תכנון פנסיוני

5 דברים שאתם חייבים לבדוק בפגישה עם משווק פנסיוני

משרד האוצר ערך בין השנים 2011-2013 ביקורות בקרב בעלי רישיון משווק פנסיוני בכדי לבדוק האם הם פועלים במסגרת החוק. השבוע הוא פרסם את עיקרי הממצאים. (לצפייה בדוח המלא)

1. האם נעשה לכם ברור צרכים? בכדי להמליץ לכם על המוצר הפנסיוני המתאים, חייב בעל הרישיון לבצע ברור צרכים, לבדוק את מצבכם המשפחתי, מצבכם הכלכלי ורמת הסיכון בה אתם מוכנים לנהל את תיק החיסכון הפנסיוני שלכם. רק על סמך ברור הצרכים יכל להתאים המשווק הפנסיוני את המוצר לצרכים שלכם. לדוגמא במידה ואתם נשואים אתם צריכים לבדוק את הכיסוי הביטוחי שלכם למקרה של מוות או במקרה שאתם מתקרבים לגיל פרישה, חשוב שתקטינו את רמת הסיכון בתיק החיסכון הפנסיוני.

2. האם בסיום הפגישה קיבלתם (וחתמתם) על מסמך המפרט את המלצות המשווק הפנסיוני? במסמך זה מפרט המשווק את הנימוקים לביצוע הפעולה אותה זה אתה עשיתם. המסמך נקרא מסמך הנמקה ובו חייב המשווק להתייחס לשורה של פרמטרים קבועים אותם הגדיר משרד האוצר. פרמטרים כמו, דמי ניהול, תשואות ואפילו מאיזה גוף הוא מקבל את העמלות הגבוהות ביותר.

3. דמי ניהול. האם אתם יודעים מה דמי הניהול במוצר אליו הצטרפתם? האם אתם יודעים האם דמי ניהול אלה טובים יותר מאלה שאתם משלמים כיום. משרד האוצר מחייב להציג במסמך ההנמקה את דמי אותם ישלם הלקוח במוצר החדש ולהציג לצידם את דמי הניהול אותם שילם הלקוח עד כה.

4. תשואות. המשווק הפנסיוני חייב להציג את התשואות של השנה האחרונה במוצר אליו אתם מצטרפים לעומת המוצר בו חסכתם עד כה. ניתן להציג תשואות גם לתקופות ארוכות יותר, אך ורק בכפולות של שנה ובצורה זהה עבור שני הגופים. בביקורת נמצא כי לא פעם הוצגו תשואות בחתכים שונים עבור המוצרים.

5. האם אתם יודעים מה תפקידו של מי שיושב מולכם? האם הוא סוכן, משווק או יועץ פנסיוני. בביקורת שערך האוצר התגלה כי במקרים רבים לא נעשה גילוי נאות על ידי הסוכן ולא ניתן מידע לגבי הגופים להם יש לו זיקה.

נדב טסלר הוא מנהל המוצר במנורה מבטחים פנסיה וגמל ובעל רישיון משווק פנסיוני.

התמונה נלקחה ברישיון שימוש CC מכאן

רוצים להגיע עם יותר כסף לפנסיה?
רוצים להפסיק לפחד מהחיסכון הפנסיוני?
קורס הפנסיה הדיגיטלי של : פנסיוני להבין את הפנסיה הוא הפתרון עבורכם
כנסו לקורס הפנסיה הדיגיטלי שלנו https://pensuni.com/?page_id=7203

5 דברים שאתם חייבים לבדוק בפגישה עם משווק פנסיוני by

נדב טסלר

נדב טסלר, מתכנן פרישה, משמש כסמנכ"ל מקצועי בקוואליטי שירותים פיננסים לשעבר סמנכ"ל מקצועי בהלמן אלדובי קופות גמל ופנסיה, ומנהל המוצר באגף השיווק במנורה מבטחים. מרצה כיום במכללת נתניה ומכללה לפיננסים BDO. בעל הבלוג : פנסיוני, להבין את הפנסיה. לנדב תואר M.A במנהל עסקים מהמכללה למנהל, B.A במנהל עסקים מאוניברסיטת בן גוריון והוא מחזיק רישיון סוכן ביטוח פנסיוני מטעם רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

Back to top button