כיצד תשפיע הטבה בדמי ניהול על הפנסיה אותה אקבל?

הקטנת דמי הניהול של מקבלי הקצבאות תקטין את מקדם הפרישה ותגדיל את הקצבאות. הקטנת דמי הניהול אותם ישלמו מקבלי הקצבאות הוא חלק ממהלך אותו מוביל האוצר בשנים האחרונות לפתיחת שוק הקצבאות לתחרות. מטרת האוצר שפנסיונר היוצא לפרישה יבחן את כלל המוצרים הקיימים בשוק ויבחר בזה אשר יתן לו את הקצבה המתאימה לו ביותר. עד כה מהלך זה לא התקדם בעיקר עקב סירוב קרנות הפנסיה לקבל פורשים לפרישה מיידית.

עד מתי תחול ההטבה?

ההטבה בדמי הניהול אותם יקבלו מקבלי הפנסיונרים תחול למשך כל חייהם, הנחה בדמי ניהול למקבל קצבת זקנה תחול גם על שאיריו, ככל שישנם.

ונסיים בפצצה, שב"ק ס

תמונה נלקחה מכאן ברישיון שימוש CC

רוצים להגיע עם יותר כסף לפנסיה?
רוצים להפסיק לפחד מהחיסכון הפנסיוני?
קורס הפנסיה הדיגיטלי של : פנסיוני להבין את הפנסיה הוא הפתרון עבורכם
כנסו לקורס הפנסיה הדיגיטלי שלנו https://pensuni.com/?page_id=7203

מפילים את הפצצה, הנחה בדמי ניהול גם לפנסיונרים by

נדב טסלר

נדב טסלר, מתכנן פרישה, משמש כסמנכ"ל מקצועי בקוואליטי שירותים פיננסים לשעבר סמנכ"ל מקצועי בהלמן אלדובי קופות גמל ופנסיה, ומנהל המוצר באגף השיווק במנורה מבטחים. מרצה כיום במכללת נתניה ומכללה לפיננסים BDO. בעל הבלוג : פנסיוני, להבין את הפנסיה. לנדב תואר M.A במנהל עסקים מהמכללה למנהל, B.A במנהל עסקים מאוניברסיטת בן גוריון והוא מחזיק רישיון סוכן ביטוח פנסיוני מטעם רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

Back to top button